Business & Finance Παρασκευή 26/07/2024, 08:16
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μισθοί: Γιατί δεν λέμε πόσα παίρνουμε; Οι νέοι σπάνε το ταμπού

Μισθοί: Γιατί δεν λέμε πόσα παίρνουμε; Οι νέοι σπάνε το ταμπού

Όλο και πιο συνηθισμένο είναι το φαινόμενο της διαφάνειας στις αποδοχές, ιδίως στην Ασία, την ώρα που στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ θεωρείται ακόμα ευρέως ταμπού. Σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής Aon, πρόκειται εν μέρει για θέμα κουλτούρας και παρότι περίπου το 80% των οργανώσεων που ερωτήθηκαν στην Ασία θεωρεί σημαντική την κοινοποίηση των μισθών, πολλές αγορές της δεν έχουν ακόμα συγκεκριμένες οδηγίες διαφάνειας και στόχους ισότητας στις αποδοχές.

«Σε πολλές ασιατικές εταιρείες, οι εργαζόμενοι αποθαρρύνονται από το να μοιραστούν τους μισθούς τους με τους συναδέλφους τους. Αυτή η τακτική αποτυπώνεται συχνά στις συμβάσεις εργασίας ή θεωρείται άγραφος νόμος», σχολίασε στο CNBC ο Peter Zhang, επικεφαλής λύσεων ταλέντου στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού για την Aon.

Αυτό μπορεί να αποδοθεί είτε στην κουλτούρα είτε στο πόσο ανεπτυγμένες είναι οι επαγγελματικές και μισθολογικές πρακτικές και διαδικασίες. Επίσης, η οικονομία και η αγορά εργασίας στην Ασία είναι πιο δυναμικές και εμφανίζουν διακυμάνσεις, συνεπώς οι μισθοί ανεβοκατεβαίνουν ταυτόχρονα. Τέλος, οι εργοδότες τείνουν να δίνουν περισσότερα χρήματα σε επιλεγμένες ομάδες ή ταλέντα, ώστε να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με τον Zhang.

Παρότι σε ορισμένες περιοχές στις ΗΠΑ, όπως στην Καλιφόρνια και τη Νέα Υόρκη υπάρχουν νόμοι που απαιτούν από τις εταιρείες να κοινοποιούν το εύρος του μισθού σε αγγελίες εργασίας, οι περισσότερες εταιρείες στην Ασία (84%) απαιτούν διαφάνεια μισθών μόνο στους ενδιαφερόμενους εντός του οργανισμού.

Αυτή τη στιγμή, καταλύτης για τη διαφάνεια μισθών στην Ασία είναι η συμμόρφωση στους κανόνες. Ωστόσο, οι νέοι εργαζόμενοι ξαναστήνουν από μόνοι τους το ταμπλό. Ειδικότερα, είναι πλέον συνηθισμένο οι νέοι να μοιράζονται ανοιχτά τους μισθούς τους μέσω social media. 

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της 32χρονης Prestine Davekhaw από τη Μαλαισία, η οποία δυσκολευόταν να κοστολογήσει τις υπηρεσίες της ως φωτογράφου, διότι όσοι απασχολούνται στον κλάδο της έκρυβαν τις αποδοχές τους. Άρχισε, έτσι, να ρωτά κόσμο στο δρόμο πόσα χρήματα παίρνει από τη δουλειά του και να μοιράζεται τα βίντεο από τις συνεντεύξεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έγινε viral μέσα σε μία εβδομάδα «και τότε συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν τόσο πολλές βιομηχανίες που το χρειάζονται αυτό», δήλωσε.

Μάλιστα, μέσα από αυτές τις συνεντεύξεις είδε ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές από γενιά σε γενιά σε ό,τι αφορά τη γνώση και τη συμπεριφορά απέναντι στην καριέρα και τα προσωπικά οικονομικά. Ειδικότερα, διαπίστωσε ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι έλεγαν πολύ πιο εύκολα τους μισθούς τους, ενώ οι μεγαλύτεροι ήταν πιο επιφυλακτικοί. Αντίστοιχα είδε διαφορές ανάμεσα στις διαφορετικές εθνικότητες, στα οικογενειακά προφίλ, την κοινωνική τάξη, την εκπαίδευση και ανάλογα με άλλους παράγοντες.

Από την πλευρά του, ο Zhang της Aon δήλωσε ότι «η διαφάνεια είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη δικαιοσύνης στο εργασιακό περιβάλλον, τη δημιουργία εμπιστοσύνης σε πιθανούς ενδιαφερόμενους, την ενίσχυση της αξίας που φέρνουν οι εργαζόμενοι και τη βελτίωση του εργασιακού brand». 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Οι millennials θα γίνουν η πλουσιότερη γενιά στην ιστορία – Μπορούν να διαχειριστούν τόσα χρήματα;

«I’m looking for a man in finance»: Γιατί το viral trend του TikTok δεν έχει και τόση πλάκα

Οι Ευρωπαίοι έχουν περισσότερο χρόνο, οι Αμερικανοί περισσότερα χρήματα – Τι είναι καλύτερο;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News