Business & Finance Τρίτη 30/07/2024, 14:07
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενοχλητικά μηνύματα στη δουλειά; 1+1 τρόποι να τα αντιμετωπίσετε

Ενοχλητικά μηνύματα στη δουλειά; 1+1 τρόποι να τα αντιμετωπίσετε

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν νιώσει εκνευρισμό στην εργασία τους, όταν ένας ενοχλητικός συνάδελφος τους βομβαρδίζει με emails και μηνύματα. Σε πρόσφατη έρευνα το 44% των εργαζομένων δήλωσε ότι η γραπτή επικοινωνία, η οποία περιλαμβάνει μηνύματα ή emails, είναι ένας συνηθισμένος τόπος ενόχλησης στο χώρο εργασίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικές από τις πιο ενοχλητικές αλληλεπιδράσεις συμβαίνουν όταν δεν μπορούμε να δούμε το άτομο πίσω από την οθόνη, όπως εξηγεί ο καθηγητής βιομηχανικής -οργανωτικής ψυχολογίας σε Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, Nathan Bowling.

Ο Bowling επικεντρώνει την έρευνά του στον τρόπο με τον οποίο οι αγχωτικές συνθήκες εργασίας επηρεάζουν τους εργαζόμενους, παρομοιάζοντας μάλιστα την αγενή συμπεριφορά μέσω μηνύματος ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με την οργή στο δρόμο. Επειδή κάποιος δεν μπορεί να δει τις εκφράσεις του προσώπου του ατόμου με το οποίο επικοινωνεί, δημιουργείται μια αίσθηση ανωνυμίας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει τους ανθρώπους σε ενοχλητική συμπεριφορά σε πλατφόρμες όπως το Teams, εξηγεί.

Προσθέτει δε ότι, εκείνοι που καθημερινά βρίζουν και φωνάζουν οδηγώντας, δεν είναι απαραίτητο ότι θα ήταν τόσο αγενείς εάν περνούσαν δίπλα σας στο πεζοδρόμιο. Αυτές οι μικρές ενοχλήσεις σχετίζονται με την έννοια της αγένειας, την οποία ο Bowling περιγράφει ως «επιθετικότητα χαμηλού επιπέδου» που εκδηλώνεται ως αγένεια. Αυτό μπορεί να μοιάζει με την αποστολή ενός παθητικο-επιθετικού ηλεκτρονικού μηνύματος ή να κάνει κάτι μικρό για να εμποδίσει τους στόχους κάποιου, όπως το να αναμασάει την ιδέα ενός συναδέλφου ως δική του.

Αλλά αυτές οι μικρές στιγμές εκνευρισμού μπορεί να μην είναι τόσο μικρές, καθώς τελικά λειτουργούν προσθετικά και γίνονται βάρος, οδηγώντας σε δυσαρέσκεια από την εργασία ή σε σωματικά προβλήματα, όπως πονοκεφάλους.

Σε ορισμένες εταιρείες, για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, υιοθετούν πρωτόκολλα για επιθετικές συμπεριφορές και για να επιβλέπουν την εκπαίδευση και τις προσλήψεις.

Υπάρχουν ωστόσο δύο τρόποι αντιμετώπισης των ενοχλητικών μηνυμάτων και μηνυμάτων, σύμφωνα με τους ειδικούς:

1. Ήπιοι τόνοι και συγκεκριμένα παραδείγματα

Εάν ο χώρος εργασίας σας είναι υβριδικός, αλλά η ενοχλητική συμπεριφορά συμβαίνει μέσω εσωτερικών πλατφορμών ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσπαθήστε να μιλήσετε με το άτομο αυτό στην πραγματική ζωή, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια του γεύματος ή του καφέ.

Αν δουλεύετε απομακρυσμένα, μπορείτε να δοκιμάσετε την ίδια χαλαρή προσέγγιση με κλήσεις. Αντί να θίξετε το θέμα λέγοντας κάτι σαν: «Πρέπει πραγματικά να μιλήσουμε για κάτι», απαλύνετε τη συζήτηση με ανεπίσημη γλώσσα όπως: «Ένα τελευταίο πράγμα που ήθελα να θίξω πριν ξεκινήσουμε, είναι ότι ξέρετε πότε ‘μιλάμε’ και συμβαίνει αυτό;».

Όταν τελικά αναφέρετε όλα τα πράγματα που σας εκνευρίζουν, βεβαιωθείτε ότι έχετε συγκεκριμένα παραδείγματα αυτών των περιστατικών, λέει ο Bowling. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τη συμπεριφορά, αντί να επιτίθεστε στον συνάδελφό σας.

«Μην λέτε: «Ω, είσαι ένα αντιπαθητικό άτομο»», λέει. «Πείτε: ‘Αυτή η συμπεριφορά στην οποία επιδίδεσαι με αγχώνει. Σε παρακαλώ, μην το ξανακάνεις αυτό’».

2. Συζητήστε το με την ομάδα σας

Αν έχετε μόνο την αίσθηση ότι ένας συνάδελφος έχει κάνει κάτι απογοητευτικό, αλλά δεν είστε σίγουροι ότι δεν το φαντάζεστε απλώς, ο Bowling λέει ότι ίσως είναι καλή ιδέα να το αναφέρετε σε κάποιον που εμπιστεύεστε, παρουσιάζοντάς του το μήνυμα ή το mail.

Μπορείτε να πείτε: «Ποιες είναι οι σκέψεις σας; Μήπως το ερμηνεύω λάθος;». Είναι πιθανό να είστε. Οι άνθρωποι μερικές φορές σημειώνουν ιδέες γρήγορα σε ένα μήνυμα και εξαιτίας του γραπτού λόγου μπορεί να φαίνονται αγενής. Μπορεί επίσης οι συνάδελφοί σας μπορεί να έχουν την ίδια εμπειρία με αυτό το άτομο, επιτρέποντάς σας να προχωρήσετε και να το αντιμετωπίσετε με την ομάδα σας.

Μπορείτε να το αναφέρετε σε έναν διευθυντή, λέγοντας ότι μια συγκεκριμένη συμπεριφορά σας έχει ενοχλήσει. Από εκεί και πέρα, θα μπορούσατε να ρωτήσετε αν η ομάδα μπορεί να δημιουργήσει μια τυπική πρακτική για την αποφυγή τέτοιου είδους αλληλεπιδράσεων στο μέλλον.

Αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο φαίνεται πιο επίσημο, ή σε μια συνάντηση. Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται να αναφέρετε συγκεκριμένα ονόματα και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πιο περιεκτική γλώσσα, όπως «εμείς» ή «ας».

Με αυτόν τον τρόπο δεν δείχνετε με το δάχτυλο αλλά λέτε: «Ως ομάδα, θα ήσασταν εντάξει αν αρχίζαμε να κάνουμε ΧΥΖ για να το κάνουμε λίγο πιο εύκολο για όλους;».

Με αυτόν τον τρόπο, είναι σχεδόν σαν να το κάνετε μαζί.

moneyreview.gr με πληροφορίες από το cnbc

Διαβάστε επίσης:

Δουλεια: Η ιδανική ώρα για τα meetings – Τι προτιμούν οι εργαζόμενοι

Επιστροφή στο γραφείο: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες κερδίζουν τη μάχη

Πώς να κάνετε υποφερτά τα meetings

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News