Business & Finance Τετάρτη 31/05/2023, 19:10
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα private jets θα συνεχίσουν να πετάνε, αλλά θα κοστίζουν περισσότερο

Τα private jets θα συνεχίσουν να πετάνε, αλλά θα κοστίζουν περισσότερο

Τα ιδιωτικά τζετ είναι εδώ και καιρό κόκκινο πανί για τους διαδηλωτές για το κλίμα, οι οποίοι τα χαρακτηρίζουν ως ρυπογόνα παιχνίδια που απολαμβάνουν μια μικρή ομάδα εξαιρετικά προνομιούχων ταξιδιωτών. Για την εταιρεία πίσω από το δημοφιλές μοντέλο Dassault Falcon, η απαγόρευση του αεροσκάφους δεν θα λύσει το πρόβλημα, ενώ η χρήση τους με εναλλακτικό καύσιμο θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών.

Ένα πλεονέκτημα της λειτουργίας ιδιωτικών αεροσκαφών με τα λεγόμενα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, είναι το ότι οι επιβάτες έχουν τα μέσα να πληρώσουν για αυτό, δεδομένου ότι η έλλειψη των εν λόγω καυσίμων τα έχει κάνει σημαντικά πιο ακριβά από την τυπική κηροζίνη, η οποία θα μπορούσε επίσης να φορολογηθεί περισσότερο.

«Οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για κηροζίνη που πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση και τους επιτρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dassault Aviation SA, Eric Trappier, σύμφωνα με το Bloomberg. «Αυτά δεν είναι πολυτελή τζετ αλλά επιχειρηματικά αεροσκάφη που επιτρέπουν στις μεγάλες εταιρείες να λειτουργούν καλύτερα και να αναπτύσσουν πιο αποτελεσματικά την επιχείρησή τους», πρόσθεσε, αφού συνηθίζεται η υπέρ πλούσιοι να τα χρησιμοποιούν για να πραγματοποιούν τα επαγγελματικά τους ταξίδια, χωρίς να περιμένουν στις ουρές των αεροδρομίων.

Από την πλευρά τους οι περιβαλλοντικές ομάδες κουνούν όλο και περισσότερο το δάχτυλο σε ιδιωτικά τζετ που μεταφέρουν στελέχη επιχειρήσεων και λίγους πλούσιους. Ο αριθμός των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ αυξήθηκε κατά 64% πέρυσι, οδηγώντας σε σχεδόν διπλασιασμό των εκπομπών CO2, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την ολλανδική περιβαλλοντική συμβουλευτική εταιρεία CE Delft και ανατέθηκε από την Greenpeace τον Μάρτιο.

Ο Trappier είπε ότι οι εταιρικοί επιβάτες αντιπροσωπεύουν το 80% της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών της Dassault Aviation. Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι αντιστοιχούν σε άλλο ένα 10%, με μόνο το 10% των αεροπλάνων να χρησιμοποιείται από ιδιώτες, πρόσθεσε.

Η χρήση ιδιωτικών τζετ έγινε ένα καυτό θέμα στη Γαλλία πέρυσι, με ορισμένους πολιτικούς να προτείνουν την πλήρη απαγόρευση. Ακόμη και η εταιρεία ειδών πολυτελείας LVMH του Bernard Arnault αναγκάστηκε να πουλήσει το ιδιωτικό της τζετ σε μια προσπάθεια να αποφύγει την ανεπιθύμητη προσοχή του Twitter.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Συνωστισμός ιδιωτικών τζετ στους αιθέρες πάνω από την Ελλάδα

Κατασκευαστής μετατρέπει ένα Boeing 737 σε βίλα 7.000 δολαρίων/βραδιά

Σε επίπεδα ρεκόρ η ζήτηση για ιδιωτικά τζετ – Πονοκέφαλος για τον αεροπορικό κλάδο

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News