Business & Finance Πέμπτη 12/10/2023, 16:47
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ikea: Μείωση των τιμών μετά από ένα αδύναμο καταναλωτικό κλίμα 

Ikea: Μείωση των τιμών μετά από ένα αδύναμο καταναλωτικό κλίμα 

Μειώνει η Ikea τις τιμές των προϊόντων της, έπειτα από ένα χρόνο που χαρακτηρίστηκε από ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού και αδύναμο καταναλωτικό κλίμα στις περισσότερες αγορές της.

«Πιστεύω ότι το 2023 ήταν η χρονιά που αλλάξαμε ρότα στις τιμές και αρχίσαμε να τις μειώνουμε ξανά», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος Jon Abrahamsson Ring του Ομίλου Inter Ikea, του παγκόσμιου franchiser της μάρκας. Η εταιρεία μειώνει τις τιμές σε μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της δημοφιλούς βιβλιοθήκης Billy, η οποία θα πωλείται 20% χαμηλότερα. 

Οι λιανικές πωλήσεις της Ikea σημείωσαν ακόμη ένα ρεκόρ στα 47,6 δισεκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2023, καταγράφοντας αύξηση 7,3%. Ο λόγος για αυτή την άνοδο ήταν οι αυξήσεις των τιμών από το προηγούμενο έτος και το πρώτο εξάμηνο που βοήθησαν στην αντιστάθμιση της «συνεχιζόμενης πρόκλησης χαμηλότερων σε ποσότητα πωλήσεων», είπε ο Ring.

Όχι μόνο αυξάνεται ο ανταγωνισμός για το που θα δώσουν τα χρήματά τους οι καταναλωτές, αλλά τα χρήματα αυτά γίνονται και λιγότερα τόνισε το στέλεχος, δείχνοντας πώς η συνεχιζόμενη κρίση κόστους ζωής συνέχισε να επηρεάζει τη ζήτηση στους λιανοπωλητές παγκοσμίως.

Η εταιρεία επίπλων αύξησε τις τιμές στους franchisees στην αρχή του έτους εν μέσω ραγδαίας ανόδου του κόστους στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Από τον Μάιο, αυτή η πίεση μειώθηκε καθώς «οι τιμές των πρώτων υλών και το κόστος μεταφοράς πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση», υπογράμμισε ο Ring. Η διαθεσιμότητα προϊόντων στα καταστήματα Ikea βελτιώθηκε επίσης μετά τις παγκόσμιες ελλείψεις των προηγούμενων ετών.

Δεδομένου ότι οι περιορισμοί για την Covid-19 άρθηκαν τελείως και οι επισκέπτες επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα, οι διαδικτυακές πωλήσεις της Ikea παρέμειναν σχεδόν σταθερές. 

Η εταιρεία συνέχισε να ανοίγει μικρά καταστήματα, προσθέτοντας περισσότερα από 70 στο συνολικό αριθμό της, ενώ επεκτάθηκε και στην Κολομβία.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg 

Διαβάστε επίσης: 

Φουρλής: Αύξηση 16% στις πωλήσεις εξαμήνου – Πτώση 48,6% στα κέρδη

ΙΚΕΑ: Τι άλλαξε στα καταστήματά της και γιατί δεν άρεσε στους πελάτες

Καναπές σε φάκελο – Οι επίπεδες συσκευασίες της Ikea σε άλλο… επίπεδο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News