Shein: Επέκταση στο εξωτερικό για μικρότερη εξάρτηση από την Κίνα
Ο γίγαντας γρήγορης μόδας, Shein θα ενισχύσει την παρουσία του στην Ευρώπη και το Μεξικό, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης περισσότερων τοπικών προϊόντων, σε μια προσπάθεια να διαφοροποιήσει την αλυσίδα εφοδιασμού με επίκεντρο την Κίνα.
Η εταιρεία θα ξεκινήσει μια διαδικτυακή αγορά στο Μεξικό αυτόν τον μήνα, όπου θα μπορούν να αγοραστούν προϊόντα από τρίτους πωλητές μαζί με το εμπορικό σήμα της Shein με φορέματα 10 δολαρίων και τζιν 12 δολαρίων. Επιπλέον το τρίτο τρίμηνο, θα ακολουθήσει η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία.
Η κίνηση βασίζεται στο υπάρχον μοντέλο στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ και «ενισχύει ολόκληρη τη στρατηγική τοπικής προσαρμογής παγκοσμίως», δήλωσε ο Leonard Lin, επικεφαλής των παγκόσμιων δημοσίων υποθέσεων, σε συνέντευξή του στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Σιγκαπούρη, όπως μεταδίδει το Bloomberg. «Θα είμαστε έτοιμοι να αυξήσουμε τη διαφοροποίηση και να συνεργαστούμε με προμηθευτές μεταποίησης και σε άλλες χώρες,» πρόσθεσε.
Ο Lin είπε ότι η επέκταση της Shein δεν αντανακλά αυτό που κάνουν οι ανταγωνιστές και η εταιρεία θα συνεχίσει να επικεντρώνεται σε αυτά που μπορεί να προσφέρει στις νεαρές γυναίκες καταναλώτριες που αποτελούν το βασικό της πελατολόγιο. Υπήρξε τεράστια αύξηση στη ζήτηση από τους πελάτες για μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, τόνισε.
Εξάρτηση από την Κίνα
Παρά την ώθησή της στη διαφοροποίηση, η εταιρεία παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από ένα τεράστιο δίκτυο συνεργατών στην Κίνα που αναπτύσσουν νέα σχέδια σε περίπου 10 ημέρες για να ανταποκριθούν στις ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των δυτικών καταναλωτών.
Ενώ το σύστημα στήριξε την ταχεία άνοδο της Shein – ξεπερνά κατά πολύ τα Zara και H&M στην αγορά fast-fashion των ΗΠΑ – δεν την βοήθησε αναφορικά με τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας που κυμαίνονται σε μια σειρά τομέων. Η εταιρεία έχει επίσης εδώ και καιρό αντιμετωπίσει επικρίσεις που εκτείνονται σε όλη τη γκάμα των εργασιών της, από κατηγορίες για κλοπή σχεδίων, συνδέσεις με καταναγκαστική εργασία και τη συμβολή της στην υπερκατανάλωση που βλάπτει το περιβάλλον.
Η εταιρεία έχει ξοδέψει εκατομμύρια για να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης εργοστασίων και της έναρξης ενός προγράμματος που προβάλλει τη δουλειά ανεξάρτητων σχεδιαστών και δίνει στους καλλιτέχνες ένα μερίδιο από τα κέρδη.
Ο Lin είπε ότι η Shein λαμβάνει σοβαρά υπόψη την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένους και μη, ελέγχους για να ελέγξει προϊόντα από προμηθευτές και τρίτους πωλητές πριν τα προσφέρει προς πώληση. Η εταιρεία παρακολουθεί επίσης τις γεωπολιτικές εξελίξεις και δεσμεύεται να συμμορφώνεται με τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, υπογράμμισε.
«Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την προβολή σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού μας και δεσμευόμαστε να σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα και να τηρούμε τους τοπικούς νόμους σε κάθε αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε ο Lin. «Έχουμε μηδενική ανοχή στην καταναγκαστική εργασία».
Οι προσπάθειες να απομακρυνθεί περισσότερο από την Κίνα είναι επίσης πιθανό να εξαλείψουν ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματά της: τους μεγάλους χρόνους παράδοσης. Η εταιρεία διαθέτει ήδη δύο κέντρα διανομής στις ΗΠΑ για να μεταφέρει τα προϊόντα στους πελάτες πιο γρήγορα, έχει ανοίξει μια αποθήκη στο Τορόντο και έχει ακόμη μια εγκατάσταση στην Πολωνία.
Η τοπική παραγωγή εξετάζεται στην Ινδία στο πλαίσιο συνεργασίας με την Mukesh Ambani’s Reliance Industries Ltd. και υπάρχουν περίπου 1.000 κατασκευαστές ειδών με το σήμα Shein σε όλη την Τουρκία και τη Βραζιλία.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Η Binance και ο όμιλος Shein «κρύβουν» τις κινεζικές ρίζες τους
Βραδύτερα ανακάμπτει η Κίνα – Βαρίδι για τις εταιρείες σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Αυτά είναι τα επτά πιο μισητά brand names – Γιατί τα απορρίπτουν οι καταναλωτές