Βουτιά 40% των διαφημίσεων το δ΄ τρίμηνο του 2020 στη Βρετανία
Το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού και το Brexit ανάγκασαν τις βρετανικές εταιρείες να μειώσουν δραστικά τους προϋπολογισμούς τους που αφορούν την προβολή τους, σύμφωνα με έκθεση της IPA Bellwether.
Όπως προκύπτει από την έρευνα με τη συμμετοχή περί των 300 εταιρειών, οι βρετανικές επιχειρήσεις μείωσαν κατά 40,4% τα έξοδα που σχετίζονται με την διαφήμιση και το μάρκετινγκ, με τα έξοδα για τη διοργάνωση προωθητικών εκδηλώσεων να δέχονται το μεγαλύτερο «ψαλίδισμα».
Εν μέσω νέων περιορισμών και μείωσης των εσόδων, οι εταιρείες αναγκάσθηκαν να προβούν σε περικοπές στα κόστη τους και αυτό που σχετίζεται με την προβολή τους, δέχθηκε τις μεγαλύτερες μειώσεις, καθώς θεωρείται σχετικά το πιο «ανώδυνο», σε σχέση με τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, μπορεί ο αντίκτυπος της πανδημίας στη Βρετανία να μην ήταν τόσο έντονος όσο στην πρώτη εμφάνισή του στις αρχές του 2020, ωστόσο ήταν ο κύριος λόγος για τις περικοπές στους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς.
Σύμφωνα με τον όμιλο Reach που εκδίδει την εφημερίδα Daily Mirror, σχεδόν το 80% των διαφημιζόμενων απέσυραν τις διαφημίσεις τους, ενώ όπως τονίζουν η Daily Mail και η General Trust, η διαφήμιση στις εφημερίδες δεν αναμένεται να ανακάμψει σύντομα.
Από την άλλη η έκθεση της IPA Bellwether, αναφέρει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί στη φετινή χρονιά, στηρίζοντας την εκτίμηση αυτή στην έναρξη των εμβολιασμών.
Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η άποψη του οικονομολόγου της IHS Markit Έλιοτ Κερ, ο οποίος εκτιμάει ότι οι εταιρείες αναμένουν να βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες στη Βρετανία κατά το δεύτερο μισό του 2021, όταν και θα αρχίσει το πρόγραμμα του εμβολιασμού να έχει επίδραση στην κοινωνία.
«Οι διαφημιστικές εταιρείες προβλέπουν αύξηση στα έσοδά τους τη διετία 2021/22, αν και σε ορισμένους διαφημιστικούς τομείς η ανάκαμψη θα είναι περιορισμένη».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News