Η τεχνητή νοημοσύνη «απειλεί» να διώξει τα μοντέλα από τη βιομηχανία της μόδας
Η Shereen Wu, ένα μοντέλο από τις ΗΠΑ και την Ταιβάν, δεν ζήτησε χρήματα για να συμμετάσχει σε μια επίδειξη μόδας του Οκτωβρίου.
Λίγες μέρες αργότερα όταν είδε ένα βίντεο της επίδειξης που δημοσιεύτηκε στον λογαριασμό της σχεδιάστριας μόδας στο Instagram, έμεινε έκπληκτη.
Ήταν η Wu που περπατούσε σε μια πασαρέλα με ένα μαύρο φόρεμα, αλλά ταυτόχρονα δεν ήταν. Το πρόσωπό της είχε αντικατασταθεί με το πρόσωπο μιας λευκής γυναίκας που δεν αναγνώριζε.
Η ιστορία της Wu αντανακλά την ταχέως αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία του μόντελινγκ, αξίας 2,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, μια αλλαγή που ορισμένοι θεωρούν πως θα αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο. Επωνυμίες όπως οι Levi’s, Louis Vuitton και Nike έχουν ήδη συνεργαστεί με εταιρείες μόντελινγκ τεχνητής νοημοσύνης και λένε ότι ένα πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα προβολής των προϊόντων τους σε μια διαφορετική ομάδα μοντέλων.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως σχεδόν τα τρία τέταρτα των στελεχών στη βιομηχανία της μόδας ανέδειξαν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη ως προτεραιότητα για τις εταιρείες τους το 2024.
Παράλληλα περισσότερο από το ένα τέταρτο δήλωσαν ότι τη χρησιμοποιούν ήδη στον δημιουργικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα μιας έρευνας της McKinsey, που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο.
Τα οφέλη κόστους είναι αναμφισβήτητα. Εκεί που τα ανθρώπινα μοντέλα μπορεί να ξεκινούν από 35 δολάρια την ώρα με τις αμοιβές τους να φτάνουν ως και χιλιάδες δολάρια για μια μέρα, μια εταιρεία προσφέρει τη χρήση των μοντέλων AI της για 29 δολάρια το μήνα.
Ορισμένοι στον κλάδο βλέπουν ήδη τη χρήση «ανθρώπων» που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη να παραβιάζουν τα δικαιώματα του ονόματος, της εικόνας και της ομοίωσης τους.
Μια προκαταρκτική έρευνα του Σεπτεμβρίου από τη Model Alliance, μια μη κερδοσκοπική ομάδα υπεράσπισης, βρήκε ότι σχεδόν το 18% από τα 106 μοντέλα που απάντησαν ανέφεραν ότι τους ζητήθηκε να υποβληθούν σε σάρωση σώματος για ένα τρισδιάστατο μοντέλο του σώματος ή του προσώπου τους, χωρίς να γνωρίζουν πώς θα χρησιμοποιηθεί.
Πρέπει να σημειωθεί πως λιγότερα ανθρώπινα μοντέλα σημαίνει επίσης λιγότερους στυλίστες, μακιγιέρ και άλλους επαγγελματίες που σχετίζονται με τη βιομηχανία.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
LVMH: Ο γιος του δισεκατομμυριούχου Bernard Arnault, CEO του νεοσύστατου τμήματος ρολογιών
Από το quiet luxury στο dopamine dressing: Πώς ντυνόμαστε στη δουλειά σήμερα
Απλά ρούχα, πολύπλοκη ιστορία: Ο σχεδιαστής που άλλαξε τη μόδα με ένα τζιν