Business & Finance Πέμπτη 5/10/2023, 15:03
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ποντάρει στα φορτηγά χωρίς οδηγό

Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ποντάρει στα φορτηγά χωρίς οδηγό

Η A.P. Moller-Maersk A/S, ο γίγαντας της θαλάσσιας ναυτιλίας που έχει διαφοροποιηθεί στις χερσαίες μεταφορές, στοιχηματίζει ότι τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα βοηθήσουν να γίνουν οι παραδόσεις των εμπορευμάτων πιο αξιόπιστες.

Η Maersk πειραματίζεται με φορτηγά χωρίς οδηγό στο ναυπηγείο της στο Κάρσον της Καλιφόρνια και έχει συνεργαστεί με την Kodiak Robotics Inc. για τη δοκιμή αυτόνομων φορτηγών από το Χιούστον στην Οκλαχόμα με έναν οδηγό ασφαλείας. Τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα βοηθήσουν τη Maersk να βελτιώσει την έγκαιρη απόδοση, δήλωσε ο Erez Agmoni, παγκόσμιος επικεφαλής καινοτομίας της Maersk για την εφοδιαστική αλυσίδα και τις υπηρεσίες.

Οι μεγάλες διακυμάνσεις στους χρόνους διέλευσης προκαλούνται από παράγοντες όπως το ημερήσιο ωριαίο όριο οδήγησης των επαγγελματιών, είπε ο Agmoni.

Παράλληλα υπάρχουν και άλλα προβλήματα, όπως ο αγώνας για την εύρεση ολοένα και πιο σπάνιων θέσεων στάθμευσης πριν φτάσουν οι οδηγοί, αυτό το όριο, τα οποία έχουν επίσης αντίκτυπο. Τα αυτόνομα φορτηγά θα εξαλείψουν αυτούς τους περιορισμούς και θα μειώσουν τον χρόνο που τα εμπορεύματα των πελατών βρίσκονται στο δρόμο, είπε.

Η Kodiak, η Aurora Innovation Inc. και άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν στα φορτηγά χωρίς οδηγούς, αισθητήρες και ενσωματωμένους υπολογιστές, που υπόσχονται τη μείωση των ατυχημάτων και της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και τη λειτουργία των φορτηγών όλο το εικοσιτετράωρο αντί για περίπου 11 ώρες την ημέρα, που είναι το όριο των οδηγών.

Η Maersk και η Kodiak λειτουργούν φορτηγά 24 ώρες την ημέρα για τέσσερις ημέρες την εβδομάδα μεταξύ Χιούστον και Οκλαχόμα με ενδιάμεση στάση στο Ντάλας για να αλλάξουν οι οδηγοί, οι οποίοι πρέπει να συμμορφώνονται με το όριο των ωρών οδήγησης.

Η Maersk θα χρησιμοποιήσει αρχικά τα φορτηγά χωρίς οδηγούς κατά τη νυχτερινή βάρδια, στην οποία είναι και πιο δύσκολο να βρεθούν εργαζόμενοι.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kodiak, Don Burnette, δήλωσε ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεκινήσει τη λειτουργία των φορτηγών χωρίς οδηγό μέχρι το τέλος του 2024. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg 

Διαβάστε επίσης: 

Γιατί οι Αμερικανοί δεν αγοράζουν κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Δορυφορική παρακολούθηση των φορτηγών με GPS κατά του λαθρεμπορίου

Χάνει το στοίχημα στην Κίνα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News