Business & Finance Τρίτη 14/05/2024, 07:18
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέες μέσω app: Επιχειρήσεις αναλαμβάνουν να μας βρουν φίλους

Παρέες μέσω app: Επιχειρήσεις αναλαμβάνουν να μας βρουν φίλους

Νεοφυείς επιχειρήσεις και εφαρμογές, οι οποίες βοηθούν να σχηματιστούν πραγματικές φιλίες, αναδύονται όλο και περισσότερο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου σαρώνει η «επιδημία» της μοναξιάς μετά τον Covid.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο βοηθούν τους χρήστες να βρουν παρέες φίλων με «παλιομοδίτικους» τρόπους: με διά ζώσης συναντήσεις και άλλες διοργανώσεις εκτός Διαδικτύου. Μάλιστα, όπως δηλώνουν οι ιδρυτές της εφαρμογής 222, η οποία ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο, πρόκειται εν μέρει για λύση στην «αποτυχία» των τεχνολογικών κολοσσών να ενώσουν τον κόσμο ψηφιακά. Εξάλλου, ως αποτέλεσμα της πανδημίας και της υβριδικής εργασίας, ο κόσμος και ιδίως οι νέοι παλεύουν περισσότερο από ποτέ με τη μοναξιά, εν μέρει διότι απορροφώνται από την τεχνολογία. 

Πολλές από αυτές τις εφαρμογές δηλώνουν πως λειτουργούν με εντελώς διαφορετικό τρόπο από τις δημοφιλείς εφαρμογές εύρεσης συντρόφου, οι οποίες μπορεί να ενισχύουν την επαφή με το κινητό και προβάλλουν έναν ατελείωτο αριθμό πιθανών ενδιαφερόμενων. Απεναντίας, «αυτές οι εφαρμογές πρέπει να στηρίζουν ένα περιβάλλον χαμηλών τόνων με επίκεντρο τις ομαδικές σχέσεις, όπου ο καθένας μπορεί να συνδεθεί μέσω κοινών ενδιαφερόντων», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Business Insider ο Cliff Lerner, ένας εκ των ιδρυτών της εφαρμογής Saturday, η οποία επίσης δραστηριοποιείται στον κλάδο.

«Ένα από τα προβλήματα είναι ότι οι υφιστάμενες εφαρμογές κοινωνικοποίησης δημιουργήθηκαν από μηχανολόγους, οι οποίοι προσπαθούσαν να επιλύσουν τα θέματα με έναν πολύ ορθολογικό τρόπο και η ζωή δεν προχωρά ορθολογικά. Για να βρεις φίλους, ερωτικούς συντρόφους, επαγγελματικούς εταίρους, ό,τι ευκαιρία έχεις κατά νου, οφείλεις να βγεις στον κόσμο και πρέπει να γνωρίσεις όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα μπορείς», τόνισε από την πλευρά της η Eteri Saneblidze εκ των ιδρυτών της αντίστοιχης εφαρμογής The Breakfast.

Μάλλον είναι ειρωνικό ότι πολλές από αυτές τις ομάδες και τις εφαρμογές βασίζονται σε τεράστιο βαθμό στο Instagram, το TikTok και άλλες ψηφιακές πλατφόρμες προκειμένου να διαφημιστούν και να «φτάσουν» στους ενδιαφερόμενους. Πάντως, στις σχετικές διοργανώσεις, οι οποίες μπορεί να είναι ακόμα και μικρές συναντήσεις για να διαβάσει κανείς ήσυχα το βιβλίο του, η ενασχόληση με τα κινητά φέρεται να είναι χαμηλή.

Βέβαια, ορισμένες από αυτές τις εταιρείες αξιοποιούν πολύ -εκτός των διά ζώσης συναντήσεων- και τα ψηφιακά εργαλεία, ιδίως για να προσεγγίσουν το νεότερο κοινό.

Χρηματοδότηση

Για τη χρηματοδότησή τους, η πλειονότητα των εταιρειών αυτών βασίζεται στα συνδρομητικά πακέτα, τα εισιτήρια των διοργανώσεων και τις συμφωνίες με διάφορα brands. Δεδομένου όμως ότι το θέμα της μοναξιάς, κατά κύριο λόγο ανάμεσα στους νέους, έχει αναδειχθεί ως ακανθώδες κοινωνικό ζήτημα της εποχής, οι εταιρείες αυτού του είδους προσελκύουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Peter Boyce II, ιδρυτή της επενδυτικής Stellation Capital, η επαναφορά στις θεμελιώδεις αρχές, όπως είναι οι διά ζώσης συναντήσεις, είναι «πολύ αναζωογονητική». Ο ίδιος βέβαια έκανε ξεχωριστή αναφορά στη δυσκολία να ξεκινήσει κανείς μια σχέση, φιλική ή ερωτική, μετά την πανδημία.

Άλλοι βέβαια πιστεύουν ότι αυτές οι εταιρείες πρέπει να βρουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ διαδικτυακών και διά ζώσης συναντήσεων: «Η ανάπτυξη διά ζώσης κοινοτήτων με αντίστοιχο τρόπο με τις ψηφιακές είναι σχεδόν απίθανη, θεωρώ», σχολίασε ο Marlon Nichols, ιδρυτής της MaC Venture Capital. Εξού και φαίνεται πως δεν έχουν πεισθεί όλα τα venture capitals για τις προοπτικές αυτών των επιχειρήσεων.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider

Διαβάστε επίσης:

Πόσα άτομα γνωρίζει ο μέσος άνθρωπος – Λιγότερα από όσα νομίζετε

Οδηγός σχέσεων: Πόσες ώρες χρειάζονται για να κάνεις έναν νέο φίλο;

Πώς να κάνετε καλή εντύπωση: Ο απλός τρόπος για να ακούγεστε εξυπνότεροι όταν πιάνετε κουβέντα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News