Πώς θα σωθεί το «Made in Italy»: Συνεργασίες από τους ιταλικούς οίκους μόδας
Μια πρωτοφανής διάθεση συνεργασίας μεταξύ των ιταλικών οίκων μόδας αναδύεται τα τελευταία χρόνια, παρότι επί δεκαετίες επεδίωκαν έντονα την ανεξαρτησία τους. Στόχος είναι να αποκτήσουν τον έλεγχο των εφοδιαστικών τους αλυσίδων και να θωρακίσουν το «made in Italy», μέσω εξαγορών των μικρότερων εταιρειών με ιταλικές ρίζες.
Ο έλεγχος στις εφοδιαστικές αλυσίδες είναι πλέον ζήτημα υψηλής σημασίας, καθώς οι εταιρείες πολυτελείας θέλουν να αποφύγουν τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις και να διασφαλίσουν τη φήμη τους γύρω από τα θέματα της ποιότητας των υλικών και των συνθηκών εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, τα εξειδικευμένα εργαστήρια υψηλής ραπτικής, αλλά και τα μικρά οικογενειακά brands αποτελούν πολύτιμο χώρο επενδύσεων για τις μεγάλες εταιρείες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ιταλικών Prada και Ermenegildo Zegna, οι οποίες απέκτησαν τον Ιούνιο στην ιταλική εταιρεία πλεκτών Luigi Fedeli e Figlio, η οποία έχει βάση βόρεια του Μιλάνου. Πρόκειται για μία μικρή οικογενειακή εταιρεία από το 1934, η οποία εστιάζει στα κασμίρ και τα φούτερ και διανέμει τα προϊόντα της σε 13 μπουτίκ και 400 πολυκαταστήματα παγκοσμίως.
Το 2021 οι δύο εταιρείες είχαν επενδύσει από κοινού στην Filati Biagioli Modesto, αποκτώντας μερίδιο πλειοψηφίας σε έναν από τους προμηθευτές του, που εξειδικευόταν στην παραγωγή κασμίρ και άλλων νημάτων πολυτελείας. «Επενδύσαμε την Biagioli, ώστε να επανεκκινήσουμε μία εταιρεία, η οποία βρισκόταν σε κρίση, ενώ σε ό,τι αφορά την Fedeli είναι μία περίπτωση ενίσχυσης μιας εταιρείας, ώστε να αναπτυχθεί», δήλωσε στο Reuters ο Patrizio Bertelli, πρόεδρος του ομίλου Prada.
«Οι ιταλικές μάρκες ήθελαν εδώ και υπερβολικά πολύ καιρό να τα βγάλουν πέρα μόνες τους και έπειτα συνειδητοποίησαν ξαφνικά ότι δεν μπορείς να πορεύεσαι μόνος και αρχίζεις να ψάχνεις γύρω σου», δήλωσε ο Bertelli.
Πλήθος μικρών παραγωγών
Οι μικροί παραγωγοί στην Ιταλία είναι χιλιάδες, εξ ου και καλύπτουν το 50-55% της παγκόσμιας παραγωγής πολυτελούς ένδυσης και δερμάτινων ειδών, σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας συμβούλων Bain.
«Η Biagioli και η Fedeli είναι δύο διαφορετικές ενδείξεις του ενδιαφέροντος για το “made in Italy” και της συμβολής στην ενίσχυση της ιταλικής εφοδιαστικής αλυσίδας άμεσα ή έμμεσα», δήλωσε ο Gildo Zegna, πρόεδρος και CEO της Ermenegildo Zegna. «Ο Bertelli και εγώ θέλουμε να διασώσουμε τα στολίδια του “made in Italy” και να διατηρήσουμε την τεχνογνωσία στη χώρα», προσέθεσε ο ίδιος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι βασικοί ανταγωνιστές των δύο οίκων, όπως ο γαλλικός «γίγαντας» του κλάδου πολυτελείας, η LMVH, ή ο οίκος Kering, έχουν επίσης προβεί σε εξαγορές προμηθευτών στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον τομέα των δερμάτινων ειδών. Ο εκτελεστικός διευθυντής της Kering, Jean-Francois Palus, δήλωσε μάλιστα ότι γίνεται όλο και εντατικότερη προσπάθεια ελέγχου της παραγωγής. Έτσι, θα υπάρχουν ταχύτερες παραδόσεις, καλύτερη εύρεση υλικών και διασφάλιση της ποιότητας, υποστήριξε ο ίδιος.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
Ο Ronaldo επενδύει στην αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών
Οι τσάντες των 10.000 δολαρίων: Η Chanel προκαλεί την Hermes σε «πόλεμο τιμών» – Ποιoς κερδίζει;
«Έκρηξη» στα είδη πολυτελείας: Πώς η Hermes ξεπέρασε τη Novartis
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News