Business & Finance Δευτέρα 22/01/2024, 07:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διώρυγα Παναμά: Mείωση των διελεύσεων λόγω ξηρασίας – Έως και 700 εκατ. το κόστος

Διώρυγα Παναμά: Mείωση των διελεύσεων λόγω ξηρασίας – Έως και 700 εκατ. το κόστος

Μια σοβαρή ξηρασία που ξεκίνησε πέρυσι ανάγκασε τις αρχές να περιορίσουν τις διελεύσεις πλοίων κατά 36% στη Διώρυγα του Παναμά, έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.

Οι νέες περικοπές που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη από τις αρχές του Παναμά πρόκειται να επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.

Ο διαχειριστής της διώρυγας του Παναμά και οικονομολόγος Ricaurte Vásquez, υπολογίζει τώρα ότι η μείωση της στάθμης του νερού θα μπορούσε να του κοστίσει μεταξύ 500 και 700 εκατομμυρίων δολαρίων το 2024, σε σύγκριση με προηγούμενες εκτιμήσεις 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μια από τις πιο σοβαρές ξηρασίες που έπληξαν ποτέ το έθνος της Κεντρικής Αμερικής προκάλεσε χάος στη θαλάσσια διαδρομή των 80 χιλιομέτρων, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση πλοίων και εγείροντας αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία του καναλιού για τη διεθνή ναυτιλία και ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η διακοπή της κύριας εμπορικής οδού μεταξύ της Ασίας και των Ηνωμένων Πολιτειών έρχεται σε μια επισφαλή στιγμή. Οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης έχουν οδηγήσει σε αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων, που πλέον αποφεύγουν αυτή την κρίσιμη ναυτιλιακή οδό για καταναλωτικά αγαθά και προμήθειες ενέργειας.

Ο συνδυασμός των προβλημάτων έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο καθυστερώντας τις αποστολές και αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς. Ορισμένες εταιρείες είχαν σχεδιάσει να μεταφέρουν τα πλοία τους προς την Ερυθρά Θάλασσα – μια βασική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης – για να αποφύγουν καθυστερήσεις στη Διώρυγα του Παναμά, λένε οι αναλυτές. Αυτή δεν αποτελεί πλέον μια επιλογή για τους περισσότερους, σημειώνει η El Pais.

O Vásquez είπε ότι οι αρχές του καναλιού θα μειώσουν τις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων σε 24, από 38 την ημέρα πέρσι, σε κανονικές περιόδους. Παράλληλα πρόσθεσε ότι το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους πέρασε από τη διώρυγα 20% λιγότερο φορτίο και 791 λιγότερα πλοία συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ήταν μια «σημαντική μείωση» για τον Παναμά, παραδέχτηκε ο Vásquez. Ωστόσο, είπε ότι η πιο «αποτελεσματική» διαχείριση του νερού και η αύξηση των βροχοπτώσεων τον Νοέμβριο έχουν εξασφαλίσει τουλάχιστον ότι τα επίπεδα του νερού είναι αρκετά υψηλά ώστε να περνούν καθημερινά 24 πλοία μέχρι τα τέλη Απριλίου, την έναρξη της επόμενης περιόδου βροχών.

Οι αρχές της διώρυγας απέδωσαν την ξηρασία στο καιρικό φαινόμενο Ελ Νίνιο και στην κλιματική αλλαγή και προειδοποίησαν ότι ήταν επείγον για τον Παναμά να αναζητήσει νέες πηγές νερού τόσο για τη λειτουργία της διώρυγας όσο και για την ανθρώπινη κατανάλωση. Οι ίδιες λίμνες που τη γεμίζουν παρέχουν επίσης νερό σε περισσότερο από το 50% της χώρας με περισσότερα από 4 εκατομμύρια άτομα.

«Το πρόβλημα του νερού είναι εθνικό, όχι μόνο της Διώρυγας», είπε ο Vásquez. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα σε ολόκληρη τη χώρα», κατέληξε. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Θύμα της κλιματικής αλλαγής η Διώρυγα του Παναμά – Τι σημαίνει για το εμπόριο

Η κλιματική κρίση «βαραίνει» το εμπόριο – Το παράδειγμα της Διώρυγας του Παναμά

Πώς αλλάζεις τον παγκόσμιο χάρτη με 375 εκατ. δολάρια – Και το ανταγωνιστικό έργο που δεν έγινε ποτέ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News