Πώς στέλνω email και τι φοράω στο γραφείο: Η νέα γενιά χρειάζεται μαθήματα για τα αυτονόητα
Μαθήματα για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στο γραφείο κάνουν πολλοί νέοι εργαζόμενοι που αποφοίτησαν πρόσφατα από τα πανεπιστήμια και πλέον βρίσκονται στα πρώτα στάδια της επαγγελματικής τους ζωής, καθώς η Generation Z έκανε τα μαθήματά της με τηλεκπαίδευση και την πρακτική της με τηλεργασία. Όπως αποκαλύπτει η Wall Street Journal, πολλοί από αυτούς χρειάζονται μαθήματα για πράγματα που ο μέσος εργαζόμενος θεωρεί αυτονόητα, όπως πώς να γράφουν ένα email, πώς να πιάνουν κουβέντα στο ασανσέρ ή και πώς να ντύνονται στο γραφείο.
Ορισμένες εταιρείες αλλά και πανεπιστήμια έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν τέτοια μαθήματα για να βοηθήσουν τους εργαζόμενους της Generation Z να προσαρμοστούν στη ζωή στο γραφείο.
Για παράδειγμα, η KPMG προσφέρει μια εισαγωγική εκπαίδευση στους νεοπροσληφθέντες της. Στα μαθήματα αυτά, μαθαίνουν πώς να μιλούν σε ανθρώπους από κοντά, λαμβάνοντας μάλιστα οδηγίες για το πώς να κάνουν οπτική επαφή με τον άλλο και πότε να κάνουν παύσεις στις συνομιλίες τους. Από παρόμοια εκπαίδευση περνούν τα άτομα που προσλαμβάνονται και στις Deloitte και PwC.
Η εταιρεία συμβούλων Proviti διεύρυνε την εκπαίδευση από την οποία περνούν οι νέοι εργαζόμενοί της κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να συμπεριλάβει μια σειρά από ψηφιακά meetings, κατά τη διάρκεια των οποίων συζητήθηκαν θέματα όπως το πώς να κάνουν έναν διάλογο. Ο Scott Redfearn, εκτελεστικός αντιπρόεδρος ανθρώπινου δυναμικού της Protiviti, αποκάλυψε στην WSJ ότι η εταιρεία έπρεπε να επισημάνει στους νέους εργαζόμενούς της ακόμα και αυτονόητα πράγματα, όπως να μην φορούν σκισμένα τζιν στο γραφείο.
Η αλήθεια είναι ότι κάθε γενιά φέρνει νέα ήθη όταν εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό, αλλάζοντας για παράδειγμα τους ενδυματολογικούς κανόνες του επαγγελματικού χώρου ή τους τρόπους χρήσης της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Κάποια πανεπιστήμια έχουν αναλάβει να γεφυρώσουν το χάσμα αυτό, με την διευθύντρια διαχείρισης σταδιοδρομίας του Michigan State University, Marla McGraw, να λέει στη Wall Street Journal ότι οι εταιρείες πρέπει να είναι πιο ξεκάθαρες όταν εξηγούν στους νέους εργαζόμενούς τους τι πρέπει να φορούν και πώς να ενεργούν στο γραφείο.
Πολλοί από τους φοιτητές στο τμήμα business του πανεπιστημίου αυτού έχουν σαν υποχρεωτικό μάθημα την ανάπτυξη soft skills και networking. Στο μάθημα, για παράδειγμα, τους εξηγούν ακόμα και ότι πρέπει να κάνουν μία παύση αφότου συστηθούν σε κάποιον, για να δώσουν και στο άλλο άτομο την ευκαιρία να πει το όνομά του.
Αν και είναι σύνηθες οι εταιρείες να ενημερώνουν τα άτομα που προσλαμβάνονται για τα ήθη του γραφείου, όπως για παράδειγμα τους ενδυματολογικούς κανόνες και τους κανόνες για τις διαπροσωπικές σχέσεις, εντούτοις η νέα γενιά χρειάζεται αυτές τις οδηγίες περισσότερο από ποτέ.
«Πράγματα όπως το να κατανοήσουν τους κανόνες, τις αξιών και την εθιμοτυπία: Ποιον πρέπει να καλέσεις; Πώς πρέπει να επικοινωνήσεις μαζί του; Είναι μερικοί άνθρωποι εκτός ορίων;», είχε πει η Helen Hughes, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Leeds University Business School, στο BBC, σχετικά με ορισμένα από τα ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι νέοι εργαζόμενοι.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Τι ζητούν οι νέοι από την αγορά εργασίας – Έμφαση στην ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής
H Gen Z θέλει υψηλούς μισθούς από την αρχή της καριέρας της- Είναι άπληστη;
Burnout: Τρία red flags που δείχνουν ότι η δουλειά θα σας εξαντλήσει
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News