Business & Finance Σάββατο 10/02/2024, 10:42
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τοξικό εργασιακό περιβάλλον: Τα 3 red flags πριν καν πάρετε τη δουλειά

Τοξικό εργασιακό περιβάλλον: Τα 3 red flags πριν καν πάρετε τη δουλειά

Εξ αρχής, ακόμα και από τη συνέντευξη για μια δουλειά, μπορεί κανείς να εντοπίσει σημάδια που δείχνουν ότι πρόκειται για «τοξικό» μέρος εργασίας.

Οι φωνές και το bullying, τα πολλά κουτσομπολιά και ο δυσανάλογα μεγάλος φόρτος εργασίας είναι στοιχεία που βρίσκει κανείς συχνά σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Ωστόσο, δεν είναι πάντοτε εύκολο να τα εντοπίσει κανείς νωρίς και ειδικά προτού μπει στην καθημερινότητα του γραφείου. 

Υπάρχουν όμως τρία «red flags», τα οποία πρέπει να προσέχετε όταν κάνετε αίτηση σε μια νέα δουλειά και εφόσον προχωρήσετε σε συνέντευξη:

Κακή διαδικασία συνέντευξης

Η κακή επικοινωνία με τους υπεύθυνους προσλήψεων, το «ghosting» (όταν δηλαδή αγνοούν επανειλημμένως τα μηνύματά σας) και οι πολλαπλές συνεντεύξεις μπορεί να σημαίνει πως κάτι δεν λειτουργεί σωστά στην εταιρεία. Κακή ένδειξη είναι και η έλλειψη διάθεσης να αλλάξει η ώρα και μέρα της συνέντευξης, αλλά και εάν σας πιέζουν να απαντήσετε στην προσφορά την ίδια μέρα.

Τι λένε (και τι δεν λένε) όσοι δουλεύουν ήδη εκεί

Ακούστε προσεκτικά τις απαντήσεις που δίνουν οι εργαζόμενοι όταν ρωτάτε για τη θέση και την ομάδα, για την οποία σας προορίζουν, και τη συνολική οργάνωση. Δώστε προσοχή σε τυχόν ασάφειες ή απαντήσεις με «κρυφό» νόημα— και βέβαια εάν αποφεύγουν να σας απαντήσουν. Μην φοβάστε να κάνετε επιπλέον διευκρινιστικές ερωτήσεις.

Ταχεία εναλλαγή ανθρώπινου δυναμικού

Η αφθονία θέσεων εργασίας μπορεί να αποτελεί ένδειξη ανάπτυξης, μπορεί όμως και να δείχνει ότι η εταιρεία δυσκολεύεται να κρατήσει τους υπαλλήλους της. Παρακολουθήστε ποιες θέσεις ανοίγουν και πόσο συχνά. Αν δείτε ότι αναρτώνται τακτικά αγγελίες για τις ίδιες θέσεις, αυτό μπορεί να είναι άλλο ένα red flag ότι η κουλτούρα της εταιρείας είναι τοξική.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Ηarvard Business Review

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι το fika – Οι Σουηδοί ξέρουν το μυστικό της ευτυχίας στη δουλειά

Χρειάζεται να είσαι «κακός» για να πετύχεις; Τι δείχνουν οι έρευνες

Μην λέτε ποτέ στον προϊστάμενο «δεν ξέρω» – Τι πρέπει να πείτε

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News