Business & Finance Δευτέρα 10/07/2023, 08:18
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς να καταλάβετε ότι έχει έρθει η ώρα να παραιτηθείτε

Πώς να καταλάβετε ότι έχει έρθει η ώρα να παραιτηθείτε

Έχει συμβεί σε πολλούς εργαζόμενους να δυσκολεύονται να βρουν τον κλάδο ή τη θέση που τους ταιριάζει, ειδικά όταν βρίσκονται στα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα. Όμως ένα βιογραφικό με πολλές και πολύ γρήγορες μετακινήσεις από εταιρεία σε εταιρεία συχνά προκαλεί καχυποψία στους πιθανούς εργοδότες.  

Έχοντας αυτό κατά νου, υπάρχουν και εκείνοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι, ναι μεν θέλουν να αλλάξουν δουλειά, ωστόσο κάνουν υπομονή τουλάχιστον ένα χρόνο, για να έχουν περισσότερες πιθανότητες να τους εκτιμήσει ο επόμενος εν δυνάμει εργοδότης και να βρουν πιο εύκολα μία δουλειά που τους ενθουσιάζει. 

Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικές περιπτώσεις, που όσο μεγάλη αρετή και αν είναι η υπομονή, δεν αξίζει να την κάνουμε. 

Όπως αναφέρει στο CNBC, η Tessa White συγγραφέας με ειδίκευση στα θέματα καριέρας, για όσους αντιμετωπίζουν προκλήσεις στα επαγγελματικά τους- είτε οφείλονται στην κουλτούρα στο χώρο εργασίας, στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή στις σχέσεις των εργαζομένων – είναι σημαντικό να αναγνωρίσουν εάν ένας χώρος εργασίας είναι πραγματικά τοξικός.

«Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη λέξη τοξικός σαν καραμέλα και πρέπει να κατανοήσουν ότι ένας πραγματικά τοξικός χώρος εργασίας, δεν μπορεί να διορθωθεί», υπογραμμίζει η White. 

Η White μοιράζεται τις γνώσεις και τις συμβουλές της σχετικά με τα προειδοποιητικά σημάδια στο χώρο εργασίας — και τα λεγόμενα «red flags» που σηματοδοτούν ότι πρέπει να παραιτηθείτε. 

1. Όλα ξεκινούν με τη συνέντευξη

Όταν πρόκειται για προειδοποιητικά σημάδια στον χώρο εργασίας, η White υποστηρίζει ότι αυτά μπορεί να εμφανιστούν ήδη από τη διαδικασία της συνέντευξης.

Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που μπορούν να κάνουν οι νέοι επαγγελματίες κατά τη διαδικασία πρόσληψης, ώστε να διαπιστώσουν πιθανά ελαττώματα της εταιρείας.

«Θα έκανα το ερώτημα: πόσες εσωτερικές προαγωγές είχατε στο τμήμα σας; Είναι μια πραγματικά καλή ένδειξη για το αν αυτή η εταιρεία ενδιαφέρεται πραγματικά για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη», υπογραμμίζει. «Αν δεν μπορούν να εντοπίσουν επιτυχημένους ανθρώπους που εσωτερικά έχουν προχωρήσει στην εταιρεία, θα έλεγα ότι αυτό είναι ένα μεγάλο προειδοποιητικό σημάδι», προσθέτει.

Επιπλέον, η ερώτηση σχετικά με τους προϋπολογισμούς κατάρτισης και τις διαθέσιμες διαδρομές εξέλιξης σταδιοδρομίας παρέχει μια εικόνα για την κουλτούρα επιτυχίας της εταιρείας (ή την έλλειψή της).

Παράλληλα η White προτείνει στους υποψήφιους για εργασία να εξετάσουν τον αριθμό των πρόσφατων αλλαγών σε ανώτερα στελέχη σε μια εταιρεία.
«Αν είχαν περισσότερες από δύο ή τρεις αλλαγές στελεχών σε αυτόν τον συγκεκριμένο ρόλο, αυτό είναι ένα σημάδι ότι απλά δεν μπορούν να συνεννοηθούν», σημειώνει.

2. Η εταιρική κουλτούρα 

Το μυστικό για να δει κανείς αν αξίζει να συνεχίσει να εργάζεται στη θέση που βρίσκεται ή όχι, είναι η εταιρική κουλτούρα. Οι εταιρείες που πορεύονται με γνώμονα πως πρόκειται απλώς και μόνο για μία επιχείρηση, είναι πιθανό να έχουν δημιουργήσει έναν τοξικό χώρο εργασίας. 

Οι χώροι εργασίας που υιοθετούν μία νοοτροπία μικροδιαχείρισης, βλέποντας τους υπαλλήλους ως «εχθρούς» δεν είναι και οι πιο ευνοϊκοί για τους νέους εργαζόμενους.

Οι τοξικοί χώροι εργασίας επιτρέπουν επίσης να συνεχιστεί η κακή συμπεριφορά, ανεξάρτητα από το πώς αντιμετωπίζονται οι εργαζόμενοι. «Αυτό μπορεί να έχει τη μορφή του κορυφαίου πωλητή που είναι νταής και του επιτρέπεται να παραμείνει σε μια εταιρεία επειδή αποδίδει», λέει η White.

3. Η κακή ηγεσία 

«Η ανθρώπινη ηγεσία είναι πραγματικά σημαντική», τονίζει η White. Οι νέοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αισθάνονται άνετα να πλησιάζουν τους διευθυντές σχετικά με τις ανησυχίες τους. 

Επιπλέον οι ανώτεροι της εταιρείας θα πρέπει να είναι συνεπείς στις προσδοκίες και τους στόχους τους και να μην αλλάζουν συνεχώς. Αλλιώς γίνεται δύσκολο για τους υπαλλήλους να μπορέσουν να καταφέρουν το οτιδήποτε. 

«Οι οργανισμοί που είναι πιο υγιείς τείνουν να καταλαβαίνουν ότι η κατεύθυνση έρχεται από την κορυφή. Οι τοξικοί οργανισμοί τείνουν να κατηγορούν τους ανθρώπους πιο κάτω στην ιεραρχία του οργανισμού και να μην κάνουν αλλαγές στην κορυφή», υπογραμμίζει η White.

4. Κάντε μία προσπάθεια αντιμετώπισης της κατάστασης

Πριν βρείτε άλλη δουλειά, καλό θα ήταν να κάνετε μία προσπάθεια να συζητήσετε όλα όσα σας ενοχλούν με τον ανώτερό σας, ωστόσο θα πρέπει να είστε προσεκτικοί. 

Η White συμβουλεύει να «μην κατηγορείτε την εταιρεία, αλλά να κάνετε στον διευθυντή σας μία από αυτές τις τρεις μαγικές ερωτήσεις: Αυτό σκοπεύατε; Ή το βλέπετε διαφορετικά; Ή συμβαίνει κάτι που δεν καταλαβαίνω;».

5. «Πάρτε το χρόνο σας» αν επιλέξετε να φύγετε

Εάν αποφασίσετε να φύγετε, λέει η White, αφιερώστε χρόνο για να συγκεντρώσετε σύντομες συστάσεις από συναδέλφους, προετοιμαστείτε για τη μετάβαση στη δουλειά σας και σκεφτείτε τι είναι πραγματικά σημαντικό για εσάς σε ένα περιβάλλον εργασίας.

«Η ταχύτητα είναι ο εχθρός όταν φεύγεις», σημειώνει. «Το να θέσουμε τις βάσεις για την επόμενη ευκαιρία είναι πολύ σημαντικό». Πρέπει να κατανοήσετε τις αξίες και τις επαγγελματικές σας προτεραιότητες πριν μεταβείτε σε μια άλλη εταιρεία.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Άδεια: Πόση δικαιούστε, πότε πρέπει να την πάρετε, τι ισχύει για το επίδομα

Ερευνα: Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι έχει επιδεινωθεί η ευημερία τους, αλλά τα αφεντικά τους διαφωνούν 

Μετά την σιωπηλή, έρχεται η «ηχηρή παραίτηση»: Τι είναι, ποιοι την κάνουν και γιατί

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News