Business & Finance Τετάρτη 13/09/2023, 13:20
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί η ζήτηση για «το πιο βρωμερό φρούτο» εκτοξεύθηκε κατά 400%

Γιατί η ζήτηση για «το πιο βρωμερό φρούτο» εκτοξεύθηκε κατά 400%

Κάποιοι λένε ότι το ντούριαν είναι κολλώδες με γλυκιά γεύση, άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι μυρίζει σαν βρωμερές κάλτσες, σε κάθε περίπτωση το τελευταίο διάστημα η ζήτησή του έχει εκτοξευτεί. 

Αναλυτικότερα, η παγκόσμια ζήτηση για το αμφιλεγόμενο φρούτο αυξήθηκε κατά 400% από έτος σε έτος, σύμφωνα με την HSBC, η οποία είπε ότι ενισχύεται σε μεγάλο βαθμό από μια «τρέλα» για αυτό στην Κίνα.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα εισήγαγε ντούριαν αξίας 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων – αντιπροσωπεύοντας το 91% της παγκόσμιας ζήτησης, δήλωσε στην έκθεση η οικονομολόγος της HSBC, Aris Dacanay.

Η «άνθηση του ντούριαν» επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές δεν το βλέπουν απλώς ως ένα φρούτο, αλλά και ως ένα δώρο που επιδεικνύει τον πλούτο αυτού που το προσφέρει. 

Επιπλέον, είναι πολύ σύνηθες στην Κίνα να συμπεριλαμβάνονται τα ντούριαν ως μέρος των δώρων που δίνονται σε φίλους και συγγενείς, όταν αρραβωνιάζονται.
Το φρούτο πωλείται για λίγο παραπάνω από 10 δολάρια το κιλό στην Κίνα, σε σύγκριση με τον μέσο όρο περίπου 6 δολαρίων στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Μόνο η Ταϊλάνδη αποτελεί το 99% των συνολικών εξαγωγών ντούριαν στο μπλοκ των 10 εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας που περιλαμβάνει το Μπρουνέι, την Καμπότζη, την Ινδονησία, το Λάος, τη Μαλαισία, τη Μιανμάρ, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.

«Ίσως κάποια μέρα, να είναι παράδοση παγκοσμίως να δίνει κανείς στην [υποψήφια] πεθερά του ένα ντούριαν. Μόνο ο χρόνος θα δείξει», είπε η Dacanay.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC 

Διαβάστε επίσης: 

Γιατί οι Αμερικανοί έχουν εμμονή με το φυστικοβούτυρο

Σοκολάτα χωρίς κακάο: Η start-up που φτιάχνει κλιματικά ουδέτερο φαγητό

13 φαγητά που λατρεύουν στις ΗΠΑ, αλλά μισούν στην Ευρώπη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News