Ημέρα των Εργένηδων: Το μεγαλύτερο αγοραστικό γεγονός στον κόσμο εξασθενεί
Χαμηλός ενθουσιασμός και στροφή προς φθηνούς κωδικούς ή προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι οι τάσεις που επικρατούν τη φετινή «Ημέρα των Εργένηδων» (Singles Day) στην Κίνα, η οποία άλλοτε θεωρείτο τεράστια «ένεση» στην εγχώρια κατανάλωση. Η χλιαρή στάση των Κινέζων στην αντίστοιχη «Black Friday» της χώρας είναι αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο και της ανησυχίας των νοικοκυριών για τα μελλοντικά τους εισοδήματα.
Σύμφωνα με έρευνα της Bain and Company σε 3.000 άτομα, οι περισσότεροι καταναλωτές στην Κίνα σκοπεύουν να συγκρατήσουν τα έξοδά τους στη φετινή Singles Day, η οποία τελειώνει επίσημα στις 11 Νοεμβρίου. Ο θεσμός ξεκίνησε το 2009 ως πρωτοβουλία της Alibaba, του κινεζικού κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου, και εξελίχθηκε στο πολυήμερο καταναλωτικό γεγονός της χρονιάς.
Σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι κλίνουν προς φθηνότερες μάρκες ή προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με την Bain. Επίσης, τουλάχιστον τα τρία τέταρτα, το 77%, δεν σκοπεύουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Πρόκειται για μικρή αύξηση από το 76% που καταγράφηκε πέρυσι και άλμα σε σχέση με το 49% του 2021.
Τα τελευταία χρόνια οι Κινέζοι έχουν μειώσει συνολικά τις καταναλωτικές τους δαπάνες λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας και των ανησυχιών για τα μελλοντικά τους εισοδήματα. «Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο πού και πώς θέλουν να ξοδεύουν τα χρήματά τους. (Φέτος) αναμένουμε ότι θα υπάρξει κατά πάσα πιθανότητα υψηλότερη ζήτηση για αναλώσιμα», δήλωσε στο CNBC ο James Yang, partner στην Bain.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι, η Alibaba και η JD.com -επίσης ηχηρό όνομα στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας- αρνήθηκαν για πρώτη φορά να κοινοποιήσουν το ύψος των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του «Singles Day», παρότι υπολογίζεται ότι εξακολουθεί να ξεπερνά σημαντικά κάθε αντίστοιχο αγοραστικό γεγονός στον κόσμο. Ενδεικτικά, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bain, οι πωλήσεις σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες αυξήθηκαν κατά 3% το 2022 στα 128,25 δισ. δολάρια, ενώ μαζί με το livestreaming και άλλους παράγοντες που έδωσαν ώθηση στις αγορές, το ποσό ξεπερνά το δυσθεώρητο ποσό των 140 δισ. δολαρίων.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης:
Η μεγάλη φυγή των δισεκατομμυριούχων της Κίνας – Πού πάνε οι πλούσιοι
Αδυνατεί να ανακάμψει η κινεζική οικονομία – Μικρή η ώθηση της «Χρυσής Εβδομάδας»
Η Κίνα και η παγίδα της Ιαπωνίας
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News