Ryanair VS Wizz: Νέο πεδίο μάχης για τις low cost η ανατολική Ευρώπη
Νέο πεδίο μάχης για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές χαμηλού κόστους ανοίγεται στην ανατολική Ευρώπη, όπου η Ryanair και η Wizz σκοπεύουν να αυξήσουν σημαντικά τις δραστηριότητές τους.
Η στρατηγική της Ryanair για την επόμενη δεκαετία περιλαμβάνει την ενίσχυση της παρουσίας της στις χώρες της περιοχής, ενώ σε αυτή τη φάση δίνει έμφαση στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Πολωνίας. Όπως δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Michael O’ Leary, η Ryanair συνεργάζεται ήδη με τουλάχιστον 12 αεροδρόμια στην Πολωνία και διατηρεί εννέα βάσεις, όπου γίνονται συχνά διαπραγματεύσεις, μέσω των οποίων διασφαλίζονται χαμηλότερες χρεώσεις για την αεροπορική και για τους επιβάτες.
«Όποτε ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη Wizz, τείνουμε να έχουμε σημαντικά χαμηλότερα ναύλα και πολύ χαμηλότερα κόστη», δήλωσε. Ο O’ Leary μάλιστα έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Αλβανίας, όπου το πρόγραμμα της Ryanair ετοιμάζει 25 νέα δρομολόγια γι’ αυτό τον χειμώνα, ώστε να ανταγωνιστεί την Wizz που έχει μεγάλη παρουσία στην ανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά της η Wizz, η οποία έχει έδρα στην Ουγγαρία, έχει στόχο να υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των αεροσκαφών της στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη μέχρι το 2038. Όπως δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jozsef Varadi, πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα 35 νέα αεροσκάφη μόνο για την Πολωνία.
Γιατί δίνεται έμφαση στην Πολωνία
Με σχεδόν 40 εκατ. κατοίκους, η Πολωνία είναι με διαφορά η μεγαλύτερη από τις αναδυόμενες χώρες της Ευρώπης. Επίσης, το διαθέσιμο εισόδημα αυξάνεται, ενισχύοντας τη ζήτηση για ταξίδια. Έτσι, αποτελεί πλέον ελκυστικό προορισμό, όσο ωριμάζουν οι αγορές της δυτικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων IBA, οι αεροπορικές χαμηλού κόστους κατέχουν πλέον τουλάχιστον το 59% της σχετικής αγοράς στην Πολωνία, από 31% το 2021. Το μερίδιο αυτό αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς διογκώνεται και ο αριθμός των Πολωνών που ταξιδεύουν για αναψυχή και δουλειά αντί για μετανάστευση, όπως σημείωσε ο Michal Kaczmarzyk, διευθύνων σύμβουλος της Buzz, της εταιρείας charter που διαχειρίζεται η Ryanair στη Βαρσοβία.
O ίδιος τόνισε ότι η Buzz και η Ryanair εστιάζουν στα περιφερειακά αεροδρόμια της Πολωνίας. Αντιθέτως, οι πτήσεις της Wizz πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο από τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.
Σημειώνεται ότι η Ryanair στρέφεται προς την ανατολική Ευρώπη, όσο αντιμετωπίζει προβλήματα στη Γαλλία, αλλά και στην Ιταλία, όπου μέχρι πρότινος είχε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Οι εποπτικές αρχές των δύο χωρών προσπαθούν να επιβάλουν ελάχιστη τιμή εισιτηρίων, ώστε να περιορίσουν τις σύντομες πτήσεις για περιβαλλοντικούς σκοπούς ή για να προστατεύσουν τις εταιρείες λεωφορείων και σιδηροδρόμων.
Στην Πολωνία οι αντίστοιχοι κανόνες είναι πιο χαλαροί, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ελλιπές, δίνοντας πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη αεροπορικών εταιρειών.
Αύξηση των αεροσκαφών
Στο επίκεντρο των στρατηγικών επέκτασης και των δύο εταιρειών βρίσκεται η αύξηση του αριθμού των αεροσκαφών. Η Ryanair αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της στην Πολωνία και τις γειτονικές χώρες με μία μεγάλη παραγγελία 300 αεροπλάνων, την οποία ανακοίνωσε πριν από μερικούς μήνες.
«Σήμερα έχουμε 64 αεροσκάφη στην περιοχή», δήλωσε ο Kaczmarzyk στο Reuters. «Υπολογίζουμε ότι σε 10 χρόνια θα έχουμε υπερδιπλασιάσει τον στόλο. Εάν σήμερα στην περιοχή έχουμε περίπου 30 εκατ. επιβάτες υποθέτουμε ότι θα υπάρχουν 60 εκατ. επιβάτες», προσέθεσε.
Ο O’ Leary δήλωσε επίσης ότι περίπου 180 από τα 400 νέα αεροσκάφη, που σκοπεύει να αποκτήσει η Ryanair στα επόμενα οκτώ χρόνια, θα πετούν στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη. O Varadi από την πλευρά του δήλωσε επίσης αισιόδοξος για τις προοπτικές στην ταξιδιωτική αγορά της Πολωνίας και των γειτονικών χωρών, καθώς και στη δυνατότητα των αεροπορικών χαμηλού κόστους να αποσπάσουν μερίδιο από τους μεγάλους αερομεταφορείς της ευρύτερης περιοχής.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
«Παιχνίδι» για λίγους οι αερομεταφορές – Πάνω από 20 λουκέτα φέτος
Αερομεταφορές: Νέοι τριγμοί παρά την επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα
«Βροχή» οι παραγγελίες για νέα αεροσκάφη μετά την πανδημία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News