Business & Finance Πέμπτη 27/06/2024, 13:15
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατρακυλά η H&M – Δυσκολίες για τον νέο CEO

Κατρακυλά η H&M – Δυσκολίες για τον νέο CEO

Βουτιά σημειώνει η μετοχή της Hennes & Mauritz, αφότου η εταιρεία fast-fashion ανακοίνωσε πτώση στις πωλήσεις της για τον Ιούνιο και είπε ότι η επίτευξη ενός βασικού στόχου κερδοφορίας έχει γίνει πιο δύσκολη.

Η μετοχή της υποχώρησε έως και κατά 15% στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 2017, διαγράφοντας όλα τα κέρδη που εμφάνιζε από την αρχή του έτους.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της τον Ιούνιο εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς ο κακός καιρός σε βασικές αγορές της κράτησε τους αγοραστές μακριά. Ο στόχος της για περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας 10% φέτος έχει γίνει επίσης πιο δύσκολος, είπε.

Τα αποτελέσματα αυτά σηματοδοτούν το τέλος της περιόδου χάριτος για τον διευθύνοντα σύμβουλο Daniel Erver, ο οποίος ανέλαβε μετά την ξαφνική παραίτηση της Helena Helmersson, τον Ιανουάριο. Η πρώτη ανακοίνωση αποτελεσμάτων από τον νέο CEO, τον Μάρτιο, είχε πυροδοτήσει κάποια αισιοδοξία.

Όπως και η προκάτοχός του, ο Erver δέχεται πιέσεις να επιταχύνει την ανάκαμψη της H&M, η οποία αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από την εταιρεία του Zara, Inditex, αλλά και τις νέες υπερδυνάμεις του fast-fashion, όπως η κινεζική Shein.

Παρά την αλλαγή στο τιμόνι της H&M, μέχρι στιγμής δεν έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό  η στρατηγική της Helmersson, η οποία περιλάμβανε και έναν φιλόδοξο στόχο για τον  διπλασιασμό των πωλήσεων έως το 2030 από τα επίπεδα του 2021.

Σε αυτή τη στρατηγική εντάσσεται και ο στόχος για την λειτουργική κερδοφορία, τον οποίο η εταιρεία δήλωσε μεν ότι διατηρεί, αλλά αναγνώρισε ότι οι συνθήκες για την εκπλήρωσή του έχουν γίνει πιο δύσκολες.

Εδώ και χρόνια, η H&M ταλαιπωρείται από μια συσσώρευση απούλητων αποθεμάτων που στη συνέχεια αναγκάζεται να διαθέσει σε μεγάλες εκπτώσεις, κάτι που συμπιέζει το περιθώριο κέρδους της. Αντίθετα, η Inditex ξεχωρίζει εδώ και πολύ καιρό στον κλάδο, με τη γκάμα των σχεδίων της και τις γρήγορες εναλλαγές στα ράφια της, που τη βοηθούν να σημειώνει διψήφια αύξηση πωλήσεων και υγιή περιθώρια κέρδους.

Αυτό τον μήνα, ο ισπανικός όμιλος ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση πωλήσεων για τον Μάιο, ακόμη και όταν οι ανταγωνιστές του διαπίστωναν ότι οι κακές καιρικές συνθήκες είχαν εμποδίσει τις πωλήσεις τους.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Η&Μ: Λόγω τεχνικού προβλήματος η μη διαβίβαση αποδείξεων

Shein: «Προσπερνάει» την H&M και «πολιορκεί» τη Zara

Η H&M μηνύει τη Shein για αντιγραφή σχεδίων  

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News