Business & Finance Παρασκευή 24/11/2023, 07:11
BCG

Black Friday VS ακρίβεια: Οι αγοραστικές συνήθειες άλλαξαν

Black Friday VS ακρίβεια: Οι αγοραστικές συνήθειες άλλαξαν

Σε κυνήγι προσφορών πολλές εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα βγαίνουν οι καταναλωτές λόγω της ακρίβειας, με αποτέλεσμα να αναμένεται άλμα πωλήσεων τις ημέρες γύρω από την Black Friday σε μεγάλες αγορές. 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα αγοραστικών τάσεων της Boston Consulting Group σε επτά μεγάλες αγορές ανά τον κόσμο, το 74% των καταναλωτών σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές του Νοεμβρίου φέτος, οι οποίες γίνονται τις ημέρες πριν και μετά την Black Friday (σήμερα, 24/11), την Cyber Monday (Δευτέρα, 27/11), αλλά και της κινεζικής Singles’ Day (11/11). Πρόκειται για άνοδο 7 μονάδων σε σχέση με πέρυσι.

Η μέση καταναλωτική δαπάνη στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου φέτος αναμένεται να ξεπεράσει την αντίστοιχη περυσινή, με αύξηση από 3% έως 22% ανάλογα με τη χώρα. Το άλμα αυτό αποδίδεται βέβαια εν μέρει στον πληθωρισμό, αλλά και στο κυνήγι των προσφορών από τους καταναλωτές.

Ανάμεσα στις αγορές που εξετάσθηκαν από την Boston Consulting Group, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αναμένεται να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα φέτος, με τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη να διαμορφώνεται στα 460 δολάρια. Εκτιμάται πως θα ακολουθούν οι Ελβετοί (390 δολάρια), οι Γερμανοί (385 δολάρια), οι Βρετανοί (380), οι Πολωνοί και οι Καναδοί (310 δολάρια αμφότεροι) και τέλος οι Αυστραλοί (260).

Black Friday VS ακρίβεια: Οι αγοραστικές συνήθειες άλλαξαν-1

Πρόωρα Χριστούγεννα για το λιανεμπόριο

Έως 68% των καταναλωτών που σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις του Νοεμβρίου θα αναζητούν δώρα Χριστουγέννων. «Το τέλος της σεζόν λίγο πριν τις γιορτές θα είναι χαλαρό. Εάν δεν ετοιμαστείτε για την Black Friday φέτος, αυτό θα σας βλάψει διπλά», σχολίασε η Julia Hohmann-Altmeier, διευθυντικό στέλεχος στην BCG, αναφερόμενη στους λιανεμπόρους.

Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα, δεν αναμένονται μόνο υψηλότερες δαπάνες σε σχέση με πέρυσι, αλλά και διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της BCG, τουλάχιστον οι μισοί από τους 7.000 ερωτηθέντες έχουν μειώσει τις αγορές μη βασικών αγαθών τους τελευταίους τρεις μήνες, το 49% ελέγχει και συγκρίνει τιμές συχνότερα και το 41% αγοράζει περισσότερο βάσει προσφορών και προωθήσεων.

Επίσης, προκύπτει ότι οι προσφορές του Νοεμβρίου αξιοποιούνται πλέον λιγότερο για ακριβές αγορές και περισσότερο για την κάλυψη βασικών αναγκών. Ενδεικτικά, ενώ ο ρουχισμός για ενήλικες και τα ηλεκτρονικά είναι οι δύο δημοφιλέστερες κατηγορίες, το ενδιαφέρον προς τη δεύτερη κατηγορία έχει πέσει σημαντικά σε σχέση με το 2022.

Τέλος, ενώ η Black Friday και η Cyber Monday είναι σαφώς γνωστότερες γιορτές από την Singles’ Day, η οποία ξεκίνησε στην Κίνα, τελευταία έχει αποκτήσει δημοτικότητα, ιδίως σε ευρωπαϊκές αγορές, καθώς τη γνωρίζει το 56% των ερωτηθέντων Πολωνών, το 41% των Γερμανών και το 37% των Ελβετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της BCG, οι καταναλωτές θεωρούν ότι μία «καλή προσφορά» σημαίνει χαμηλότερη τιμή κατά τουλάχιστον 30%.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Στον ρυθμό της Black Friday κινείται όλο τον Νοέμβριο το λιανεμπόριο

ΣΕΒ: Ο «δεκάλογος» των επιχειρήσεων σε εκπτώσεις-προσφορές

Ημέρα των Εργένηδων: Το μεγαλύτερο αγοραστικό γεγονός στον κόσμο εξασθενεί

Black Friday: Οι συχνότερες ηλεκτρονικές απάτες και πώς να προστατευθείτε

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News