Ήρθε η ώρα της εικονικής πραγματικότητας; Η Apple προσπερνά τη Meta με ένα headset
Το ντεμπούτο της συσκευής μικτής πραγματικότητας της Apple σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τη βιομηχανία, δήλωσαν τα στελέχη ορισμένων σημαντικών παικτών στον χώρο της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, καθώς καλωσόρισαν τον ανταγωνισμό από τον αμερικανικό τεχνολογικό γίγαντα.
Η Apple παρουσίασε τα ακουστικά Vision Pro, τερματίζοντας μήνες εικασιών ότι ο κολοσσός ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το δικό του προϊόν VR.
Το headset θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν τις εφαρμογές με έναν νέο τρόπο στους χώρους γύρω τους (σ.σ. φανταστείτε όσα δείχνει η οθόνη του κινητού σας στον αέρα). Οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μάτια και τα χέρια τους για να περιηγηθούν στις εφαρμογές και να αναζητήσουν ό,τι θέλουν να βρουν με τη φωνή τους.
Με το σετ μικροφώνου-ακουστικών, οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν ταινίες, μεταξύ άλλων σε 3D με χωρικό ήχο, να βλέπουν τις δικές τους φωτογραφίες ή βίντεο και να παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Μπορούν επίσης να δουλεύουν χρησιμοποιώντας εφαρμογές τηλεδιάσκεψης.
Τα ακουστικά θα είναι διαθέσιμα από 3.499 δολάρια στις αρχές του επόμενου έτους, με την υψηλή τιμή τους, πάντως, να μην περνά απαρατήρητη στα social media.
Ποιος θα περάσει μπροστά
Η βιομηχανία VR αγωνίζεται εδώ και πολύ καιρό να ληφθεί σοβαρά υπόψη, με τους καταναλωτές να θεωρούν ότι αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούνται κυρίως για τα παιχνίδια, παρά σαν κάτι που μπορεί να ενσωματωθεί στην καθημερινή τους ζωή.
Η Meta, παλαιότερα γνωστή ως Facebook, έχει ποντάρει ολόκληρο το μέλλον της στην ιδέα ότι οι άνθρωποι θα εμπλακούν σε εικονικούς κόσμους μέσω προϊόντων VR, όπως η σειρά ακουστικών της Meta Quest και το κοινωνικό παιχνίδι Horizon Worlds VR, σε ένα δίκτυο από τεράστιους εικονικούς κόσμους γνωστό ως «metaverse».
Αλλά η Meta δεν έχει βρει ακόμη ευρεία εμπορική απήχηση για το προϊόν της και χάνει δισεκατομμύρια δολάρια από την επένδυσή της στην τεχνολογία κάθε χρόνο.
Οι πωλήσεις ακουστικών εικονικής πραγματικότητας έχουν υποαποδώσει τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα καθώς οι καταναλωτές παλεύουν με μια απότομη αύξηση του κόστους ζωής.
Ο ερευνητικός όμιλος NPD Group είπε στο CNBC τον περασμένο Δεκέμβριο ότι οι πωλήσεις ακουστικών VR στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 2% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, στελέχη του κλάδου εκτιμούν ότι η κυκλοφορία του προϊόντος της Apple σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για την αναδυόμενη αγορά μικτής πραγματικότητας (συνδυασμός του πραγματικού περιβάλλοντος ενός χρήστη με το ψηφιακά δημιουργημένο περιεχόμενο).
«Η είσοδος της Apple στην μικτή πραγματικότητα με το Vision Pro είναι μια σημαντική στιγμή για ολόκληρη τη βιομηχανία μας», είπε ο Urho Konttori, επικεφαλής τεχνολογίας της Φινλανδικής Varjo, που κατασκευάζει ακουστικά εικονικής πραγματικότητας.
«Ελπίζουμε ότι σήμερα είναι το σημείο καμπής για τους καταναλωτές και ότι θα αρχίσει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους, με πολλά υποσχόμενες εφαρμογές για ψυχαγωγία, προσωπική παραγωγικότητα και επικοινωνία», πρόσθεσε.
Ο Leo Gebbie, αναλυτής στο CCS Insight, δήλωσε: «Αν και δεν θα κυκλοφορήσουν μέχρι τις αρχές του 2024, αναμένουμε ότι τα Vision Pro θα μεταμορφώσουν το τμήμα χωρικών υπολογιστών, χάρη σε ορισμένες σχεδιαστικές αποφάσεις της Apple και την καινοτομία της».
«Η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα (VR και AR) πέρασαν μια περίοδο έντονης αμφισβήτησης και σκεπτικισμού τα τελευταία χρόνια, αλλά αν μια εταιρεία έχει τη δύναμη να αναβιώσει την αγορά, αυτή είναι η Apple», πρόσθεσε.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης:
Apple: Αποκάλυψε το προϊόν του μέλλοντος- Τι κάνουν τα ακουστικά Vision Pro;