Ξανά στη μόδα τα ταξιδιωτικά πακέτα – Ανεβαίνει η ζήτηση στην Ευρώπη
Επανέρχεται δυναμικά η προτίμηση των τουριστών προς τα ταξιδιωτικά πακέτα στην Ευρώπη, η οποία επί πολύ καιρό θεωρείτο παλιομοδίτικη και μάλιστα κινδύνεψε να εξαλειφθεί πλήρως κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ζήτηση για διακοπές τύπου all-inclusive ανεβαίνει, καθώς οι νεότεροι προσελκύονται από τα όλο και πιο προσεγμένα πακέτα προσιτών και «εύκολων» διακοπών.
Σύμφωνα με την Euromonitor International, η ζήτηση για τα πακέτα διακοπών αναμένεται να αυξηθεί διεθνώς κατά τουλάχιστον 11% φέτος, ενώ η Ευρώπη προσεγγίζει ήδη τα επίπεδα προ πανδημίας. Η Βρετανία, η οποία αποτελεί αγορά-κλειδί για τέτοιου είδους υπηρεσίες, βρίσκεται ήδη σε επίπεδα αντίστοιχα με το 2019 και η Γερμανία πλησιάζει.
«Όλοι πιστέψαμε ότι “πέθανε”, διότι το Ίντερνετ επέτρεψε στους καταναλωτές να δημιουργούν το δικό τους πακέτο ταξιδιών», δήλωσε αυτό τον μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr. «Ωστόσο, με όλα αυτά τα προβλήματα στην πανδημία, ο κόσμος τώρα λατρεύει να τα έχει όλα κλεισμένα και σε ένα πακέτο», τόνισε ο ίδιος.
Εξού και η δραστηριότητα αυτή γίνεται όλο και πιο σημαντική για την ανάπτυξη ορισμένων αεροπορικών, συμπεριλαμβανομένης της Lufthansa. O όμιλος TUI από την πλευρά του έχει προσαρμόσει τις υπηρεσίες του, προκειμένου να απευθύνεται σε νεότερο κοινό, αν και το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης εξακολουθεί να έρχεται από μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες. Για παράδειγμα προσφέρει τουρ 11 διανυκτερεύσεων στην Κένυα. Επίσης, η EasyJet προσφέρει με επιπλέον κόστος της τάξης των 162 λιρών ένα τουρ στο Thingvellir National Park της Ισλανδίας, όπου συναντώνται οι τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρασίας, επίσκεψη σε κρατήρα ηφαιστείου και στο Blue Lagoon.
Οι επιλογές που δίνονται πλέον είναι περισσότερες, περιλαμβάνοντας εμπειρίες που εκτείνονται πέραν του παραδοσιακού ταξιδιού για ήλιο και θάλασσα, δήλωσε η Caroline Bremner, επικεφαλής ταξιδιωτικών ερευνών στην Euromonitor. Επίσης, γίνεται προσαρμογή και στα πακέτα διακοπών για οικογένειες. Τέλος, δίνονται επιλογές πιο φιλικές προς τον καταναλωτή, όπως οι πληρωμές με δόσεις, δυνατότητες δραστηριοτήτων για τα παιδιά και πλήρης διατροφή ή ημιδιατροφή. «Προσφέρουν μια επιλογή «value for money», όπου τα κόστη είναι κανονισμένα εξ αρχής», δήλωσε η Bremmer.
Περιθώριο περαιτέρω ανάκαμψης
Τα έσοδα από τα πακέτα διακοπών διεθνώς αναμένεται να φτάσουν στα 280 δισ. δολάρια φέτος ή στο 86% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Euromonitor. Ενώ ολόκληρη η αγορά αεροπλοΐας ανέκαμψε πέρυσι στα επίπεδα προ πανδημίας, τα ταξιδιωτικά πακέτα επανέρχονται από μια μεγαλύτερη βουτιά: τουλάχιστον τα δύο τρία των σχετικών εσόδων χάθηκαν το 2020.
Αυτού του είδους τα ταξίδια άρχισαν να κερδίζουν έδαφος τη δεκαετία του 1960, όταν οι τουρίστες έψαχναν έναν προσιτό τρόπο να δουν εξωτικούς προορισμούς και να ξεκουραστούν σε παραθαλάσσιους προορισμούς. Τα ταξίδια στο εξωτερικό είχαν γίνει σχετικά εύκολα λόγω των αεροσκαφών μικρού μεγέθους και των tour operators που προσέφεραν μεγάλα ταξίδια αναψυχής σε μέρη με θάλασσα.
Η αγορά άρχισε να υποχωρεί τη δεκαετία του 1990, όταν οι τουρίστες άρχισαν να κλείνουν ανεξάρτητα τις δικές τους πτήσεις και καταλύματα μέσω Διαδικτύου. Μάλιστα, ο έντονος ανταγωνισμός οδήγησε στην κατάρρευση κολοσσών του κλάδου των ταξιδιωτικών πακέτων, όπως η Thomas Cook, λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Αισιόδοξα μηνύματα για τον τουρισμό το 2024 – Ποιοι προορισμοί θα πρωταγωνιστήσουν
«Δεν θέλω να σκέφτομαι τίποτα»: Η άνοδος των ταξιδιών απόλυτης χαλάρωσης
Ανέκαμψε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας – Τι «κέρδισε» τους τουρίστες
Πόσο ισχυρό είναι το ελληνικό διαβατήριο – Ανάμεσα στα κορυφαία του κόσμου
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News