Business & Finance Τρίτη 15/08/2023, 08:10
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέσσερα πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε στη δουλειά

Τέσσερα πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε στη δουλειά

Ο Chris Williams ήταν Αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού στη Microsoft και έχει δει πολλούς υπαλλήλους να κάνουν τα ίδια βασικά λάθη. Συγκεντρώνοντας όσα έχει δει στην επαγγελματική του πορεία, καταλήγει πως τα εξής τέσσερα πράγματα είναι αυτά που δεν θα έκανε ποτέ ως υπάλληλος:

1. Να προσφέρει ή να περιμένει εταιρική αφοσίωση 

Ο Williams λέει ότι δεν είναι σίγουρος ότι υπήρχε ποτέ πραγματικά κάποια εποχή στην οποία οι εταιρείες αντάμειβαν την αφοσίωση, αλλά σε κάθε περίπτωση αυτό δεν συμβαίνει σήμερα. 
Ακόμη και αν αναγνωρίζεται η αφοσίωση μέσα σε έναν οργανισμό, τότε αυτή αφορά τη διαπροσωπική σχέση ενός ατόμου με ένα άλλο και όχι την αφοσίωση στον ίδιο τον οργανισμό. 

Βέβαια ακόμη και αυτό, με τις τόσο συχνές αλλαγές σε θέσεις εργασίας, σπάνια γίνεται. 

Ο ίδιος συμβουλεύει επίσης, να μην περιμένετε από την εταιρεία να επιβραβεύσει το ότι είστε πολύ καιρό εκεί, μέσα από τα χρήματα που σας δίνει. Επιπλέον μην περιμένετε να σας δοθεί προαγωγή, απλώς και μόνο επειδή είστε πολλά χρόνια στην εταιρεία. 

Και τέλος, μην περιμένετε από την εταιρεία να είναι συμπονετική δεδομένης της πολυετούς θητείας σας, όταν πλησιάζουν οι απολύσεις.

Θα σας αντιμετωπίσουν ως μέρος ενός ψυχρού επιχειρηματικού υπολογισμού. Μια απλή ανταλλαγή αξίας (δείτε τον αριθμό 2 παρακάτω). Η ερώτηση είναι συχνά, «Τι έκανες τελευταία;» Δεδομένης της πίεσης που ασκείται στην οικονομία, είναι λάθος να περιμένουμε τα πράγματα να γίνονται διαφορετικά και οι εταιρείες να νοιάζονται όχι για το τι τους προσφέρουμε, αλλά για το πόσο έχουμε δουλέψει σε αυτές.

Μην περιμένετε λοιπόν αφοσίωση από την εταιρεία σας και μην προσφέρετε τη δική σας. Είναι σίγουρο ότι θα απογοητευτείτε, λέει ο Williams, μιλώντας στο Business Insider.

Εάν η μακροχρόνια θητεία σάς βοηθά να κατανοήσετε καλύτερα την εταιρεία και τη θέση σας, αξιοποιήστε το. Ωστόσο, μην περιμένετε ανταμοιβή για την αντοχή σας.

Και αν μπορείτε να βρείτε έναν καλύτερο ρόλο, όπως και να τον φαντάζεστε, σε κάποια άλλη θέση, σε κάποια άλλη εταιρεία, πάρτε τον. Μην αφήνετε μια αίσθηση ανεκπλήρωτης αφοσίωσης να σας κρατήσει πίσω.

Γιατί δεν πρέπει ποτέ να είστε πιο πιστοί σε μια εταιρεία από ό,τι είναι αυτή σε εσάς.

2. Να ζητήσει από το αφεντικό του αύξηση

Μόλις ζητήσετε αύξηση, ξεκινάτε από μία μειονεκτική θέση, επειδή φαίνεται σαν να θέλετε να σας κάνουν χάρη. Η συζήτηση που πρέπει να κάνετε είναι μια ξεκάθαρη ανταλλαγή αξίας.

Παρέχετε στην εταιρεία αυτήν την αξία και η εταιρεία θα πρέπει να ανταποδώσει. Έτσι σκέφτονται για εσάς και έτσι πρέπει να το παρουσιάσετε, τονίζει. 

Μην μιλάτε για το τι γίνεται στην αγορά. Μην μιλάτε για άλλους ανθρώπους και για το πόσα παίρνουν. Μην ζητήσετε αύξηση επικαλούμενοι ότι χρειάζεστε τα χρήματα.

Αφιερώστε χρόνο για να υπολογίσετε στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας, την αξία που δημιουργείτε για λογαριασμό της εταιρείας. Παρουσιάστε αναλυτικά το προϊόν που δημιουργείτε και τα έσοδα που φέρνετε.

Αν τα παρουσιάσετε έτσι στο αφεντικό σας, θα βρίσκεστε σε μία θέση δύναμης και υπερηφάνειας για τη συνεισφορά σας. Στη συνέχεια, συζητήστε πώς η εταιρεία μπορεί να επιστρέψει ένα δίκαιο μερίδιο αυτής της αξίας σε εσάς.

3. Να προχωράει σε κενές απειλές

Μην απειλήσετε ποτέ για κάτι που δεν σκοπεύετε να κάνετε. Μην απειλείτε ότι θα φύγετε χωρίς να έχετε βρει άλλη δουλειά που ευχαρίστως θα παίρνατε. 

Μην απειλείτε να προβείτε σε νομικές ενέργειες εάν δεν έχετε ήδη διερευνήσει τι σημαίνει αυτό με έναν δικηγόρο που είναι πρόθυμος να αναλάβει την υπόθεση (και μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά). 

Μην απειλείτε με κανέναν τρόπο το αφεντικό σας ή την εταιρεία, εκτός και αν σκοπεύετε να είναι το τελευταίο πράγμα που θα κάνετε εκεί.

Μόλις προχωρήσετε σε αυτές τις απειλές, ο αμοιβαίος σεβασμός της σχέσης σας με τον εργοδότη σας έχει φύγει. Και είναι πολύ πιθανό να χαίρονται στην εταιρεία που θέλετε να φύγετε από εκεί. 

4. Να ζητήσει βοήθεια απροετοίμαστος

Πριν απευθυνθείτε σε κάποιον για βοήθεια, να είστε καλά προετοιμασμένοι. Αυτό ισχύει για κάθε είδους βοήθεια, είτε πρόκειται για κάποια επαγγελματική υποχρέωση, για τη λήψη μιας απόφασης ή ακόμα και για βοήθεια από τον διευθυντή ή το τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού για την επίλυση μιας δύσκολης κατάστασης. Ανοίξτε τη συζήτηση με σαφήνεια σχετικά με τις επιλογές σας και τις ερωτήσεις σας.

Αφιερώστε χρόνο για να κατανοήσετε προσεκτικά την κατάσταση και να περιγράψετε τις επιλογές. Εξερευνήστε το πρόβλημα λεπτομερώς, ώστε όταν απευθυνθείτε για βοήθεια, να είστε σε θέση να κάνετε μια σαφή και συγκεκριμένη ερώτηση, όχι απλώς μια αόριστη έκκληση για βοήθεια.

Εάν αντιμετωπίζετε μια δύσκολη κατάσταση με έναν συνάδελφο, για παράδειγμα, φροντίστε να τεκμηριώσετε τα πάντα. Αποθηκεύστε κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κρατήστε σημειώσεις μετά από κάθε συνάντηση και σημειώστε με σαφήνεια κάθε ζήτημα καθώς παρουσιάζεται. Αποθηκεύστε τα στις προσωπικές σας συσκευές και να τα έχετε στη διάθεσή σας, εάν χρειαστεί να τα μεταφέρετε στο HR. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να είστε σίγουροι ότι έχετε το ζήτημα καλά τεκμηριωμένο και σαφώς καθορισμένο.

Όχι μόνο η διαδικασία προετοιμασίας σάς βοηθά να είστε πιο σαφείς όταν ζητάτε βοήθεια, αλλά μπορεί να οδηγήσει στο να πάρετε μια απόφαση ή λύση μόνοι σας.

Και σε κάθε περίπτωση, όταν κάνετε την ερώτηση, θα είστε πιο σίγουροι και πιο ξεκάθαροι για το τι γνωρίζετε, τι χρειάζεστε και τι ζητάτε.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Συνέντευξη για δουλειά: Οι τρεις τρόποι για να κάνετε καλή εντύπωση

Αυτό το χαρακτηριστικό ψάχνουν τώρα οι εργοδότες όταν κάνουν προσλήψεις

Αυτός είναι ο υπάλληλος που θέλουν όλοι οι CEOs – Τα 4 χαρακτηριστικά

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News