Business & Finance Τρίτη 1/08/2023, 08:13
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο στρατηγικές για την αποτροπή του τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος

Δύο στρατηγικές για την αποτροπή του τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος

Διευθύνων Σύμβουλος μοιράζεται τις 2 στρατηγικές που χρησιμοποιεί για να αποτρέψει ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον. Ο Rick Nucci ενώ βρισκόταν ήδη για πέντε χρόνια στη θέση του CEO, συνειδητοποίησε κάτι σημαντικό: Ο τρόπος με τον οποίο μιλούσε στους υπαλλήλους του έβλαπτε περισσότερο την εταιρεία του παρά τη βοηθούσε.

Ο Nucci ήταν συνιδρυτής της Guru, μιας νεοσύστατης εταιρείας επιχειρηματικού λογισμικού με 150 υπαλλήλους και έδρα τη Φιλαδέλφεια, το 2013. Είχε ξεκινήσει μια startup στο παρελθόν -μια startup λογισμικού cloud που ονομαζόταν Boomi, η οποία εξαγοράστηκε από την Dell το 2010 και στη συνέχεια πωλήθηκε για 4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021- αλλά δεν είχε γίνει ποτέ CEO.

Γρήγορα συνειδητοποίησε ότι τα λόγια του «είχαν κάποιο βάρος» όντας αφεντικό όλων, λέει. Θέλοντας να διατηρήσει το ηθικό σε υψηλά επίπεδα, επαινούσε συνεχώς τις επιτυχίες των εργαζομένων και απέφευγε να σχολιάζει τις αποτυχίες.

Κατά μία έννοια, ο Nucci αποθάρρυνε ένα συγκεκριμένο είδος τοξικής ατμόσφαιρας, όπου η αχαλίνωτη επιθετική κριτική έχει ως αποτέλεσμα την πτώση του ηθικού των εργαζομένων. Με αυτόν, όμως, τον τρόπο, έβαλε την Guru σε μια πορεία προς ένα διαφορετικό είδος τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος, όπου η έλλειψη ειλικρινούς και σαφούς επικοινωνίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδιέξοδα και υποβόσκουσα απογοήτευση.

«Έχω εκπαιδεύσει τον εαυτό μου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τα λόγια μου», λέει ο Nucci στο CNBC Make It, προσθέτοντας: «Αυτό που πίστευα ότι έκανα ήταν να τους βοηθήσω χωρίς να τους κατακρίνω».

Η απροθυμία του να προσφέρει ειλικρινή ανατροφοδότηση μεταδόθηκε στους υπαλλήλους του: Οι εργαζόμενοι άρχισαν να χρησιμοποιούν τη φράση «πίεση ευθυμίας» για να περιγράψουν τον καταναγκασμό που ένιωθαν να αποφεύγουν την κριτική στο όνομα της συνεχούς θετικότητας, λέει ο Nucci.

Συχνά χρειάστηκαν αλλεπάλληλες συσκέψεις για να βρεθούν ο Nucci και η ομάδα του στην ίδια σελίδα. Η Guru κινούνταν πολύ αργά για τους πελάτες της, αφήνοντας τον Nucci να «κυνηγά την ουρά του», λέει. Τότε, προσθέτει, έστρεφε την απογοήτευσή του προς τους υπαλλήλους του.

Δείτε πώς έμαθε ότι ήταν μέρος του προβλήματος και τις δύο δεξιότητες που λέει ότι υιοθέτησε για να εμποδίσει την τοξικότητα να εγκατασταθεί στο χώρο εργασίας του.

Αποφεύγοντας την «καταστροφική ενσυναίσθηση»

Ο Nucci άλλαξε την προσέγγισή του για τη διαχείριση των σχολίων το 2018, αφού παρακολούθησε μια παρουσίαση σχετικά με τη «δραστική ευθύτητα» σε μια συνάντηση διευθυνόντων συμβούλων που φιλοξενήθηκε από έναν από τους επενδυτές της Guru.

Η παρουσίαση περιελάμβανε μια φράση που του έκανε εντύπωση: «καταστροφική ενσυναίσθηση», δηλαδή η πράξη του να επαινείς κάποιον μόνο και μόνο για να είσαι καλός ή για να μην πληγώσεις τα συναισθήματά του. Αν δεν το συνδυάσετε αυτό με ειλικρινή ανατροφοδότηση, όσο επώδυνη κι αν είναι αυτή, του στερείτε την ευκαιρία να βελτιωθεί, λέει ο Nucci.

«Νοιάζεστε για το άτομο, αλλά στην πραγματικότητα δεν το βοηθάτε άμεσα. Σχεδόν το χαϊδεύετε. Χωρίς ουσιαστικά να το βοηθάτε να αναπτυχθεί», εξηγεί.

Όταν ο Nucci επέστρεψε στο γραφείο του, άρχισε να προσπαθεί να είναι πιο προσεκτικός στις εκφράσεις του, λέει. Ο στόχος του: Να διασφαλίζει ότι τα σχόλιά του ήταν πάντα αρκετά προσεγμένα ώστε οι εργαζόμενοι να εκτιμούν την ανατροφοδότηση, ακόμη και αν διαφωνούσαν με αυτήν.

Η Guru πραγματοποιεί επίσης τώρα δύο ετήσιες εκπαιδευτικές συνεδρίες για την ειλικρινή και ανοιχτή επικοινωνία, λέει ο Nucci. Οι εργαζόμενοι στη συνέχεια σχηματίζουν ζευγάρια -συχνά, σε διάφορα επίπεδα ιεραρχίας- για να εξασκηθούν στην ανταλλαγή ανατροφοδότησης μεταξύ τους, προσθέτει.

«Η κύρια ιδέα είναι να βοηθήσω πραγματικά τους συμμετέχοντες», λέει ο Nucci. «Και έχω την πεποίθηση ότι ακόμη και εκείνη τη στιγμή, όσο κι αν πονάει, θα κοιτάξουν μπροστά και θα σκεφτούν θετικά».

«Γιορτάζοντας τις αποτυχίες»

Ένα άλλο κρίσιμο κομμάτι της δημιουργίας μιας κουλτούρας ειλικρινούς ανατροφοδότησης, λέει ο Nucci: «ο εορτασμός των αποτυχιών».

Όταν ένα έργο παράγει αποτελέσματα κατώτερα των προσδοκιών, οι ειλικρινείς αναφορές μπορούν να βοηθήσουν τους συναδέλφους να επικεντρωθούν στο πώς θα βελτιωθούν την επόμενη φορά. Είναι καλύτερο από το να προσπαθείτε να αποφύγετε να πληγώσετε τα συναισθήματα των συναδέλφων, λέει ο Nucci: «Αποτυχίες συμβαίνουν. Το σημαντικό είναι το μάθημα που παίρνουμε από αυτές».

Αυτή είναι μια δημοφιλής προσέγγιση μεταξύ πολλών επιτυχημένων επιχειρηματιών. Όταν ο Jeff Bezos διοικούσε την Amazon, για παράδειγμα, ενθάρρυνε συχνά τους υπαλλήλους να αναλαμβάνουν μεγάλα ρίσκα και να αποδέχονται την αποτυχία.

Οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν τις αποτυχίες ως ευκαιρίες μάθησης μπορούν να αναπτυχθούν καλύτερα και να συνεχίσουν να εργάζονται επικεντρωμένοι στην επίτευξη των στόχων τους, όπως δείχνουν οι έρευνες.

moneyreview.gr με πληροφορίες από cnbc

Διαβάστε επίσης:

Αυτός είναι ο υπάλληλος που θέλουν όλοι οι CEOs – Τα 4 χαρακτηριστικά

Συνέντευξη για δουλειά: Το ένα πράγμα που δεν πρέπει να κάνετε – Δίνει αμέσως κακή εντύπωση

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News