Business & Finance Παρασκευή 10/11/2023, 07:26
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

850 δολάρια για αθλητικά παπούτσια; Η φούσκα επιτέλους έσκασε, αλλά για ποιο λόγο; 

850 δολάρια για αθλητικά παπούτσια; Η φούσκα επιτέλους έσκασε, αλλά για ποιο λόγο; 

Στις 23 Φεβρουαρίου του 2012, περισσότερα από χίλια άτομα στέκονταν στην ουρά στις πόρτες ενός εμπορικού κέντρου στο Ορλάντο της Φλόριντα. Ο λόγος δεν ήταν η επίσκεψη ενός ηθοποιού του Χόλιγουντ, αλλά… ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Για την ακρίβεια, τότε, το Nike LeBron 9 Foamposite “Galaxy” ήταν το πιο πρόσφατο μοντέλο της σειράς του αμερικανικού αθλητικού οίκου και του σταρ του NBA LeBron James, σε περιορισμένη έκδοση με σόλα που έλαμπε στο σκοτάδι. Τα 200 ζευγάρια που είχαν παραδοθεί στο κατάστημα επρόκειτο να αρχίζουν να πωλούνται  στις 9:00 μ.μ., αλλά κάτι άλλαξε τα σχέδια.

Οσοι περίμεναν για να πάρουν στα χέρια τους το επιθυμητό μοντέλο είχαν λάβει οδηγίες να στέκονται στο πεζοδρόμιο μπροστά από το εμπορικό κέντρο, αλλά ένας από αυτούς αποφάσισε να αγνοήσει αυτό το αίτημα και πήγε στην πόρτα. Αντιμέτωπο με την πιθανότητα κάποιος να μπει πρώτος στη σειρά, το πλήθος ξεχύθηκε προς τα εμπρός αναζητώντας το επόμενο πιο κοντινό σημείο. Ήταν τόσο μεγάλη η φασαρία που έκαναν όσοι περίμεναν, που χρειάστηκε να επέμβει η τοπική αστυνομία, στέλνοντας έφιππους αξιωματικούς και ένα ελικόπτερο για να διαλύσουν το πλήθος.

Αυτό το γεγονός θεωρείται η ανεπίσημη ημερομηνία έναρξης του sneaker fever. Δηλαδή, της συλλογής σπάνιων ή περιορισμένων κομματιών (limited edition) αθλητικών υποδημάτων που θα μπορούσαν να φτάσουν σε υπερβολικά μεγάλες τιμές κατά τη μεταπώληση. Έντεκα χρόνια αργότερα και μετά την άνοδο της κουλτούρας του streetwear, η οποία συνδέεται όλο και περισσότερο με τον κόσμο της πολυτέλειας μέσω συνεργασιών, τα sneakers έχουν μετατραπεί από ένα καλτ συλλεκτικό αντικείμενο σε ένα ένδυμα με απήχηση στο μαζικό κοινό. 

Το 2023 ο κόσμος των sneakers δεν γνώρισε μια κρίση, αλλά ένα μικρό χτύπημα που τον έκανε να ξανασκεφτεί τη στρατηγική του. Γίγαντες όπως η Nike και η Adidas έχουν, για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, πλεόνασμα αποθέματος και έχουν υποστεί πτώση στις πωλήσεις σε αγορές όπως η Κίνα. Την ίδια στιγμή, λιγότερο μεγάλες μάρκες όπως η On, η Salomon και η Asics έχουν κερδίσει μερίδιο της αγοράς αφού επιλέγονται από καταναλωτές που είχαν βαρεθεί με επωνυμίες που βασίζονται πολύ σε συνεργασίες με δημοφιλείς προσωπικότητες. 

Ο David Camprubi, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της NewCop, μιας εταιρείας που ειδικεύεται σε αθλητικά παπούτσια που είναι δύσκολο να βρεθούν στην κανονική αγορά, λέει ότι έχουν γίνει σύμβολο status που όλο και περισσότεροι από το ευρύ κοινό, επιθυμούν να έχουν με κάθε τρόπο, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα δεν θα είναι γνήσια. 

«Δημιουργήσαμε την εταιρεία μας το 2022 γιατί συνειδητοποιήσαμε ότι πολλά από αυτά τα παπούτσια μπορούσαν να βρεθούν μόνο στο διαδίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μπορούσατε καν να τα δοκιμάσετε πριν τα αγοράσετε». Τώρα έχουν δύο φυσικά καταστήματα στη Βαρκελώνη και ένα άλλο στη Μαδρίτη, σύμφωνα με την El Pais. «Τα εν λόγω αθλητικά παπούτσια έχουν μετατραπεί από κάτι που είναι για λίγους σε κάτι συνηθισμένο. Αν πάτε τώρα σε σχολείο, θα δείτε όλα τα παιδιά με μερικά από τα μοντέλα που πουλάμε στα καταστήματά μας».

Σε κάθε περίπτωση, μπορεί η αίσθηση της αποκλειστικότητας να έχει αλλάξει στον κόσμο των sneaker, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει πεθάνει. «Αυτό που δεν ήταν βιώσιμο ή καλό για κανέναν είναι ότι, για να αποκτήσεις ένα συγκεκριμένο μοντέλο, έπρεπε να ξοδέψεις 850 δολάρια, κάτι που πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν», καταλήγει ο Camprubi. Πλέον οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές, με κάποιον να βρίσκει ένα δημοφιλές συλλεκτικό κομμάτι στα 215 δολάρια. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Birkenstock: Η τελευταία λέξη της μόδας είναι 249 ετών – Η πορεία από το LSD στο IPO

Οι μπαλαρίνες Miu Miu των 700 ευρώ δίνουν ώθηση στην Prada

Το πορτοκαλί της Hermès και το μπλε της Tiffany: Οι άγνωστες ιστορίες πίσω από τα πιο διάσημα χρώματα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News