Business & Finance Παρασκευή 21/06/2024, 07:09
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβά εισιτήρια ή μεταπανδημικό «ξεφούσκωμα»; Γιατί δεν ξεπουλούν οι συναυλίες

Ακριβά εισιτήρια ή μεταπανδημικό «ξεφούσκωμα»; Γιατί δεν ξεπουλούν οι συναυλίες

Το 2023 έγινε «έκρηξη» στην παγκόσμια συναυλιακή δράση. Δεδομένου ότι είχε περάσει πια καιρός από την πανδημία, οι περιοδείες μεγάλων ονομάτων, όπως της Taylor Swift και της Beyonce, επανεκκίνησαν και ξεπούλησαν γρήγορα, με αποτέλεσμα ο κλάδος των συναυλιών να καταγράψει ρεκόρ σε πωλήσεις εισιτηρίων.

Φέτος, η επιτυχία της βιομηχανίας είναι πιο εύθραυστη, σύμφωνα με τους New York Times. Ακυρώσεις μεγάλων συναυλιών και βραδείες πωλήσεις εισιτηρίων για άλλοτε πολυαναμενόμενες διοργανώσεις δημιουργούν προβληματισμούς είτε ότι η αγορά κορέστηκε είτε ότι τα εισιτήρια είναι πλέον πολύ ακριβά.

Τα πιο τρανταχτά παραδείγματα είναι η ακύρωση των περιοδειών από την Jennifer Lopez και από τους Black Keys. Επίσης, τα εισιτήρια στο φεστιβάλ Coachella, που γίνεται σε έρημο της Καλιφόρνια, άλλες χρονιές εξαντλούνταν προτού καν ανακοινωθούν οι τραγουδιστές, αλλά φέτος υπήρχαν ακόμα διαθέσιμα για το δεύτερο Σαββατοκύριακο όταν άνοιξε τις πόρτες του τον Απρίλιο.

Πολλοί έσπευσαν να συμπεράνουν ότι ο συναυλιακός κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα. Ωστόσο, σύμφωνα με τους New York Times, αρκετοί από όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο. Η αγορά είναι πιθανό να προσπαθεί να βρει τις ισορροπίες της έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια εκπληκτικής ζήτησης, στα οποία ο κόσμος ξόδευε αδρά σε ψυχαγωγία μετά τις καραντίνες.

«Πιστεύω ότι η κατάσταση έχει κανονικοποιηθεί στα επίπεδα της εποχής προ-πανδημίας», δήλωσε στους New York Times ο Rich Schaefer, πρόεδρος παγκόσμιων περιοδειών στην AEG, την εταιρεία πίσω από τα τουρ των Rolling Stones και της Taylor Swift. «Οι περιζήτητες συναυλίες θα πουλήσουν εισιτήρια. Οι μέτριες διοργανώσεις θα πουλήσουν, αλλά θα χρειαστεί περισσότερος καιρός. Και συναυλίες που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση θα δυσκολευτούν», τόνισε.

Η Live Nation, ιδιοκτήτρια της Ticketmaster, δήλωσε ότι μέχρι στιγμής φέτος οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το 2023, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια εισιτήρια. Η εταιρεία συμπλήρωσε ότι «το 2024 οι συναυλιακοί χώροι κάθε είδους είχαν ποσοστό ακυρώσεων 4%, αμετάβλητο από πέρυσι».

Η μεγάλη ανησυχία που επικρατεί στην αγορά είναι ότι οι τιμές των εισιτηρίων, που ανεβαίνουν σταθερά εδώ και χρόνια, ίσως έφτασαν σε επίπεδα αποτρεπτικά για τους καταναλωτές, οι οποίοι ξοδεύουν πλέον μόνο για τα αγαπημένα τους σόου ή για μοναδικές εμπειρίες ζωής. Εξάλλου, τα εισιτήρια, ακόμα και για πολυαναμενόμενες διοργανώσεις δεν εξαντλούνται πια αμέσως. 

Πέρυσι, η μέση τιμή εισιτηρίου για μία από τις 100 κορυφαίες περιοδείες διεθνώς ήταν 131 δολάρια, 23% υψηλότερα από το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Pollstar.

Πάντως, δεν υπάρχει κάποια εξήγηση που να καλύπτει όλα τα προβλήματα της αγοράς. Σε ορισμένες περιοδείες, όπως οι Black Keys, το πρόβλημα φαίνεται να είναι η υπερεκτίμηση της ζήτησης. Για την περίπτωση της Jennifer Lopez, η νοσταλγία από μόνη της ίσως δεν αρκεί για να γεμίσει τους συναυλιακούς χώρους. Τέλος, πολλοί φανατικοί πιστεύουν ότι οι μεγάλες συναυλίες είναι πια μεγαλύτερη πολυτέλεια απ’ ό,τι ήταν παλαιότερα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από New York Times

Διαβάστε επίσης:

Capital Economics: Μπορεί μια άλλη χώρα να ξεπεράσει τις ΗΠΑ;

Τέλος η «οικονομία YOLO», έρχεται το «yo, no» – Τι σημαίνει

Luxury shaming: Βάζει φρένο στις πωλήσεις πολυτελών προϊόντων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News