Business & Finance Πέμπτη 20/06/2024, 13:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Luxury shaming: Βάζει φρένο στις πωλήσεις πολυτελών προϊόντων

Luxury shaming: Βάζει φρένο στις πωλήσεις πολυτελών προϊόντων

Στο τέλος της ενδέχεται να πλησιάζει φέτος η «έκρηξη» των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελών προϊόντων, εν μέρει διότι όλο και περισσότεροι αποφεύγουν να κάνουν επίδειξη πλούτου εν μέσω οικονομικών αβεβαιοτήτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της Bain & Company αυτή την εβδομάδα, οι πωλήσεις προϊόντων πολυτελείας διεθνώς -οι οποίες περιλαμβάνουν ρούχα, παπούτσια, τσάντες και καλλυντικά από εμβληματικούς οίκους- αναμένεται να επιβραδυνθούν στον χαμηλότερο ρυθμό από το 2020, όταν βέβαια είχαν κατρακυλήσει λόγω της πανδημίας.

Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν αυτές οι προβλέψεις, η επιβράδυνση θα αποδίδεται εν μέρει στην Κίνα. Σύμφωνα άλλωστε με την έκθεση, υπάρχουν δύο παράγοντες που επιβαρύνουν τις πωλήσεις στην κινεζική αγορά: πρώτον η αναβίωση της διάθεσης των Κινέζων για ταξίδια προς το εξωτερικό και δεύτερον η αποδυνάμωση της εγχώριας ζήτησης λόγω των αυξανόμενων οικονομικών αβεβαιοτήτων.

Μετά την άρση και των τελευταίων μέτρων για την πανδημία, όλο και περισσότεροι εύποροι Κινέζοι άρχισαν να κάνουν ξανά ταξίδια προς το εξωτερικό. Έτσι, πλέον δρομολογούν μέρος των αποδοχών τους σε ταξίδια, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα διέθεταν για πολυτελή αγαθά.

Επιπλέον, οι οικονομικές αβεβαιότητες που επικρατούν στη χώρα έχουν καλλιεργήσει μια αρνητική διάθεση απέναντι στην πολυτέλεια, με ορισμένους να αποδοκιμάζουν έντονα όσους συνεχίζουν να επιδεικνύουν τις ακριβές τους συνήθειες. Δεδομένου ότι μια μερίδα Κινέζων αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, όσοι έχουν μεγαλύτερη οικονομική άνεση διστάζουν να το αναδείξουν με προϊόντα πολυτελείας. 

Μάλιστα, στην έκθεση της Bain αναφέρεται ότι το ίδιο ακριβώς φαινόμενο είχε αναδυθεί στις ΗΠΑ κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης και πως τώρα επηρεάζει τις πωλήσεις στην Κίνα.

Η Claudia D’Arpizio, partner στην Bain & Company, δήλωσε στο Associated Press ότι πέραν των μακροοικονομικών παραγόντων, οι εταιρείες πολυτελών ειδών μπορεί επίσης να ευθύνονται για την επιβράδυνση των πωλήσεων. Ειδικότερα, εξήγησε η ίδια, ορισμένες εταιρείες ανέβασαν τις τιμές, χωρίς όμως οι ανατιμήσεις αυτές να δικαιολογούνται με αρκετή καινοτομία, αφήνοντας ορισμένους καταναλωτές «δυσαρεστημένους και μπερδεμένους».

moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider

Διαβάστε επίσης:

Chanel: Πλουτίζουν τα μυστικοπαθή αδέρφια που ελέγχουν τον οίκο – Η ιστορία τους

Όχι στα nepo babies και στα γρήγορα λεφτά: Κινεζική εκστρατεία κατά της επίδειξης πλούτου

«Αθόρυβος πλούτος»: Η τάση για αγορές μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News