Business & Finance Παρασκευή 31/05/2024, 07:27
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η νεκρανάσταση ενός brand – Πώς κερδίζει από την νοσταλγία των ’90s

Η νεκρανάσταση ενός brand – Πώς κερδίζει από την νοσταλγία των ’90s

Είναι τάση πλέον η επιστροφή σε παλαιότερες δεκαετίες όπως τα ‘80s και τα ’90s όσον αφορά τη μόδα αλλά και ένα γενικότερο lifestyle. Οι δεκαετίες εκείνες επιστρέφουν δυναμικά, με μεγάλη απήχηση στις παλαιότερες γενιές που τις νοσταλγούν αλλά και αποδοχή από τις νεότερες.

Η αναβίωση της δεκαετίας του ’90 έχει δώσει μεγάλη ώθηση σε ένα brand πασίγνωστο τα χρόνια εκείνα, ιδιαίτερα σε εφήβους και διαβόητo για τα μοντέλα της χωρίς πουκάμισο. 

Η Abercrombie & Fitch στρέφεται πλέον σε μεγαλύτερα, ηλικιακά, κοινά και λανσάρει νυφικά, ενώ κάνει προσφορές για ρούχα εργασίας και φαρδιά τζιν.

Οι καταναλωτές φαίνεται ότι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την επιστροφή της μάρκας στην οποία ανήκει και η Hollister, καθώς η εταιρεία δήλωσε στους επενδυτές ότι αναμένει φέτος αύξηση των πωλήσεων κατά 10% από το 2023, σε ένα σερί κερδών, για περισσότερο από μία δεκαετία.

Το αποτέλεσμα είναι σχεδόν διπλάσιο από την προηγούμενη πρόβλεψή της και έρχεται μετά από μια αύξηση 16% πέρυσι.

Από τις καταγγελίες στην άνοδο

Η Abercrombie συμφώνησε το 2004 να καταβάλει 50 εκατ. δολάρια μετά τους ισχυρισμούς ότι οι πρακτικές πρόσληψης που εφάρμοζε είχαν προκαλέσει διακρίσεις εις βάρος μειονοτήτων και γυναικών.

Επιπλέον ο πρώην CEO της εταιρείας Mike Jeffries βρέθηκε αντιμέτωπος με καταγγελίες ότι είχε εκμεταλλευτεί σεξουαλικά και κακοποιήσει άνδρες σε εκδηλώσεις που διοργάνωνε σε όλο τον κόσμο και ότι διηύθυνε κύκλωμα trafficking, κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε.

Η νεκρανάσταση ενός brand – Πώς κερδίζει από την νοσταλγία των ’90s-1
φωτ.: AP

Η Abercrombie κατάφερε να απαλλαγεί από ό,τι τη βάρυνε από την εποχή εκείνη και έκανε στροφή 180 μοιρών, κάτι που αποτυπώθηκε θετικά στη μετοχή της εταιρείας, η οποία διαθέτει περισσότερα από 750 καταστήματα παγκοσμίως.

Η μετοχή της εκτοξεύτηκε από περίπου 25 δολάρια στις αρχές του 2023, πάνω από τα 189 δολάρια.

«Δεν νομίζω ότι έχω δει ποτέ μια μάρκα να νεκρανασταίνεται τόσο γρήγορα», έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Jonah Lupton, διευθύνων σύμβουλος της Lupton Capital.

Η νεκρανάσταση ενός brand – Πώς κερδίζει από την νοσταλγία των ’90s-2
φωτ.: AP

Ενώ τα μπλουζάκια με τιραντάκια, τα καπέλα «κουβάδες» και τα παπούτσια με πλατφόρμες που ήταν δημοφιλή στη δεκαετία του ’90 επιστρέφουν στη μόδα, τα προϊόντα που προσφέρει η Abercrombie δεν αποτελούν επανάληψη της δεκαετίας εκείνης.

Η γκάμα επενδύει σε λιγότερο σέξι αποτέλεσμα και με λιγότερα λογότυπα από ό,τι στη δεκαετία του ’90, κάτι που βρίσκει απήχηση στους millennial πελάτες της που θέλουν να φαίνονται ανανεωμένοι, χωρίς να ακολουθούν την τελευταία μόδα «αιχμής».

Να σημειωθεί ότι αυτό δεν συνηθίζεται στο λιανικό εμπόριο.

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 22% σε ετήσια βάση την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου σε 1 δισ. δολάρια, ένα τριμηνιαίο ρεκόρ.

Η αύξηση ήταν ευρεία, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 23% στην Αμερική και κατά 19% στην Ευρώπη, με οδηγούς το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Ο Fran Horowitz, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος το 2017, δήλωσε ότι το 2023 ήταν καθοριστικό για την εταιρεία, καθώς οι προσπάθειές της για τον εκσυγχρονισμό των δεδομένων και των ψηφιακών δυνατοτήτων της απέδωσαν καρπούς.

«Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου μας, αποτελούν περαιτέρω απόδειξη ότι έχουμε ξεκινήσει δυναμικά», τόνισε.

Η μετοχή σημείωσε άλμα άνω του 20% μετά την έκθεση, παρά την επιφυλακτικότητα του οικονομικού διευθυντή Scott Lipesky, ο οποίος προειδοποίησε ότι υπάρχει «ακόμη πολλή αβεβαιότητα» σχετικά με την οικονομία.

moneyreview.gr με πληροφορίες από το bbc

Διαβάστε επίσης:

Chanel: Αύξηση κερδών – «Καμπανάκι» για τις προοπτικές του κλάδου πολυτελείας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS