Business & Finance Κυριακή 4/08/2024, 11:00
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Χαρούμενοι καταναλωτές σε μία οικονομία που βουλιάζει; Πως εξηγείται

Γερμανία: Χαρούμενοι καταναλωτές σε μία οικονομία που βουλιάζει; Πως εξηγείται

Ορισμένοι από τους αισιόδοξους καταναλωτές της Ευρωζώνης μπορούν να βρεθούν σε μία από τις αδύναμες οικονομίες της περιοχής, τη Γερμανία. 

Αυτό το παράδοξο έγινε αντιληπτό την προηγούμενη Τρίτη, όταν η Γερμανία αποτέλεσε τη μοναδική μεγάλη χώρα μέλος της Ευρωζώνης που είδε το ΑΕΠ της να συρρικνώνεται στο δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, στοιχεία του Ιουλίου έδειξαν ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη των Γερμανών. 

Consumer Confidence Rises Fastest in Germany

Source: European Commission

Το κλίμα στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης απέχει ελάχιστα από τα επίπεδα που ήταν τον Φεβρουάριο του 2022, λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ούτε η Γαλλία ούτε η Ιταλία βρίσκονται κοντά στα επίπεδα της Γερμανίας. 

Αυτή η δυσαρμονία μεταξύ του υψηλού βαθμού αισιοδοξίας των καταναλωτών και της συρρίκνωσης της γερμανικής οικονομίας εξηγείται εν μέρει από τους αυξανόμενους μισθούς. 

«Η αύξηση των πραγματικών μισθών έχει παίξει ρόλο σε αυτό. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν είναι τόσο ισχυρή όσο ήταν προ πανδημίας, όμως η αγοραστική δύναμη έχει αυξηθεί», ανέφερε η Κρίστιαν φον Μπεργκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Coface. 

O συνδυασμός αυξανόμενων μισθών και αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού έχει γίνει αισθητός. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024, οι Γερμανοί εργαζόμενοι είδαν μία ιστορική αύξηση στους πραγματικούς μισθούς, τη μεγαλύτερη από τότε που άρχισαν να δημοσιοποιούνται τα εν λόγω στοιχεία το 2008. 

Και άλλοι όμως δείκτες παρουσίασαν βελτίωση τον Ιούλιο. Ο δείκτης της χώρας για την εμπιστοσύνη στον κλάδο υπηρεσιών ενισχύθηκε, παρότι υποχώρησε σε όλες τις υπόλοιπες σχεδόν χώρες της Ευρωζώνης. 

Η GfK, της οποίας ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος βελτιώθηκε τον προηγούμενο μήνα, αναμένει καλύτερες προοπτικές όσον αφορά στους μισθούς και ελαφρώς υψηλότερη αγοραστική δύναμη. 

Ακόμη ένας παράγοντας είναι ο αντίκτυπος απο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, που φιλοξένησε η Γερμανία για ένα μήνα αρχής γενομένης στις 14 Ιουνίου. 

Χιλιάδες οπαδοί από ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο μετέβησαν στο Βερολίνο, το οποίο εκτιμάται ότι είχε 2,5 εκατ. επισκέπτες. 

No Clear Impact of Euro Cup on Host’s Consumer Sentiment

Consumer confidence the 10 months before and after the football event

Source: European Commission

Την ίδια στιγμή, οι επτά συναυλίες της Τέϊλορ Σουίφτ αύξησαν την κατανάλωση, χωρίς ωστόσο να συνέβαλαν θεαματική στην τόνωση της ανάπτυξης. 

Ο σημερινός αριθμός των πτωχεύσεων είναι ο υψηλότερος από το καλοκαίρι του 2016. Η πτώση της βιομηχανικής παραγωγής στη Γερμανία ενδεχομένως να έχει δυσκολέψει τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν να αυξάνουν τους μισθούς, απειλώντας το σημερινό βελτιωμένο καταναλωτικό κλίμα. 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Δύο χρόνια ύφεσης στις γερμανικές κατασκευές – Δυσοίωνο το μέλλον

Γερμανία: Το επενδυτικό κλίμα υποχωρεί – Παραμένει ασθενής η μεταποίηση

Γερμανία: Στάσιμο το οικονομικό κλίμα – Ερωτηματικά για την ανάκαμψη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News