Ακυρώσεις και καθυστερήσεις: Τα προβλήματα στις πτήσεις ήρθαν για να μείνουν
Με ακυρώσεις και καθυστερήσεις αναμένεται να έρθουν αντιμέτωποι ξανά και ξανά τα επόμενα χρόνια όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς, καθώς τα προβλήματα στην στελέχωση των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχίσουν να «στοιχειώνουν» τον κλάδο.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας ταξιδιωτικού λογισμικού Amadeus, περίπου το 55% από τα 150 υψηλόβαθμα στελέχη αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων αναμένει αυξημένη συχνότητα προβλημάτων στο πρόγραμμα των πτήσεων τα επόμενα χρόνια, ενώ μόλις το 37% προβλέπει επιστροφή στα μοτίβα που υπήρχαν πριν την πανδημία.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγιναν μαζικές απολύσεις στον κλάδο, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη έλλειψη έμπειρου προσωπικού, όταν τα ταξίδια ανέκαμψαν με ραγδαίο ρυθμό. Στην κορύφωση της θερινής ταξιδιωτικής σεζόν το 2022 και το 2023, οι αεροπορικές υποχρεώθηκαν να αλλάξουν το πρόγραμμα των πτήσεών τους και τα αεροδρόμια μείωσαν τις πτήσεις, προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση.
«Χάσαμε την εμπειρία, τον κόσμο που ήξερε ακριβώς τι να κάνει, επειδή είχε ξαναδεί αντίστοιχες καταστάσεις στο παρελθόν», δήλωσε στο Bloomberg ο Guy Kavanagh, υψηλόβαθμο στέλεχος στην Amadeus. «Η ζήτηση επανήλθε, αλλά οι δυνατότητες δεν υπάρχουν, έτσι βλέπουμε τα προβλήματα να αυξάνονται και είναι πιθανό να συνεχιστούν», δήλωσε.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ελλείψεις σε κάθε επιμέρους τομέα, από το προσωπικό εδάφους μέχρι τα πληρώματα. Όπως σχολίασε μάλιστα στο Bloomberg ο Χρήστος Πανταζής, επιχειρησιακός διευθυντής της Goldair Handling, υπάρχουν πολλές εναλλαγές στο προσωπικό και η βιομηχανία εν συνόλω δεν είναι τόσο ελκυστική στους νέους εργαζομένους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι αεροπορικές για τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις είναι αρκετά υψηλό. Ενδεικτικά, επιβάτες πτήσεων από ή προς την Ευρωπαϊκή Ένωση δικαιούνται αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ στην περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή άρνησης επιβίβασης.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Τέλος το δίπολο στα αεροπλάνα: Οι κρίσεις της Boeing «τρέφουν» την Airbus
ING: Μετά τη «χρονιά της μεγάλης επιστροφής», το τουριστικό «μπόνους» στο ΑΕΠ μειώνεται
Η Βασίλισσα των Αιθέρων – Το αεροπλάνο που επέτρεψε στους «κοινούς θνητούς» να δουν τον κόσμο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News