Business & Finance Τρίτη 20/06/2023, 19:58
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Spotify: Νέα κατηγορία Premium με HiFi audio

Spotify: Νέα κατηγορία Premium με HiFi audio

Η Spotify Technology SA ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει μια πιο ακριβή επιλογή συνδρομής που αναμένεται να περιλαμβάνει ήχο υψηλής ποιότητας, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδα και να ικανοποιήσει τους επενδυτές που λένε ότι η εταιρεία θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές της.

Η νέα κατηγορία που θα φέρει την ονομασία «Supremium», σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τη νέα στρατηγική της εταιρείας, θα είναι το πιο ακριβό πρόγραμμα της Spotify και πιθανότατα θα προσφέρει ένα χαρακτηριστικό HiFi, το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι επεξεργάζεται το 2021. Το Spotify καθυστέρησε την ανάπτυξη αυτού του προϊόντος αφού δύο από τους ανταγωνιστές του, η Apple Music και η Amazon Music, άρχισαν να προσφέρουν τη λειτουργία δωρεάν ως μέρος των τυπικών πακέτων τους. Η νέα υπηρεσία θα κυκλοφορήσει φέτος πρώτα σε αγορές εκτός των ΗΠΑ.

Για να ενισχύσει την τρέχουσα κατηγορία «Premium», το Spotify θα παρέχει στους συνδρομητές του διευρυμένη πρόσβαση σε ηχητικά βιβλία, είτε μέσω ενός συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν ωρών ανά μήνα είτε μέσω ενός συγκεκριμένου αριθμού τίτλων. Θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς περισσότερων. Επί του παρόντος, η εταιρεία πωλεί μόνο ηχητικά βιβλία a la carte μέσω της εφαρμογής της. Το Spotify σχεδιάζει να εισαγάγει αυτή τη λειτουργία στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο, αφού πρώτα ξεκινήσει σε αγορές του εξωτερικού.

«Στο Spotify, επαναπροσδιορίζουμε και δημιουργούμε συνεχώς για να βελτιώνουμε την προσφορά των προϊόντων μας και να προσφέρουμε αξία στους χρήστες», έγραψε εκπρόσωπος της εταιρείας σε ανακοίνωση που έστειλε με email. «Αλλά δεν σχολιάζουμε σχέδια για πιθανά νέα χαρακτηριστικά και δεν έχουμε κάτι νέο να μοιραστούμε αυτή τη στιγμή».

Οι μετοχές υποχώρησαν κατά 2,7% στα 155,73 δολάρια στις 10:44 π.μ. στη Νέα Υόρκη (17:44 ώρα Ελλάδας). 

Αυτές οι αλλαγές μπορεί να είναι αρκετές για να οδηγήσουν σε νέα έσοδα και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον για μια μετοχή που έχει διπλασιαστεί μέχρι στιγμής φέτος στα 159,99 δολάρια ανά μετοχή. Η Spotify ανταγωνίζεται έντονα τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Apple Inc. και της Amazon.com Inc., οι οποίες αύξησαν τις τιμές των τυπικών πακέτων τους κατά ένα δολάριο στις ΗΠΑ στα 10,99 δολάρια το μήνα τον περασμένο χρόνο. Το πακέτο Premium του Spotify, που κοστίζει 9,99 δολάρια και περιλαμβάνει πρόσβαση σε podcasts και μουσική ακρόαση χωρίς διαφημίσεις, παρέμεινε το ίδιο στις ΗΠΑ από τότε που ξεκίνησε η υπηρεσία. Η εταιρεία προσφέρει επίσης μια δωρεάν έκδοση με διαφημίσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Daniel Ek δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα νωρίτερα φέτος ότι η εταιρεία εξισορροπεί τις αλλαγές στις τιμές με την επιθυμία της να αυξήσει τους συνδρομητές. Το 2022, η εταιρεία αύξησε τις τιμές σε περισσότερες από 40 αγορές.

«Είναι σίγουρα κάτι που κάνουμε και το βλέπουμε ως μια ισορροπημένη προσέγγιση χαρτοφυλακίου, όπου σε ορισμένες αγορές αυξάνουμε επιλεκτικά τις τιμές, επειδή βρισκόμαστε σε πιο ώριμη θέση», δήλωσε. «Σε άλλες αγορές, επικεντρωνόμαστε κυρίως στην ανάπτυξη», πρόσθεσε. 

Η εταιρεία έχει περιορίσει το κόστος φέτος σε μια προσπάθεια να επιτύχει κερδοφορία. Μείωσε το προσωπικό της κατά 6% τον Ιανουάριο και στη συνέχεια, νωρίτερα αυτό τον μήνα, μείωσε επιπλέον 2% των εργαζομένων. Επίσης, άφησε να λήξουν συμφωνίες podcast υψηλού προφίλ και αναζητά να υπενοικιάσει ορόφους στα γραφεία της στη Νέα Υόρκη.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

AI: Πλατφόρμα που μετατρέπει το κείμενο σε βίντεο με avatars μαζεύει εκατομμύρια επενδύσεων

Η ημέρα που απελευθερώθηκε η μουσική – Θυμάστε το Napster; Δείτε πού είναι σήμερα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News