Business & Finance Κυριακή 1/10/2023, 18:15
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εταιρείες τροφίμων VS φαρμακευτικές: Οι μεν θέλουν να ταΐσουν τον κόσμο και οι δε να το κάνουν να αδυνατίσει

Εταιρείες τροφίμων VS φαρμακευτικές: Οι μεν θέλουν να ταΐσουν τον κόσμο και οι δε να το κάνουν να αδυνατίσει

Οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων προχωρούν σε επενδύσεις που επικεντρώνονται στα σνακ. Ένα από τα τελευταία παραδείγματα είναι η Kellogg’s, η οποία θα δώσει περισσότερη βαρύτητα στη μονάδα των σνακ, που αναπτύσσεται πιο γρήγορα, εις βάρος αυτής των δημητριακών.

Ωστόσο οι εν λόγω επενδύσεις από τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων, έρχονται σε μία περίοδο όπου οι μεγάλες φαρμακευτικές, προωθούν προϊόντα κατά της παχυσαρκίας και του διαβήτη, όπως τα Wegovy και Ozempic.

Αυτό το γεγονός φοβίζει τους επενδυτές, καθώς αναμένεται να υπάρξει αντίκτυπος στις πωλήσεις προϊόντων που θεωρούνται παχυντικά.

Το στοίχημα των μεγάλων εταιρειών τροφίμων, στα σνακ, ξεκίνησε πριν από περίπου μία δεκαετία, αλλά η ανάπτυξή τους επιταχύνθηκε, όταν οι υπόλοιπες κατηγορίες τροφίμων παρέμειναν στάσιμες, ιδιαίτερα λόγω του πληθωρισμού.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι η αγορά των αλμυρών σνακ στις ΗΠΑ αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6% ετησίως από το 2022 έως το 2027, ενώ οι πωλήσεις των γλυκών σνακ αναμένεται να αυξηθούν κατά 4,6% ετησίως, την ίδια περίοδο, σύμφωνα με την HSBC. Περίπου τα τρία τέταρτα των καταναλωτών σχεδιάζουν να τρώνε σνακ κάθε μέρα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Accenture.

Οι νέοι που ανήκουν στους Millennials και τη Gen Z τροφοδοτούν την τάση. Οι νεότερες γενιές τρώνε σνακ πιο συχνά από τους μεγαλύτερους καταναλωτές, δήλωσε η Kelsey Olsen, αναλυτής τροφίμων και ποτών για την εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel. Οι Millennials και οι καταναλωτές GenZ τείνουν να τρώνε μικρότερα γεύματα που είναι πιο κοντά μεταξύ τους, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να αγοράσουν ένα σνακ, μεταδίδει το CNBC.

Παράλληλα, οι πωλήσεις στα φάρμακα της Novo Nordisk, Ozempic και Wegovy, έχουν απογειωθεί, τροφοδοτούμενες από ιατρικές συνταγές, με σκοπό να βοηθηθούν οι ασθενείς να χάσουν βάρος. Τα φάρμακα καταστέλλουν την όρεξη μιμούμενα μια ορμόνη του εντέρου. Μερικοί ασθενείς αναφέρουν ακόμη ότι αναπτύσσουν απέχθεια για τροφές με υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, οι οποίες συχνά πωλούνται με τη μορφή σνακ, όπως σοκολάτες, μπισκότα και πατατάκια.

Περισσότερες από 9 εκατομμύρια συνταγές για αυτά τα είδη φαρμάκων γράφτηκαν στις ΗΠΑ το τέταρτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με μια έκθεση της Trilliant Health.

Η Morgan Stanley εκτιμά ότι ο αριθμός των ασθενών που λαμβάνουν τα φάρμακα αυτού του τύπου θα μπορούσε να φτάσει τα 24 εκατομμύρια, ή σχεδόν το 7% του πληθυσμού των ΗΠΑ, έως το 2035.

Αν γίνει αυτό, η κατανάλωση αρτοσκευασμάτων και αλμυρών σνακ, αναμένεται να μειωθεί κατά 3% – ή ακόμη περισσότερο εάν οι νέες διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις θεραπείες επεκταθούν και στα ευρύτερα νοικοκυριά και τους φίλους τους, σύμφωνα με την έρευνα της Morgan Stanley. Αυτό βάζει εταιρείες κολοσσούς, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων σε κίνδυνο.

Αλλά δεν συμφωνούν όλοι στον κλάδο με αυτήν την εκτίμηση.

Πρώτον, τα φάρμακα όπως το Wegovy και το Ozempic είναι ακριβά, με τιμή περίπου 1.000 δολάρια το μήνα, οδηγώντας ορισμένες ασφαλιστικές να αποφασίσουν να μην καλύπτουν τις θεραπείες.

Μάλιστα, πολλοί από τους καταναλωτές που τρώνε το πιο πρόχειρο φαγητό πιθανότατα δεν θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά το Wegovy ή το Ozempic, αφού συνήθως είναι αυτοί με χαμηλότερα εισοδήματα.

Επιπλέον, οι ασθενείς πρέπει να κάνουν ένεση μία φορά την εβδομάδα και εάν σταματήσουν να λαμβάνουν τις θεραπείες, τα αποτελέσματά τους εξαφανίζονται, αφού συνήθως ξαναπαίρνουν το βάρος που είχαν χάσει.

Ακόμα κι αν τα φάρμακα γίνουν πιο προσιτά και υιοθετηθούν ευρύτερα, η αλλαγή δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Οι εταιρείες τροφίμων θα έχουν χρόνο να προσαρμοστούν στη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών, με το λανσάρισμα για παράδειγμα, πιο υγιεινών επιλογών. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Novo Nordisk: Αυτή είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία στην Ευρώπη

Εκεί όπου η παχυσαρκία αποτελεί ένδειξη πλούτου και κριτήριο πιστοληπτικής ικανότητας

Ερευνα: Η παχυσαρκία αλλάζει τον εγκέφαλο, «χωρίς σημάδια αναστρεψιμότητας»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News