Business & Finance Παρασκευή 26/01/2024, 14:30
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γυμναστήρια στον καιρό του Ozempic – Όσα επέζησαν από την πανδημία, «ιδρώνουν» ακόμα

Γυμναστήρια στον καιρό του Ozempic – Όσα επέζησαν από την πανδημία, «ιδρώνουν» ακόμα

Λίγο πριν μπει ο Φεβρουάριος, το 43% των ανθρώπων έχει ήδη εγκαταλείψει τους στόχους που έβαλε για το νέο έτος την Πρωτοχρονιά. Για τα γυμναστήρια, αυτά είναι καλά νέα.

Οι αλυσίδες γυμναστηρίων με χαμηλού κόστους συνδρομές έχουν στήσει το επιχειρηματικό μοντέλο τους ακριβώς πάνω σε αυτές τις υποσχέσεις που δεν τηρούνται. Οι αίθουσές τους είναι κατά κανόνα ασφυκτικά γεμάτες στις αρχές του Ιανουαρίου, όταν και αποκτούν τους περισσότερους νέους συνδρομητές από όλους τους μήνες του έτους. Στόχος τους, όμως, είναι να πουλήσουν μια υπηρεσία την οποία ο περισσότερος κόσμος θα χρησιμοποιεί σπάνια ή και καθόλου. Κρατούν το κόστος χαμηλό, κάνουν τη διαδικασία ακύρωσης της συνδρομής δύσκολη και ποντάρουν ότι ο αριθμός των νέων συνδρομητών θα είναι κάθε χρόνο μεγαλύτερος από εκείνους που τα παρατάνε.

Το μοντέλο αυτό, όμως, μοιάζει να απειλείται τελευταία. Δεν είναι μόνο η πανδημία, που έκλεισε τα γυμναστήρια, εκτίναξε τις πωλήσεις οικιακών μηχανημάτων γυμναστικής και καταδίκασε πολλά από αυτά σε λουκέτο. Τα φάρμακα αδυνατίσματος όπως το Ozempic βοηθούν τους ανθρώπους να επιτύχουν τους στόχους τους χωρίς να χρειάζεται να ιδρώσουν.

Η αμερικανική βιομηχανία των γυμναστηρίων μετρά τις απώλειές της, καθώς η αλυσίδα 24 Hour Fitness χρεοκόπησε και έκλεισε γυμναστήρια κατά την πανδημία. Όμως σε γενικές γραμμές, βρίσκει μια νέα ισορροπία. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, το 2019 υπήρχαν στις ΗΠΑ 41.000 γυμναστήρια με 64,2 εκατ. μέλη. Τρία χρόνια μετά, ο κλάδος έχει συρρικνωθεί στα 31.000 γυμναστήρια και έχει αρκετούς νέους πελάτες.

Η αλυσίδα Budget leader Planet Fitness, για παράδειγμα, είχε 2.000 γυμναστήρια και 14,4 εκατ. πελάτες όταν ξέσπασε η πανδημία. Σήμερα, έχει 2.575 γυμναστήρια και 18,7 εκατ. μέλη, με τα έσοδα του τρίτου τριμήνου του 2023 να είναι κατά τρία τέταρτα υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Πόσο, όμως, ανησυχεί ο κλάδος για την αλματώδη άνοδο των φαρμάκων απώλειας βάρους όπως τα Ozempic, Wegovy και Mounjaro; «Δεν έχω σκεφτεί ούτε για δύο δευτερόλεπτα για την απειλή αυτών των φαρμάκων αδυνατίσματος», λέει στη WSJ ο Bahram Akradi, CEO της Life Time, μιας ακριβής αλυσίδας η οποία εμφάνισε αύξηση τζίρου 22% πέρυσι. Και αυτό γιατί όσοι παίρνουν τα φάρμακα αυτά χάνουν όχι μόνο λίπος, αλλά και μυϊκή μάζα. Χρειάζονται άσκηση με βάρη για να την αντιμετωπίσουν, ενώ είναι και πιο πιθανό να εντάξουν την άσκηση στη ζωή τους, τώρα που έχουν λιγότερα κιλά να τους βαραίνουν.

Όσο για όλα αυτά τα ποδήλατα Peloton και τους διαδρόμους γυμναστικής; Εκτός από εκείνα που έχουν γίνει κρεμάστρες για ρούχα, αυτά που πράγματι χρησιμοποιούνται έχουν το πρόβλημα ότι προσφέρουν μόνο ένα είδος άσκησης. «Εάν πάρεις ένα Peloton, κάνεις ποδήλατο, αλλά ο κόσμος θέλει ποικιλία», λέει η Sharon Zackfia, αναλύτρια της William Blair.

Όμως για τα γυμναστήρια που επιβίωσαν από την πανδημία, τα εμπόδια δεν έχουν ξεπεραστεί. Ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια αρχίζουν να πιέζουν τους ιδιοκτήτες –ειδικά αυτούς που προσφέρουν πολύ χαμηλές συνδρομές. Η αύξηση του κόστους ανοίγματος ενός νέου γυμναστηρίου μειώνει τις αποδόσεις για τους franchisees και αναγκάζει τις εταιρείες να ανεβάζουν τις συνδρομές. Η τάση ευνοεί, αυτή τη στιγμή, τα πιο ακριβά γυμναστήρια, όμως αυτή είναι μια ισορροπία που σίγουρα θα ανατραπεί στην περίπτωση που μια νέα οικονομική ύφεση αναγκάσει τους καταναλωτές να σφίξουν το ζωνάρι.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Οι big business της ευεξίας – Ο τζίρος ξεπέρασε το ΑΕΠ της Γερμανίας

Παχυσαρκία: Τα φάρμακα που μπορούν να αλλάξουν την παγκόσμια οικονομία

Η βιομηχανία των τροφίμων αντεπιτίθεται – Φτιάχνει ειδικά προϊόντα για όσους παίρνουν Ozempic

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS