O Ghosn στην αντεπίθεση: Εναντίον της Nissan ο πρώην γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας
Έχουν περάσει πάνω από τέσσερα χρόνια από το ξέσπασμα του πρώτου σκανδάλου, κι όμως το «διαζύγιο» του Carlos Ghosn, πρώην επικεφαλής της Nissan, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Μέσα σε αυτά τα χρόνια κατηγορήθηκε για οικονομικές ατασθαλίες, απολύθηκε από την Nissan και τη Renault παρότι λίγο πολύ είχε «χτίσει» τη συνεργασία τους και τελικά έκανε μια «χολιγουντιανή» απόδραση από τις ιαπωνικές φυλακές. Τώρα, ο Ghosn περνά στην αντεπίθεση, καθώς στράφηκε νομικά εναντίον του πρώην εργοδότη του, ζητώντας αποζημίωση 1 δισ. δολαρίων για «βαθιά ζημία» στην περιουσία και τη φήμη του.
Μέχρι και το 2018, ο Ghosn έχοντας ολοκληρώσει τουλάχιστον 35 χρόνια στον ευρύτερο χώρο των αυτοκινήτων και δουλεύοντας σε μεγάλες εταιρείες, θεωρείτο εξαιρετικά χαρισματικός ηγέτης. Σε αυτόν οφείλεται εξάλλου η δημιουργία του «γίγαντα» του κλάδου, της συμμαχίας της γαλλικής Renaul και της ιαπωνικής Nissan. Εξ ου και οι κατηγορίες φοροδιαφυγής και υπεξαίρεσης ύψους εκατομμυρίων δολαρίων σε βάρος των δύο εταιρειών και του ιαπωνικού δημοσίου, είχαν προκαλέσει τριγμούς στον διεθνή τομέα των αυτοκινήτων.
«Οι σοβαρές και ευαίσθητες κατηγορίες εναντίον μου, θα μείνουν στο μυαλό του κόσμου επί χρόνια», αναφέρει στην αγωγή που υπέβαλε ο Ghosn, ο οποίος ακόμη αντιμετωπίζει ποινικές κατηγορίες στην Ιαπωνία και μια πολιτική δίκη για αποζημίωση της Nissan. Ο Ghosn δήλωσε ότι «θα υποφέρει για το υπόλοιπο της ζωής του, καθώς (οι κατηγορίες) έχουν μόνιμο και σταθερό αντίκτυπο, ακόμη κι αν βασίζονται μόνο σε υποψίες».
Αποκατάσταση της φήμης του
Πρόκειται για την πρώτη αγωγή του Ghosn εναντίον της Nissan, η οποία και υπεβλήθει στο αρμόδιο δικαστήριο του Λιβάνου. Ο Ghosn φυγαδεύτηκε στη χώρα το 2019, όταν απέδρασε από τις ιαπωνικές φυλακές προκειμένου να αποφύγει τη δίκη στη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας θεωρείται από τα αυστηρότερα στον κόσμο, ενώ ο ίδιος ο Ghosn υποστηρίζει πως είναι άδικο απέναντι στους κατηγορούμενους.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε προέβη σε ένα περίπλοκο σχέδιο απόδρασης: όταν έμαθε ότι η δίκη του στην Ιαπωνία ανεστάλη, διέφυγε από το σπίτι στο οποίο κρατείτο, πήγε στην Οσάκα και από εκεί πέταξε προς τον Λίβανο. Ένα τελευταίο εμπόδιο ήταν η ενδιάμεση στάση στην Κωνσταντινούπολη, όπου μεταφέρθηκε από το ένα αεροσκάφος στο άλλο σε μια μεγάλη θήκη.
Μετά από αυτή την περιπέτεια, ο Ghosn έχει προσπαθήσει επανειλημμένως να αποκαταστήσει τη φήμη του. Τώρα επανέρχεται, ζητώντας 588 εκατ. δολάρια σε μισθούς που έχασε σε αυτό διάστημα και για την κάλυψη διάφορων συναφών εξόδων. Επίσης, ζητά επιπλέον 500 εκατ. δολάρια ως κύρωση για τις ζημίες -σωματικές και ψυχικές- που υπέστη. Παράλληλα, στην αγωγή στρέφεται κατά τουλάχιστον δέκα στελεχών της Nissan, τα οποία κατά τον ίδιο συνωμότησαν εναντίον του για να τον διώξουν.
«Δεν μπορούν να επινοούν ένα ψέμα και να εξαπατούν και τελικά να τη γλυτώνουν. Αυτό είναι απλώς μια μικρή “απάντηση” στη ζημία που έκαναν. Δεν πιστεύω ότι μπορούν να ξεχωρίσουν τα λάθη, διότι η ζημία είναι τόσο βαθιά – αυτό έχει στόχο να επιδιορθώσει μέρος της ζημίας που έχει συμβεί», δήλωσε ο Ghosn στο Bloomberg.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Κάρλος Γκοσν: Το ιστορικό της χολιγουντιανής απόδρασης
Νέα εποχή για τη συμμαχία Renault-Nissan: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News