Κίνηση-έκπληξη της Rolex αλλάζει τα πάντα στην αγορά πολυτελών ρολογιών
Τα πάνω-κάτω στην αγορά των πολυτελών ρολογιών φέρνει η απόφαση της Rolex να αγοράσει την Bucherer. Παίρνοντας τον έλεγχο πάνω από 100 καταστημάτων σε όλο τον κόσμο και μπαίνοντας με δυναμικό τρόπο στη λιανική, η ελβετική ωρολογοποιία πρακτικά εγκαταλείπει την επί δεκαετίες επιμονή της να μην πουλά απευθείας στους καταναλωτές τα ρολόγια της.
Όπως έγινε γνωστό, οι μπουτίκ της Bucherer θα συνεχίσουν να λειτουργούν ανεξάρτητα και θα διατηρήσουν το όνομά τους, ενώ θα πουλάνε και άλλες μάρκες ρολογιών. Όμως, η συμφωνία προκαλεί έντονες ανησυχίες σχετικά με την προσφορά ρολογιών Rolex σε άλλα καταστήματα, με αποτέλεσμα η μετοχή της Watches of Switzerland Group, για παράδειγμα, που αποτελεί τον μεγαλύτερο αντιπρόσωπο της Rolex στο Ηνωμένο Βασίλειο, να χάνει πάνω από το ένα τέταρτο της αξίας της σήμερα.
Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν ανακοινώθηκαν, όμως ο Jean-Philippe Bertschy, αναλυτής της Vontobel, υπολογίζει την αξία της Bucherer στα 4 δισ. ελβετικά φράγκα (4,5 δισ. δολάρια). Όπως λέει ο αναλυτής στο Bloomberg, η εξαγορά είναι ένα λογικό βήμα για τις δύο επιχειρήσεις, οι οποίες διατηρούν πολύ στενή σχέση από το 1924.
Η Rolex είπε ότι η απόφαση να αγοράσει τη Bucherer ελήφθη αφότου η οικογένεια που ελέγχει την εταιρεία αποφάσισε να πουλήσει. Και διευκρίνισε ότι οι σχέσεις με τους άλλους συνεργάτες της στη λιανική δεν θα αλλάξουν.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία αλλαγή στη στρατηγική της Rolex, η οποία εδώ και καιρό επέμενε ότι δεν την ενδιαφέρει να πουλά τα ρολόγια της απευθείας στους καταναλωτές. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα κατάστημα στον κόσμο που ανήκει στην ίδια την εταιρεία, στη Γενεύη.
Εξαγοράζοντας την Bucherer, η Rolex εξασφαλίζει μια απευθείας επαφή με τους πελάτες της και πλέον αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο στην διαμονή και την τιμολόγηση των ρολογιών της.
Πρόκειται για μία ακόμα κίνηση-έκπληξη από την ελβετική ωρολογοποιία, η οποία πέρυσι ανακοίνωσε ότι θα μπει στην πιστοποίηση μεταχειρισμένων ρολογιών, την ώρα που η αγορά από δεύτερο χέρι γιγαντώνεται.
Σήμερα, η ζήτηση για τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Rolex, όπως τα Daytona, GMT και Submariner, ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, παρότι η εταιρεία παράγει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ρολόγια ετησίως και πραγματοποιεί πωλήσεις άνω των 9 δισεκατομμυρίων φράγκων.
Οι πελάτες των εξουσιοδοτημένων αντιπροσωπειών μπαίνουν σε λίστες αναμονής που μπορεί να διαρκέσουν μήνες ή και χρόνια για τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Η είσοδος της Rolex και της φθηνότερης μάρκας Tudor στο λιανεμπόριο αποτελεί «game changer», λέει στο Bloomberg ο Oliver Mueller, επικεφαλής της ελβετικής συμβουλευτικής για τον κλάδο, LuxeConsult.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Νέες εγκαταστάσεις παραγωγής για την Rolex: Φτιάχνει 1 εκατ. ρολόγια τον χρόνο και δεν φτάνουν
Rolex: Τι αλλάζει στις πωλήσεις μεταχειρισμένων – Ανθίζει η αγορά second hand
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News