Business & Finance Δευτέρα 12/06/2023, 14:07
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Facebook: Καταγγελίες ότι δείχνει αγγελίες εργασίας ανάλογα με το φύλο 

Facebook: Καταγγελίες ότι δείχνει αγγελίες εργασίας ανάλογα με το φύλο 

Η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, αντιμετωπίζει τέσσερις νέες καταγγελίες από ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ευρώπη που ισχυρίζονται ότι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί για να στοχεύει χρήστες με τις αγγελίες θέσεων εργασίας εταιρειών εισάγει διακρίσεις. 

Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω κατηγορίες, έρχονται χρόνια αφότου η εταιρεία δεσμεύτηκε για πρώτη φορά να καταπολεμήσει το ζήτημα σε άλλες περιοχές.

Οι ισχυρισμοί βασίζονται σε έρευνα της διεθνούς μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, Global Witness, η οποία υποστηρίζει ότι η πλατφόρμα διαφημίσεων του Facebook στοχεύει συχνά χρήστες με αγγελίες εργασίας που βασίζονται σε ιστορικά στερεότυπα φύλου. Οι αγγελίες θέσεων εργασίας για θέσεις μηχανικού, για παράδειγμα, προβλήθηκαν σε συντριπτική πλειοψηφία σε άνδρες χρήστες, ενώ οι διαφημίσεις για δασκάλους προσχολικής ηλικίας εμφανίστηκαν κυρίως σε γυναίκες.

Πρόσθετη έρευνα που κοινοποιήθηκε στο CNN από την Global Witness υποδηλώνει ότι αυτή η αλγοριθμική μεροληψία είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα. 

«Η ανησυχία μας είναι ότι το Facebook επιδεινώνει τις προκαταλήψεις με τις οποίες ζούμε στην κοινωνία και ουσιαστικά αμαυρώνει ευκαιρίες για πρόοδο και ισότητα στον εργασιακό χώρο», είπε στο CNN η Naomi Hirst, η οποία ηγείται της στρατηγικής εκστρατείας της Global Witness για τις ψηφιακές απειλές στη δημοκρατία.

Η Global Witness, από κοινού με τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, το Bureau Clara Wichmann και Fondation des Femmes, υπέβαλαν τις καταγγελίες σχετικά με τη Meta στις υπηρεσίες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στις αρχές προστασίας δεδομένων στη Γαλλία και την Ολλανδία, με βάση την έρευνά τους και στις δύο χώρες. Οι ομάδες προτρέπουν τις υπηρεσίες να διερευνήσουν εάν οι πρακτικές της Meta παραβιάζουν τους νόμους περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή προστασίας δεδομένων των χωρών. Εάν κάποια από τις υπηρεσίες βρει τεκμηριωμένους τους ισχυρισμούς, η Meta θα μπορούσε τελικά να αντιμετωπίσει πρόστιμα, κυρώσεις ή πιέσεις να κάνει περαιτέρω αλλαγές στο προϊόν της.

Η Global Witness υπέβαλε προηγουμένως καταγγελίες στην Επιτροπή Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ηνωμένου Βασιλείου και στο Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών για παρόμοιες ανησυχίες περί διακρίσεων, οι οποίες παραμένουν υπό διερεύνηση. 

Οι ευρωπαϊκές καταγγελίες αντικατοπτρίζουν επίσης μια καταγγελία που υποβλήθηκε στην Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών Απασχόλησης των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο από τη γυναικεία οργάνωση οδηγών Real Women in Trucking, η οποία ισχυρίζεται ότι το Facebook κάνει διακρίσεις με βάση την ηλικία και το φύλο όταν αποφασίζει σε ποιους χρήστες θα εμφανίσει διαφημίσεις εργασίας. 

«Δεν επιτρέπουμε στους διαφημιστές να στοχεύουν αυτές τις διαφημίσεις με βάση το φύλο», ανέφερε η εκπρόσωπος της Meta, Ashley Settle, σχετικά με το θέμα. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με ενδιαφερόμενα μέρη και ειδικούς από τον ακαδημαϊκό χώρο, τις ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και άλλους κλάδους για τους καλύτερους τρόπους μελέτης και αντιμετώπισης της αλγοριθμικής δικαιοσύνης».

Στόχευση με βάση το φύλο

Για τη διεξαγωγή των πειραμάτων που αναφέρονται στις καταγγελίες, η Global Witness δημοσίευσε μια σειρά από αγγελίες εργασίας στη Γαλλία και την Ολλανδία σε διήμερες περιόδους μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου. Οι διαφημίσεις συνδέονταν με πραγματικές αγγελίες εργασίας που βρέθηκαν σε ιστότοπους απασχόλησης και οι ερευνητές επέλεξαν θέσεις — συμπεριλαμβανομένων δασκάλων προσχολικής ηλικίας, ψυχολόγου, πιλότου και μηχανικού — που παραδοσιακά συνδέονται με στερεότυπα φύλου.

Η Global Witness στόχευσε τις διαφημίσεις σε ενήλικες χρήστες του Facebook οποιουδήποτε φύλου που διέμεναν ή είχαν επισκεφτεί πρόσφατα τις επιλεγμένες χώρες. Οι ερευνητές ζήτησαν οι διαφημίσεις να «μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των κλικ σε συνδέσμους», αλλά κατά τα άλλα άφησαν στον αλγόριθμο του Facebook να καθορίσει ποιος τελικά είδε τις διαφημίσεις.

Οι διαφημίσεις εμφανίζονταν συχνά στους χρήστες αναλόγως το φύλο τους και τη στερεοτυπική του θέση στην κοινωνία, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων που παρείχε η πλατφόρμα διαχείρισης διαφημίσεων του Facebook.

«Επειδή οι διαφημιστές δεν μπορούν να το επιλέξουν, δεν σημαίνει ότι το “φύλο” [κατηγορία] δεν βαραίνει καθόλου στη διαδικασία εμφάνισης διαφημίσεων», αναφέρει μια από τις καταγγελίες της Ολλανδίας.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

ΣΕΒ: Πρέπει να εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια για να πετύχουμε έμφυλη ισότητα 

Wall Street: Λιγοστές οι θέσεις επικεφαλής οικονομολόγων για γυναίκες

Εργασία: Πώς θα αποτραπεί μια χαμένη γενιά γυναικών

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News