Μαθήματα καλών τρόπων για τους εργαζόμενους – Τι περιλαμβάνουν
Η επιστροφή στο γραφείο, μετά την πανδημία, φαίνεται ότι βρίσκει τους εργαζόμενους απροετοίμαστους. Έχοντας περάσει τα τελευταία χρόνια δουλεύοντας από το σπίτι με τις πιτζάμες τους, πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν πια όχι μόνο πώς πρέπει να ντυθούν αλλά και πώς πρέπει να φερθούν σε έναν χώρο εργασίας. Για αυτό και οι μεγάλες εταιρείες αναγκάζονται να τους κάνουν μαθήματα καλής συμπεριφοράς.
Πάνω από το 60% των αμερικανικών επιχειρήσεων θα αναθέσουν σε ειδικούς καλών τρόπων να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους σε θέματα όπως το πώς να ντύνονται στο γραφείο, πώς να μιλούν με τους πελάτες και πώς να συμπεριφέρονται στους κοινούς χώρους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Resume Builder ανάμεσα σε 1.500 επικεφαλής εταιρειών στις ΗΠΑ.
Καθώς διαπιστώνουν ότι πολλοί εργαζόμενοι κοιτάζουν αμήχανα τους συναδέλφους τους ή ντύνονται ακόμα σαν να δουλεύουν από τον καναπέ του σπιτιού τους, οι προϊστάμενοι θέλουν πάνω από όλα να τους μάθουν πώς να κάνουν μια ευγενική συζήτηση. Ψηλά στην ατζέντα τους είναι επίσης το πώς να ντύνονται ώστε να αποπνέουν επαγγελματισμό, πώς να γράφουν emails, πώς να συμπεριφέρονται στο διάλειμμα για μεσημεριανό αλλά και πώς να κοιτάζουν τους άλλους χωρίς να τους κάνουν να νιώθουν άβολα.
«Υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις γύρω από το τι είναι αποδεκτό στο γραφείο, επομένως η εφαρμογή και εκτέλεση ενός σχεδίου θα φέρει τους πάντες στο ίδιο επίπεδο», λέει ένας προϊστάμενος που ανάγκασε τους υπαλλήλους του να παρακολουθήσουν μαθήματα καλής συμπεριφοράς, σύμφωνα με το Fortune. «Είχαμε αυξημένα παράπονα για εχθρικό εργασιακό περιβάλλον και διαμαρτυρίες από πελάτες για την συμπεριφορά συγκεκριμένων υπαλλήλων», εξηγεί ένας άλλος.
Παρότι πολλά από τα μαθήματα αυτά μοιάζουν αυτονόητα, φαίνεται ότι μετά την πανδημία, δεν είναι για όλους. Η Generation Z, πολλά από τα μέλη της οποίας ξεκίνησαν να δουλεύουν μέσα σε συνθήκες lockdown και τηλεργασίας, δυσκολεύεται ιδιαίτερα με την επιστροφή στο γραφείο.
Οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες συμβούλων, Deloitte, PwC, KPMG και EY, προσφέρουν σε όλους τους juniors που προσλαμβάνουν μαθήματα, όπως για παράδειγμα στο πώς να μιλούν σε ένα meeting. Πολλοί προϊστάμενοι διαπιστώνουν ότι οι εκπρόσωποι της νέας γενιάς που τώρα μπαίνουν στην αγορά εργασίας συχνά δεν ξέρουν πώς να συζητούν, να διαφωνούν ή να συνεργάζονται με άτομα που μπορεί να έχουν διαφορετικές απόψεις.
Για αυτό και κάποια πανεπιστήμια αναλαμβάνουν να μάθουν στους φοιτητές τους τις δεξιότητες αυτές, την ώρα που οι σπουδαστές στην Ιαπωνία παίρνουν μαθήματα ακόμα και για το πώς να χαμογελούν, αφότου το πρόσωπό τους ήταν κρυμμένο πίσω από μια μάσκα για τόσα χρόνια.
Όμως, οι επιχειρήσεις δεν προορίζουν τα μαθήματα αυτά μόνο για την Gen Z. Ακόμα και οι baby boomers, που είχαν δεκαετίες εμπειρίας στους χώρους εργασίας πριν από την πανδημία, χρειάζονται ένα «φρεσκάρισμα» των δεξιοτήτων τους, καθώς και τα ίδια τα γραφεία έχουν πια αλλάξει.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Από το quiet luxury στο dopamine dressing: Πώς ντυνόμαστε στη δουλειά σήμερα
Δύο τρόποι για να σας συμπαθήσουν όλοι στο γραφείο
Αυτό το χαρακτηριστικό ψάχνουν τώρα οι εργοδότες όταν κάνουν προσλήψεις
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News