Business & Finance Δευτέρα 8/07/2024, 07:33
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πότε να κλείσετε το στόμα σας: Τι πρέπει να λέτε και τι όχι στο γραφείο

Πότε να κλείσετε το στόμα σας: Τι πρέπει να λέτε και τι όχι στο γραφείο

Οι φιλίες στον εργασιακό χώρο είναι μια δύσκολη υπόθεση: Κανείς πρέπει  να λέει αρκετά για τον εαυτό του ώστε να αναπτύσσει προσωπικές σχέσεις, αλλά όχι τόσο πολλά ώστε να καταλήγει να ντροπιάζεται και να κάνει κακό στην επαγγελματική του φήμη.

Η Karen Lynch, CEO της CVS Health, έχει μια συμβουλή για όσους ψάχνουν ακριβώς τη σωστή ισορροπία: Μοιραστείτε πράγματα που σας βοηθούν άμεσα να λύσετε ένα πρόβλημα ή να συνδεθείτε με κάποιον άλλο. Αλλά αν αυτό που σκέφτεστε να πείτε δεν πληροί κάποιο από τα δύο αυτά κριτήρια, καλύτερα κρατήστε το στόμα σας κλειστό.

«Υπάρχουν πράγματα για τα οποία μπορεί να μιλήσεις και τα οποία θα κάνουν τη διαφορά. Αλλά η διαχωριστική γραμμή είναι λεπτή», λέει η μάνατζερ, σύμφωνα με το CNBC.

Η ίδια ακολούθησε τη συμβουλή της παλαιότερα στην  καριέρα της, όταν ήταν πρόεδρος της Aetna. Την εποχή εκείνη, είχε καλέσει τους υπαλλήλους της να παίρνουν την ψυχική τους υγεία περισσότερο στα σοβαρά. Κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με όλο το προσωπικό της εταιρείας, χωρίς να το έχει σχεδιάσει, μοιράστηκε μαζί τους κάτι που δεν είχε πει ποτέ σε συναδέλφους της έως τότε: Όταν η ίδια ήταν 12 ετών, η μητέρα της είχε αυτοκτονήσει.

Η εμπειρία αυτή άλλαξε δραματικά την παιδική της ηλικία και επηρέασε τον μετέπειτα χαρακτήρα της. Ένιωθε ντροπή και άγχος για αυτό και έτσι για μεγάλο μέρος της επαγγελματικής ζωής της ασχολούνταν αποκλειστικά με τη δουλειά της.

Όμως εκείνη τη μέρα, με 50.000 άτομα να την ακούνε, η Lynch συνειδητοποίησε ότι μπορούσε να βοηθήσει τους συναδέλφους της να καταλάβουν γιατί έπαιρνε τα θέματα της ψυχικής υγείας τόσο σοβαρά.

Μετά την συνάντηση, μία υπάλληλος την προσέγγισε. Είχε πρόσφατα χάσει τον γιο της από αυτοκτονία και δεν ήθελε να το πει στον κόσμο. «Εσύ το έκανες να είναι εντάξει και τώρα νιώθω πολύ καλύτερα που το συζητάω, γιατί ίσως η δική μου ιστορία να βοηθήσει κάποια άλλη μητέρα», της είπε.

Η Lynch συστήνει στους εργαζόμενους να μην αποκαλύπτουν υπερβολικά προσωπικές ή ευαίσθητες πληροφορίες όταν μιλούν στο γραφείο. «Δεν θα πρέπει να πείτε ότι καβγαδίσατε με τον άνδρα σας το προηγούμενο βράδυ», λέει.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν να είναι κανείς διακριτικός όταν μιλά για προσωπικά στο γραφείο, να ακούει προσεκτικά και να θέτει υγιή όρια.

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται και στο τι μοιράζεται κανείς στα social media, ειδικά σε επαγγελματικές πλατφόρμες όπως το LinkedIn. Η Claire Wasserman, ιδρύτρια της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Ladies Get Paid συστήνει να κάνει κανείς στον εαυτό του την ερώτηση «ποιος είναι ο στόχος μου;», πριν να ποστάρει προσωπικά σχόλια σε επαγγελματικά σάιτ.

«Κάποιες φορές, βλέπω ανθρώπους να μοιράζονται πράγματα όπως ένας θάνατος στην οικογένεια και σκέφτομαι: ‘Ποιο είναι το νόημα που θέλουν να περάσουν;’», λέει η Wasserman. «Όποιο περιεχόμενο μοιράζεστε θα πρέπει να βοηθά ένα άλλο άτομο και να σας βοηθά σε επαγγελματικό επίπεδο», συστήνει.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Είστε καλοί στη δουλειά σας; 6 σημάδια για να το καταλάβετε 

Διαπιστώσατε ότι είστε κακοπληρωμένος; Τι πρέπει να κάνετε

Τι δεν πρέπει να λείπει από το βιογραφικό σας, σύμφωνα με «κυνηγό» ταλέντων

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News