Σε συνομιλίες Exxon, Tesla, Ford, Volkswagen για την προμήθεια λιθίου
Η Exxon Mobil Corp. βρίσκεται σε συνομιλίες με την Tesla Inc., τη Ford Motor Co., τη Volkswagen AG και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να τις προμηθεύει με λίθιο, καθώς ο πετρελαϊκός γίγαντας προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής του συγκεκριμένου συστατικού που είναι απαραίτητο για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Οι συνομιλίες βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και περιλαμβάνουν επίσης τους γίγαντες μπαταριών Samsung και SK On Co., δήλωσαν οι ίδιοι, οι οποίοι ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμοι επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές. Η Exxon, η SK On και η Volkswagen αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Tesla, η Ford και η Samsung δεν απάντησαν σε αντίστοιχα μηνύματα του Bloomberg.
Η Exxon επιδιώκει να εξασφαλίσει αγοραστές για να ενισχύσει την προσπάθειά της να μπει στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς η έκρηξη των ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύει τη ζήτηση και απειλεί να επηρεάσει αρνητικά τις δραστηριότητές της στην παραγωγή και διύλιση πετρελαίου. Η εταιρεία, η οποία έχει θέσει ως στόχο την εξόρυξη 100.000 τόνων λιθίου ετησίως, διερευνά μια περιοχή 10 στρεμμάτων στο Αρκάνσας και πρόσφατα ξεκίνησε γεωτρήσεις εκεί, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θέλει να το παράγει μόνη της ή να συνεργαστεί με άλλους, σύμφωνα με έναν από τους ανθρώπους.
Η Albemarle Corp. είναι μεταξύ των παραγωγών λιθίου με τους οποίους συζητά η Exxon, ανέφεραν οι άνθρωποι. Η εταιρεία χημικών σημείωσε σε ανακοίνωσή της ότι, «δεδομένου του ηγετικού ρόλου της Albemarle στην αγορά, οι άνθρωποι συνήθως θέλουν να μιλήσουν μαζί μας – ειδικά όταν εξετάζουν πιθανούς πόρους».
Η Exxon έχει δηλώσει ότι διερευνά την εξόρυξη λιθίου από υπόγεια αλμυρά νερά σε μια διαδικασία που θα ήταν φθηνότερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον από την παραδοσιακή εξόρυξη. Ο διευθύνων σύμβουλος Darren Woods δήλωσε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης της εταιρείας με αναλυτές την περασμένη εβδομάδα ότι η επεξεργασία «του αλμυρού νερού και η εξαγωγή του λιθίου είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με πολλά από τα πράγματα που κάνουμε στα διυλιστήρια και τα χημικά εργοστάσια μας και, στην πραγματικότητα, σε ορισμένες από τις λειτουργίες στα ανώτερα στάδια».
Moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News