Business & Finance Δευτέρα 15/07/2024, 08:07
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η προσωπικότητά σας θα σας κάνει 10 φορές πλουσιότερους από την ευφυΐα σας – Πώς να ενισχύσετε το EQ

Η προσωπικότητά σας θα σας κάνει 10 φορές πλουσιότερους από την ευφυΐα σας – Πώς να ενισχύσετε το EQ

Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει γύρω από το IQ που δείχνει, κατά κάποιον τρόπο, το πόσο έξυπνος είναι ένας άνθρωπος. Αρκεί όμως μόνο αυτό για να τον οδηγήσει σε μια επιτυχημένη καριέρα;

Ο αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος Steve Adcock παραδέχεται πως, εάν γνώριζε στα 20 του χρόνια τον ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης ή εν συντομία EQ, στη σταδιοδρομία, θα μπορούσε να γίνει πλουσιότερος και νωρίτερα.

«Η προσωπικότητά σας θα σας κάνει 10 φορές πλουσιότερους από την ευφυΐα σας», υποστηρίζει ο Adcock, κάτι, που όπως αναφέρει, έμαθε κατά τη διάρκεια της καριέρας του, αργά αλλά σταθερά. «Δούλεψα με πολλούς έξυπνους ανθρώπους, χωρίς αμφιβολία. Αλλά αυτοί οι πιο έξυπνοι άνθρωποι στο γραφείο δεν ήταν απαραίτητα εκείνοι που έπαιρναν τις αυξήσεις και τις προαγωγές», τονίζει.

Τα μεγάλα ποσά, κατά τον ίδιο, πήγαιναν στους ανθρώπους που χρησιμοποιούσαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη για να αναπτύξουν τις σημαντικές σχέσεις που χρειάζεσαι για να ανέβεις στην ιεραρχία.

Θέλει κόπο ή τρόπο;

Πολλοί εργαζόμενοι έχουν την εντύπωση ότι χρειάζεται να αφιερώσουν πολύ χρόνο για να συναντηθούν με τους κατάλληλους ανθρώπους, γεγονός που επιβαρύνει περαιτέρω όσους δουλεύουν απομακρυσμένα.

Στο γραφείο η παρουσία των εργαζομένων δημιουργεί δεσμούς που βοηθούν τους υπαλλήλους να υποστηρίζονται και να κάνουν παρέα.

Όσοι νιώθουν αποκομμένοι θα πρέπει να καταβάλλουν λίγη επιπλέον προσπάθεια για να γίνουν το είδος του ατόμου στο οποίο οι εργοδότες είναι πρόθυμοι να δώσουν προαγωγές και αυξήσεις, κάτι που μπορεί να φανεί λίγο παράξενο στην αρχή, όταν αφήνουν την ‘comfort zone’ τους.

Κοινωνικοποιηθείτε

Αν εργάζεστε στο γραφείο, μπορεί να το θεωρείτε ως απλή απόσπαση της προσοχής σας από την πραγματική σας εργασία αλλά οι συχνές αλληλεπιδράσεις μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ του ποιος ανεβαίνει στις τάξεις μιας εταιρείας και ποιος μένει πίσω.

Το άτομο που μπορεί να φτάσει πιο μακριά δεν είναι πάντα εκείνο με το καλύτερο εργασιακό ιστορικό αλλά εκείνο που παρακινεί τους ανθρώπους, έχει θετικό αντίκτυπο στο χώρο εργασίας του και στους συναδέλφους του και οι άνθρωποι αρέσκονται να βρίσκονται γύρω του.

Για το σκοπό αυτό, αξίζει να δημιουργήσετε κάποιες ευκαιρίες για ανεπίσημες συζητήσεις με τους συναδέλφους σας, προτρέπουν οι ειδικοί. Προτείνουν μάλιστα να απευθυνθείτε στους συναδέλφους λέγοντας «αισθάνομαι πραγματικά απομονωμένος εδώ. Θέλει κανείς να κάνουμε μια διαδικτυακή λέσχη βιβλίου; Ίσως να συναντιόμαστε μια φορά το μήνα για 30 λεπτά» ή «θέλει κανείς να μιλήσουμε στο τηλέφωνο ή να κάνουμε μίνι σύσκεψη στο zoom;». 

Το να ακολουθείτε τους συναδέλφους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να δίνετε προσοχή στα χόμπι και τα ενδιαφέροντά τους μπορεί να σας βοηθήσει να σφυρηλατήσετε μια σύνδεση. Μάλιστα το να έχετε ένα διαδικτυακό κανάλι επικοινωνίας είναι εύκολο και απλό ενώ θα μπορούσατε ακόμη και να το βάλετε στο τέλος ενός email.

Εντυπωσιάστε τους σωστούς ανθρώπους

Το να σας θεωρούν πολύτιμο μέλος της ομάδας είναι σημαντικό, αλλά είναι ακόμη πιο σημαντικό να καταβάλλετε προσπάθεια να μείνετε στο προσκήνιο για τους ανθρώπους που έχουν τη δύναμη να σας δώσουν προαγωγές και αυξήσεις.

Ακόμα και αν είναι για μια φορά την εβδομάδα, θέλετε να είστε ορατοί, ειδικά αν δεν σας βλέπει ο εργοδότης σας λόγω τηλεργασίας.

Σε περίπτωση που συναντιέστε μια φορά τον χρόνο, για παράδειγμα για να συζητήσετε τους ετήσιους στόχους, ζητήστε να αυξήσετε τη συχνότητα των συναντήσεών σας εάν είναι μηνιαίες για 30 λεπτά, ή εβδομαδιαίες για 10 λεπτά.

Αξίζει επίσης να βρίσκετε τρόπους να δείχνετε τακτικά στους ανωτέρους σας ότι θέλετε να αναπτυχθείτε. Σκεφτείτε out of the box και προτείνετε ιδέες σε συναντήσεις που θα ταιριάζουν με τους στόχους του τμήματος, της εταιρείας, το πού ταιριάζετε και πώς μπορείτε να αναλάβετε την ευθύνη.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πότε να κλείσετε το στόμα σας: Τι πρέπει να λέτε και τι όχι στο γραφείο

Είστε καλοί στη δουλειά σας; 6 σημάδια για να το καταλάβετε

Διαπιστώσατε ότι είστε κακοπληρωμένος; Τι πρέπει να κάνετε

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News