Τι παράγγειλα vs τι ήρθε: Οι καταναλωτές κουράστηκαν με τα «ψεύτικα» φαγητά στις διαφημίσεις
Στις διαφημίσεις των τροφίμων, αυτό που βλέπει κανείς σπάνια είναι αυτό που παίρνει. Ένας καταιγισμός πρόσφατων αγωγών σκοπεύει να το αλλάξει αυτό.
Τα τελευταία χρόνια, δικηγόροι στις ΗΠΑ έχουν ασκήσει ομαδικές αγωγές εναντίον εταιρειών fast food, ισχυριζόμενοι ότι οι διαφημίσεις τους δείχνουν άλλα τρόφιμα από αυτά που τελικά σερβίρουν στα εστιατόριά τους.
Συγκεκριμένα, οι δικηγόροι James Kelly και Anthony Russo ηγούνται των αγωγών κατά των Taco Bell, Wendy’s, McDonald’s, Burger King και Arby’s. Αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαφημίσεις που δεν ταιριάζουν με το πραγματικό τους φαγητό, ισχυρίζονται.
Ως αποδεικτικά στοιχεία, οι αγωγές παρουσιάζουν εικόνες από τις διαφημίσεις των εταιρειών, μαζί με φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι πραγματικά τα τρόφιμα.
Στις διαφημίσεις, τα μπιφτέκια φαίνονται μεγάλα, με τυρί από πάνω, μέσα σε χρυσά, στρογγυλεμένα ψωμάκια. Αλλά στις φωτογραφίες τα μπιφτέκια είναι μικρά και επίπεδα, με τυρί που μετά βίας ξεπροβάλλει από τα άχρωμα, λευκά ψωμάκια.
«Είδαμε έναν αριθμό-ρεκόρ αγωγών για τα τρόφιμα που υποβλήθηκαν από το 2020 έως το 2023, με εκατοντάδες νέες αγωγές κάθε χρόνο», δήλωσε ο δικηγόρος Tommy Tobin.
Οι υποθέσεις επικεντρώνονται στην ποσότητα, όπως είπε, υποστηρίζοντας ουσιαστικά ότι το φαγητό στις διαφημίσεις φαίνεται πιο πλούσιο από αυτό που πραγματικά παίρνουν οι πελάτες. Άλλοι δικηγόροι, όπως ο Spencer Sheehan, επικεντρώνονται στο πώς περιγράφεται το φαγητό, σύμφωνα με το CNN. Ο Sheehan έχει καταθέσει εκατοντάδες συλλογικές αγωγές που εστιάζουν σε παραπλανητικές λέξεις σε συσκευασμένα τρόφιμα – όπως η χρήση της λέξης «βανίλια» σε τρόφιμα που παρασκευάζονται με λίγη ή καθόλου πραγματική βανίλια.
Τι σημαίνει λογικός καταναλωτής;
Η Burger King, σε μια προσπάθεια να απορρίψει την αγωγή εναντίον της, υποστήριξε ότι οι διαφημίσεις της είναι δίκαιες.
«Οι λογικοί καταναλωτές που βλέπουν διαφημίσεις τροφίμων γνωρίζουν» ότι τα τρόφιμα στις διαφημίσεις «έχουν σχεδιαστεί για να δείχνουν όσο το δυνατόν πιο νόστιμα», υποστήριξε η εταιρεία σε πρόσφατη κατάθεση.
Όμως, καθώς τα νοικοκυριά βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται λόγω του πληθωρισμού και των ακριβών τιμών των τροφίμων, αξίζει να εξεταστεί εάν οι πελάτες παίρνουν τόσο φαγητό όσο περιμένουν από μεγάλες αλυσίδες fast food.
Όταν οι άνθρωποι «χρησιμοποιούν τους περιορισμένους πόρους τους για να αγοράσουν μία μερίδα και μετά δεν τους παρέχεται η ποσότητα φαγητού που περιμένουν — αυτό είναι αναμφίβολα ένα ζήτημα», είπε η Bonnie Patten, εκτελεστική διευθύντρια της Truth in Advertising, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που εστιάζει στην προστασία των καταναλωτών από την ψευδή διαφήμιση.
Οι αγωγές και η προσοχή που έχουν λάβει, μπορούν να βοηθήσουν στην ενημέρωση του κοινού για το τι πραγματικά να περιμένει, συμπλήρωσε.
«Μπορούν να βοηθήσουν στην εκπαίδευση των καταναλωτών και να τους κάνουν πιο έξυπνους, όσον αφορά το δείπνο τους», είπε. «Η καλύτερη άμυνα ενάντια στο παραπλανητικό μάρκετινγκ είναι ένας μορφωμένος καταναλωτής», κατέληξε.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Πώς αντιμετωπίζουν Google και TikTok την παραπληροφόρηση
Apple: Αντιρρήσεις από τη Γαλλία σχετικά με την χρήση δεδομένων σε διαφημίσεις
Η «μητέρα όλων των δικών»: Γιατί το Big Tobacco δεν πλήρωσε για όσους αρρώστησαν από το τσιγάρο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News