Business & Finance Παρασκευή 17/05/2024, 07:08
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευκολότερο να μπεις στο Harvard παρά να πάρεις Birkin – Τα «καψόνια» της Hermes στους πελάτες της

Ευκολότερο να μπεις στο Harvard παρά να πάρεις Birkin – Τα «καψόνια» της Hermes στους πελάτες της

Tο 1837 ο τεχνίτης Thierry Hermes ανοίγει στη Γαλλία ένα κατάστημα για να πουλά σέλες και άλλα είδη ιππασίας. Τις επόμενες δεκαετίες, η μάρκα επεκτείνεται σε ρούχα, κοσμήματα, φουλάρια και καλλυντικά, αλλά παραμένει γνωστή για τα δερμάτινα προϊόντα της.

Σήμερα, η ίδια μάρκα έχει αξία περίπου 216 δισ. δολαρίων, τα κέρδη της είναι εκρηκτικά ακόμη και σε περιόδους ύφεσης ανάμεσα στις εταιρείες πολυτελών ειδών και ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της, η ιδρυτική της οικογένεια είναι η πλουσιότερη στην Ευρώπη, με συνολική περιουσία 151 δισ. δολαρίων. Μάλιστα, η οικογένεια αυτή εξακολουθεί να κατέχει τα δύο τρίτα της εταιρείας, γεγονός το οποίο συμβάλλει στη θωράκιση της φήμης της μάρκας.

Μεταξύ των πιο φημισμένων δερμάτινων προϊόντων της εταιρείας είναι αδιαμφισβήτητα οι τσάντες Birkin, οι οποίες βγαίνουν σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό και τα τελευταία χρόνια φιγουράρουν σε δυσθεώρητες τιμές. Οι Birkin εξάλλου εξακολουθούν να κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου «στο χέρι» από τεχνίτες, οι οποίοι εκπαιδεύονται επί χρόνια σε εξειδικευμένα εργαστήρια της Hermes. Περίπου 20 με 40 ώρες απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί μία μόνο τσάντα.

Η εταιρεία έχει βέβαια ενισχύσει το ειδικό προσωπικό και έχει δημιουργήσει περισσότερες μονάδες κατασκευής τσαντών, αποφεύγοντας όμως την τυποποίηση και τη στρατηγική ανάπτυξης άλλων εταιρειών πολυτελείας. Παρότι δεν δημοσιεύει πόσες τσάντες Birkin κατασκευάζονται, ειδικοί του κλάδου υπολογίζουν ότι πρόκειται για περίπου 12 χιλιάδες κάθε χρόνο.

Το παράδοξο στον κόσμο των ειδών πολυτελείας είναι ότι για να πωλούνται περισσότερο τα σχετικά προϊόντα, πρέπει να είναι ελκυστικά. Όσο όμως πουλά κανείς περισσότερα είδη, τόσο λιγότερο ελκυστικό γίνεται το προϊόν. Η Hermes φαίνεται πως έχει επιτύχει την τέλεια ισορροπία μεταξύ των δύο: «Είναι απίστευτα πειθαρχημένη και πολύ, πολύ υπομονετική», δήλωσε στο The Hustle ο John Zhang, καθηγητής μάρκετινγκ στο The Wharton School.

Ορισμένες μάρκες δημιουργούν τεχνητά έλλειψη των προϊόντων τους, προκειμένου να τα κάνουν πιο επιθυμητά, για παράδειγμα μέσω περιορισμένης κυκλοφορίας ή μέσω συνεργασιών με άλλες μάρκες. Η Hermes, όμως, έχει δημιουργήσει πραγματική έλλειψη τσαντών στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν μύθοι γύρω από τις δερμάτινες τσάντες και προτεινόμενες τακτικές για να τις αποκτήσει κανείς.

Ευκολότερο να μπεις στο Harvard παρά να πάρεις Birkin – Τα «καψόνια» της Hermes στους πελάτες της-1
Δημοπρασία Birkin στο Λονδίνο το 2022 (φωτ. AP)

«Εξαρτημένο» το καταναλωτικό κοινό

Όπως κάθε συλλεκτικό κομμάτι, η Birkin έχει ένα πελατολόγιο και θαυμαστές, που διατυπώνουν με πάθος διάφορες θεωρίες σχετικά με τον καλύτερο τρόπο απόκτησης μιας τσάντας. Ορισμένοι ειδικοί παρομοιάζουν το καταναλωτικό κοινό της Hermes με «εθισμένους» και ναρκομανείς.

Στην πραγματικότητα, όμως, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα, που μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα αποκτήσει κανείς σίγουρα μια τέτοια τσάντα. Κανείς δεν ξέρει ακριβώς πώς θα πάρει προσφορά από την Hermes ή πόσος καιρός θα χρειαστεί μέχρι να τη λάβει. Κάποιοι πελάτες δέχονται προσφορά την πρώτη φορά που επισκέπτονται το κατάστημα και άλλοι ποτέ.

Σύμφωνα άλλωστε με την πλατφόρμα PurseBop, οι πιθανότητες να λάβει κάποιος προσφορά από την Hermes για Birkin είναι μία στις 167 (0,6%). Είναι δηλαδή υψηλότερες οι πιθανότητες να περάσει κάποιος που έχει κάνει αίτηση στο Harvard ως προπτυχιακός φοιτητής.

Ορισμένοι ενδιαφερόμενοι βέβαια αποκλείονται, διότι η Hermes, διατηρώντας την αποκλειστικότητα των προϊόντων της, αρνείται να πουλήσει τσάντες σε άτομα που ενδέχεται να τις μεταπωλούν σε υψηλότερες τιμές. «Μυρίζουν τους μεταπωλητές από χιλιόμετρα. Με αυτή την πολιτική μπορούν κάλλιστα να υπαναχωρήσουν: Ωχ, συγγνώμη, δεν έχουμε τίποτα. Στην πραγματικότητα σημαίνει δεν έχουμε τίποτα για εσένα», δήλωσε στο The Hustle μια γυναίκα που κατάφερε να αποκτήσει 8 τέτοιες τσάντες, αφού  αρνήθηκε την πρώτη προσφορά που της έκαναν. Η ίδια σκοπεύει να τις αφήσει ως κληρονομιά στις κόρες της.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πόσο ασφαλής είναι η πλουσιότερη χώρα του κόσμου; Μία Birkin και ένα κοινωνικό πείραμα

Η Chanel εξηγεί γιατί η πιο διάσημη τσάντα της κοστίζει 10.000 ευρώ

Πώς η Gucci έφτασε να πωλείται στα… καλάθια – Τι θα κάνει ο Pinault;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News