Business & Finance Δευτέρα 11/03/2024, 15:07
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τσίχλες ως αγχολυτικό; Η προσπάθεια των εταιρειών να ανέβουν ξανά οι πωλήσεις τους 

Οι τσίχλες ως αγχολυτικό; Η προσπάθεια των εταιρειών να ανέβουν ξανά οι πωλήσεις τους 

Οι εταιρείες τσίχλας θέλουν να μάθουν τι θα κάνει τους καταναλωτές να αρχίσουν ξανά να μασάνε τσίχλες.

Η φούσκα της τσίχλας έσκασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, όταν οι μάσκες και η κοινωνική αποστασιοποίηση έκαναν τους ανθρώπους να μην ανησυχούν ιδιαίτερα για την την κακή αναπνοή. Ο αριθμός των συσκευασιών τσίχλας που πωλήθηκαν μειώθηκε σχεδόν κατά το ένα τρίτο στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2020, σύμφωνα με την Circana, μια εταιρεία έρευνας αγοράς.
Η καταναλωτική ζήτηση έχει αυξηθεί ελαφρώς από τότε. Πέρυσι, οι πωλήσεις τσίχλας στις ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο μικρότερη του 1% φτάνοντας τις 1,2 δισεκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο ο συγκεκριμένος αριθμός, εξακολουθεί να είναι κατά 32% μικρότερος από τον αριθμό πωλήσεων του 2018. 

Πρέπει να σημειωθεί, ότι όσον αφορά τα έσοδα, φαίνεται πως οι πωλήσεις έχουν επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στον πληθωρισμό. Η μέση τιμή για μία συσκευασία τσίχλας κόστισε 2,71 δολάρια πέρυσι, δηλαδή 1,01 δολάρια περισσότερο από ό,τι το 2018, σύμφωνα με τη Circana.

Μάλιστα τα παραπάνω ισχύουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι πωλήσεις τσίχλας γενικά αυξήθηκαν 5% πέρυσι σε περισσότερα από 16 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor. Πρόκειται για 10% χαμηλότερο ποσοστό από αυτό των πωλήσεων του 2018.

Ορισμένοι κατασκευαστές ανταποκρίνονται στην ήπια ζήτηση εγκαταλείποντας εντελώς την αγορά. Το 2022, η Mondelez International πούλησε τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων εμπορικών σημάτων όπως οι Trident, Bubblicious, Dentyne και Chiclets, στην Perfetti Van Melle με έδρα το Άμστερνταμ.

Η Mondelez, η οποία παρασκευάζει σοκολάτες, δήλωσε ότι ήθελε να μεταφέρει πόρους σε μάρκες με μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης, σύμφωνα με την el pais. 

Ωστόσο δεν ευθύνεται μόνο η πανδημία για τις πτώσεις στις πωλήσεις τσίχλας. Η Lynn Dornblaser, διευθύντρια καινοτομίας στην εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel, είπε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών προσπαθούν να περιορίσουν τη ζάχαρη στη διατροφή τους και επιθυμούν να τρώνε τροφές με περισσότερα φυσικά συστατικά. Αυτό περιορίζει την ελκυστικότητα της τσίχλας, καθώς ακόμη και τα προιόντα χωρίς ζάχαρη περιέχουν συχνά τεχνητά γλυκαντικά.

Οι καταναλωτές σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία, ενδέχεται επίσης να ανησυχούν όλο και περισσότερο για το γεγονός ότι η χρησιμοποιημένη τσίχλα πάει στα σκουπίδια, είπε η Dornblaser. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έπεισε τους κατασκευαστές τσίχλας να πληρώσουν για ένα πρόγραμμα καθαρισμού δρόμων με σκοπό να βοηθήσουν στην αφαίρεση λεκέδων από τσίχλες.

Η τσίχλα μειώνει το άγχος; 

Η Mars Inc. πιστεύει ότι μπορεί να έχει μια απάντηση για την επάνοδο των πωλήσεων: Την επανατοποθέτηση της τσίχλας ως άμεσο ανακουφιστικό από το στρες και όχι ως περιστασιακό αποσμητικό της αναπνοής. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία ξεκίνησε μια παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια προωθώντας τις κορυφαίες σε πωλήσεις μάρκες της, Orbit, Extra, Freedent και Yida ως μέσα ψυχικής ευεξίας.

Η Alyona Fedorchenko, αντιπρόεδρος στο τμήμα σνακ της Mars, είπε ότι η ιδέα ήρθε το καλοκαίρι του 2020, όταν η εταιρεία έψαχνε μανιωδώς τρόπους για να αναζωογονήσει τις πωλήσεις.

Η Fedorchenko θυμήθηκε ότι μιλούσε με μια νοσοκόμα που εργαζόταν σε πτέρυγα Covid-19, και μασούσε τσίχλα για να ηρεμήσει, παρόλο που φορούσε πάντα μάσκα. Η συνήθεια της νοσοκόμας συνδυάστηκε με μελέτες από τη Mars που έδειξαν ότι οι μισοί από τους καταναλωτές ήθελαν τσίχλα για να καταλαγιάσουν το άγχος ή να ενισχύσουν τη συγκέντρωση.

Πλέον, η έμφαση στην ευεξία είναι μέρος μιας πολυετούς προσπάθειας για την προσέλκυση 10 εκατομμυρίων νέων καταναλωτών τσίχλας στις ΗΠΑ έως το 2030, είπε η Fedorchenko. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Campari Hellas: Ανάπτυξη 33,57% το 2023 – Θεωρεί κομβική την ελληνική αγορά

Κακάο: Με τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο των τελευταίων 22 ετών

ΕΨΑ: Είχε αυξημένες πωλήσεις το 2023

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News