Business & Finance Τετάρτη 14/02/2024, 15:46
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Maersk: Δεν αναμένει να ξαναρχίσουν οι διελεύσεις πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα «σύντομα»

Maersk: Δεν αναμένει να ξαναρχίσουν οι διελεύσεις πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα «σύντομα»

Η A.P. Moller-Maersk, ο δεύτερος μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος, συμβουλεύει τους πελάτες του να προετοιμαστούν για μια κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που θα μπορούσε να συνεχιστεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

«Δυστυχώς, δεν βλέπουμε καμία αλλαγή στην Ερυθρά Θάλασσα να συμβαίνει σύντομα», λέει στο CNBC ο Charles van der Steene, πρόεδρος της Maersk στη Βόρεια Αμερική. «Τους ενημερώνουμε ότι οι μεγαλύτερες διαδρομές θα μπορούσαν να διαρκέσουν μέχρι το δεύτερο και ενδεχομένως το τρίτο τρίμηνο».

Στις 5 Ιανουαρίου, η Maersk ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν για το «προσεχές μέλλον» μετά από επιθέσεις σε πλοία της. 

Σύμφωνα με τα αμυντικά στοιχεία των ΗΠΑ, οι αντάρτες Χούθι έχουν είτε επιτεθεί είτε απειλήσει εμπορικά πλοία τουλάχιστον 46 φορές από τον Νοέμβριο. Παρά τα πολλαπλά χτυπήματα από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους εναντίον των ανταρτών, οι Χούθι έχουν προειδοποιήσει ότι οι επιθέσεις τους «θα συνεχιστούν μέχρι να σταματήσει η επιθετικότητα κατά της Γάζας».

Οι μεγαλύτερες διελεύσεις γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας καθυστερούν την άφιξη των άδειων πλοίων που επιστρέφουν στην Ασία για να παραλάβουν αγαθά. Οι καθυστερήσεις επηρεάζουν τη συνοχή του εμπορίου, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την αλυσίδα εφοδιασμού. 

Οι τιμές των θαλάσσιων ναύλων έχουν εκτοξευθεί ως αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ταξιδιού. Παρά το γεγονός ότι το κόστος δεν έχει υπολογιστεί εκ των προτέρων στα έξοδα των ναυλωτών, πρόσφατα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ο πληθωρισμός που σχετίζεται με την Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να κορυφώνεται ήδη. Αξιωματούχοι της Maersk δήλωσαν κατά την πρόσφατη κλήση κερδών της ότι η κατάσταση δεν συγκρίνεται με την περίοδο πληθωρισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την Covid- εποχή, λόγω της τρέχουσας πλεονάζουσας χωρητικότητας των πλοίων που προκύπτει από την ύφεση της βιομηχανίας εμπορευμάτων. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Εγκαταλείπει την Ερυθρά Θάλασσα η Star Bulk Carriers μετά τις επιθέσεις των Χούθι

«Ασπίδες»: Το πεδίο των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων για ασφαλή ναυσιπλοΐα

Ερυθρά Θάλασσα: Επίθεση με δύο πυραύλους σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News