Business & Finance Δευτέρα 11/12/2023, 07:20
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θέλετε νέα δουλειά ή προαγωγή; Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καυχιέστε

Θέλετε νέα δουλειά ή προαγωγή; Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καυχιέστε

Λίγοι άνθρωποι θέλουν να τους βλέπουν σαν καυχησιάρηδες, πόσο μάλλον σε μια συνέντευξη για δουλειά ή σε μία αξιολόγηση για προαγωγή. Αλλά όταν διεκδικεί κανείς μια πολυπόθητη θέση ή μια πολυαναμενόμενη προαγωγή, δεν μπορεί να βασιστεί στο ότι οι άλλοι θα ανακαλύψουν μόνοι τους τις δυνάμεις και τα επιτεύγματά του. 

«Είτε στη δουλειά είτε στην κοινωνική μας ζωή, προσπαθούμε συνεχώς να δημιουργούμε καλή εντύπωση στους άλλους ανθρώπους και δεν είμαστε πολύ καλοί σε αυτό», λέει ο Maurice Schweitzer, καθηγητής management στο Wharton, ο οποίος έχει περάσει τα τελευταία χρόνια ερευνώντας τι πάει στραβά στο πώς οι άνθρωποι καυχιούνται για τον εαυτό τους.

«Είναι μια πολύ δύσκολη πρόκληση, η οποία είναι εντυπωσιακή γιατί πρέπει να κάνουμε πολλή εξάσκηση σε αυτήν. Ως μικρά παιδιά και σε όλη την ενήλικη ζωή, προσπαθούμε συνεχώς να κάνουμε καλή εντύπωση [σε άλλους]», τονίζει ο Schweitzer στο CNBC Make It.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όταν προσπαθούμε να προωθήσουμε τον εαυτό μας στους άλλους είναι να φανούμε ικανοί και συμπαθείς, σημειώνει ο Schweitzer. Το να επαινεί κανείς τη δουλειά ενός συναδέλφου ή ενός ανταγωνιστή ενώ υποτιμά τα επιτεύγματά του από σεμνότητα μπορεί να τον κάνει συμπαθή, αλλά θα μπορούσε επίσης να τον εμποδίσει στη δουλειά.

Ομοίως, η προώθηση των δικών του επιτευγμάτων χωρίς καμία εγκράτεια, θα τον κάνει να φαίνεται ικανός, αλλά όχι συμπαθής. 

Αντίθετα, ο Schweitzer προτείνει να κάνει κανείς και τα δύο, με μια μέθοδο την οποία ο ίδιος και η ερευνητική του ομάδα αποκαλούν «διπλή προώθηση».

Πώς να προωθήσετε διπλά

Ο Schweitzer και οι συνάδελφοί του διεξήγαγαν αρκετές μελέτες εξετάζοντας διαφορετικά περιβάλλοντα όπου μπορεί να θέλει κανείς να καυχηθεί για τον εαυτό του: σε μια συνέντευξη για δουλειά, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε αξιολογήσεις γραφείου, μεταξύ άλλων. Ο στόχος, λέει ο Schweitzer, είναι να βρεθεί ένας τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι να μπορούν να καυχηθούν για τα εργασιακά τους επιτεύγματα χωρίς να ακούγονται εγωκεντρικοί.

Ο καλύτερος τρόπος για να καυχιέται κανείς για τον εαυτό του, βρήκαν, είναι μέσω της διπλής προώθησης, την οποία μπορεί να κάνει ακολουθώντας την αυτοπροβολή του με την προώθηση κάποιου άλλου.

Ένα παράδειγμα επιτυχημένης διπλής προώθησης έχει ως εξής:

«Αυτό το έργο ήταν επιτυχημένο λόγω της ομαδικής μας εργασίας. Φρόντισα για όλες τις οικονομικές αναλύσεις, τις τεχνικές διαδικασίες και τον σχεδιασμό του back-end. Ο Άλεξ με εντυπωσίασε πραγματικά με το πώς χειριζόταν τις επικοινωνίες των πελατών μας. Αναλάβαμε και οι δύο την ευθύνη για αυτό που κάνουμε καλύτερα και αυτό οδήγησε σε ένα υπέροχο αποτέλεσμα».

Το να είναι κανείς συμπαθής είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρόσληψη ή την προαγωγή — σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας. Μια μελέτη του 2004 διαπίστωσε ότι οι υποψήφιοι για δουλειά που εστιάζουν στο να γίνουν αρεστοί έχουν περισσότερες πιθανότητες να προσληφθούν από εκείνους που εστιάζουν στην προώθηση των επιτευγμάτων και των δυνατοτήτων τους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC 

Διαβάστε επίσης: 

Σκέφτεστε τη δουλειά σας όλη μέρα; Να πώς να σταματήσετε 

Bill Gates: Οι 6 συμβουλές του για να γίνετε πετυχημένοι

Πώς να κάνετε καλή εντύπωση: Ο απλός τρόπος για να ακούγεστε εξυπνότεροι όταν πιάνετε κουβέντα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News