Business & Finance Τρίτη 28/05/2024, 07:01
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η McDonald’s χάνει έδαφος στη γενέτειρά της – «Μάχη» για μια καλοκαιρινή προσφορά

Η McDonald’s χάνει έδαφος στη γενέτειρά της – «Μάχη» για μια καλοκαιρινή προσφορά

Το μήλον της Έριδος για τη McDonald’s και τις εταιρείες franchise της στις ΗΠΑ έγινε η πρόταση για καλοκαιρινή προσφορά γεύματος με 5 δολάρια.

Τα καταστήματα που λειτουργούν υπό την επωνυμία της McDonald’s είναι ελεύθερα να ορίσουν δικές τους τιμές στο μενού και έχουν ήδη μεγάλη γκάμα προσφορών. Τώρα, όμως, η εταιρεία θέλει να λανσάρει μια νέα προσφορά σε όλη τη χώρα, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα προϊόντα, μπέργκερ, πατάτες, αναψυκτικό και nuggets, για 5 δολάρια.

Οι διαμαρτυρίες από τις εταιρείες ήταν έντονες, διότι υποστήριζαν ότι η συγκεκριμένη προσφορά να ροκανίσει περαιτέρω τα ήδη πολύ μικρά περιθώρια κέρδους. Εξάλλου, στις περισσότερες περιοχές που δραστηριοποιείται η McDonald’s, τα προϊόντα της προσφοράς είναι πολύ ακριβότερα από 5 δολάρια εάν πωληθούν μεμονωμένα. Σε κατάστημα στο Λος Αντζελες για παράδειγμα κοστίζουν 8,5 δολάρια.

Το στοίχημα του CEO

Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της McDonald’s, Chris Kempczinski, η προσφορά είναι πιο σημαντική από το κόστος: στόχος είναι να δώσει ώθηση σε περισσότερους Αμερικανούς να φάνε εκτός σπιτιού. Την τελευταία διετία, ο πληθωρισμός στη χώρα «καλπάζει» και έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση του αριθμού των καταναλωτών που τρώνε έξω σε αλυσίδες fast food. 

Εξού και η McDonald’s δεν είναι η μοναδική εταιρεία που προωθεί γενναιόδωρες εκπτώσεις. Το Burger King επαναφέρει μια προσφορά 5 δολαρίων στις ΗΠΑ, ενώ με αφορμή τα 70 χρόνια λειτουργίας θα προσφέρει για μία εβδομάδα ορισμένα προϊόντα δωρεάν. Η Wendy’s επίσης λάνσαρε προσφορά για πρωινό 3 δολαρίων. Έτσι, ο CEO της Mcdonald’s φαίνεται πως δεν θέλει να μείνει «πίσω», φοβούμενος ότι η αλυσίδα θα γίνει λιγότερο ανταγωνιστική στις ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι η McDonald’s έχει δυνατότητα να προτείνει στρατηγική τιμολόγησης, όμως συνήθως δεν μπορεί να απαιτήσει από τις εταιρείες franchise να χαμηλώσουν τις τιμές τους. Αντιθέτως, οφείλει να διαπραγματευτεί, πολλές φορές χαμηλώνοντας το κόστος των υλικών που τους προμηθεύει.

Πάντως, σύμφωνα με την ένωση ντόπιων επιχειρηματιών, τα περιθώριο κέρδους των εταιρειών franchise της McDonald’s είναι πολύ μικρά, μεταξύ 10 και 15%, για να γίνει τόσο μεγάλη προσφορά χωρίς στήριξη από την εταιρεία. «Απλούστατα δεν υπάρχει αρκετό κέρδος, ώστε να γίνει προσφορά 30% και το μοντέλο αυτό να είναι βιώσιμο. Απαιτεί οικονομική συμβολή από τη McDonald’s», αναφέρεται σε επιστολή της ένωσης προς τα μελη της.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η πρόταση για εθνική προσφορά 5 δολαρίων συζητήθηκε μεταξύ της εταιρείας και των εταιρειών franchise, χωρίς τελικά να γίνει γνωστό το πόρισμα. Εάν πράγματι υλοποιηθεί θα τεθεί σε ισχύ στις 25 Ιουνίου. Ωστόσο, η McDonald’s έχει ήδη «χτυπηθεί» από τη στροφή στα καταναλωτικά μοτίβα, καθώς το α’ τρίμηνο εμφάνισε αιφνιδιαστικά πολύ μικρότερη αύξηση των πωλήσεων από το προσδοκώμενο.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

ΗΠΑ: Η ακρίβεια έφτασε και στα φαστφουντάδικα – Βουτιά στις πωλήσεις

Πώς συγκρίνεται η ζωή στην Αθήνα με το Λος Άντζελες – Crash test από το Business Insider

Έντονες οι πιέσεις του πληθωρισμού στα χαμηλά εισοδήματα λένε McDonald’s και άλλες εταιρείες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News