Πρώτα μηνιαία κέρδη για την Monzo – Γιατί αυξάνεται η απήχηση των ψηφιακών τραπεζών
Κέρδη εμφάνισε για πρώτη φορά το πρώτο δίμηνο του 2023 η βρετανική Monzo, αποδεικνύοντας ότι η ανταγωνιστικότητα των ψηφιακών τραπεζών συνεχώς ενισχύεται μετά την πανδημία. Η Monzo καταφέρνει έτσι να μπει σε μια «κλειστή» ακόμη ομάδα τραπεζικών πλατφορμών στον τομέα των fintech που έχουν περάσει το κατώφλι της κερδοφορίας, όπως η Starling Bank και η Allica Bank, εν μέρει χάρη στην εκτίναξη της απήχησης της υπηρεσίας Buy Now Pay Later.
Στο δωδεκάμηνο που έληγε τον Φεβρουάριο του 2023, τα καθαρά λειτουργικά έσοδα της τράπεζας σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και ανήλθαν στις 214,5 εκατ. στερλίνες. Ωστόσο, οι ζημίες ανήλθαν στο δυσθεώρητο επίπεδο των 116,3 εκατ. στερλινών, παρουσιάζοντας όμως ήπια μείωση από τα 116,3 εκατ. του 2022.
Η κερδοφορία της Monzo οφείλεται ιδίως στην σημαντική αύξηση των νέων πιστωτικών ροών, όπως τα δάνεια και τις συνδρομές. Οι συνδρομητικοί λογαριασμοί ανέρχονται πλέον στους 350.000. Ειδικότερα, αποδίδεται εν μέρει στην αύξηση των δανείων προς επιχειρήσεις, εν μέσω κρίσης στο κόστος διαβίωσης των Βρετανών λόγω του υψηλού πληθωρισμού. Σημειώνεται πως η εταιρεία δεν έδωσε ακριβές ποσό κερδών.
Τα συνολικά δάνεια σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 759,7 εκατ. στερλίνες στο δωδεκάμηνο μέχρι τον Φεβρουάριο, ενώ τα επιτοκιακά κέρδη της Monzo εκτινάχθηκαν κατά 382% στις 164,2 εκατ. στερλίνες. Πρόκειται για αποτέλεσμα υπεραναλήψεων, ανασφάλιστων προσωπικών δανείων και της ανάπτυξης του Monzo Flex, της υπηρεσίας Buy Now Pay Later.
Ωστόσο, οι πιστωτικές απώλειες εκτινάχθηκαν, καθώς η τράπεζα ενίσχυε τα αποθεματικά της αναμένοντας κατακόρυφη αύξηση των χρεοκοπιών. Ειδικότερα ανήλθαν στις 101,2 εκατ. στερλίνες, τουλάχιστον επταπλάσιο ποσό από τα 14 εκατ. του 2022.
«Προφανώς με τα δάνεια να αυξάνονται όσο περισσότεροι πελάτες επιλέγουν αυτά τα προϊόντα μας, αυξάνονται παράλληλα και οι πιστωτικές απώλειες», δήλωσε ο CEO της Monzo, TS Anil, αναφερόμενος στην υπηρεσία Buy Now Pay Later. «Τα δάνεια ανταπεξήλθαν εξαιρετικά καλά το τελευταίο έτος. Ο στόχος μας με τις υπηρεσίες δανείων είναι να τις αναπτύξουμε πραγματικά στο μακροπρόθεσμο επίπεδο», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Γιατί ανεβαίνει η απήχηση των ψηφιακών τραπεζών
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της BCG, η Monzo ήταν η πρώτη ψηφιακή τράπεζα που αναδείχθηκε ως τράπεζα επιλογής από το 50% των πελατών της. Έναν χρόνο πριν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 25%, αποδεικνύοντας συνολικά την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ψηφιακών τραπεζών.
Αυτό αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη δυνατότητα γρήγορης και εύκολης διαδικασίας ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού σε συνδυασμό με την πρόσβαση σε εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας που παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία και υπηρεσίες στους χρήστες, σύμφωνα με την έρευνα της BCG.
Επίσης, πέραν των εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι χαμηλές προμήθειες, τα ανταγωνιστικά επιτόκια και τα ελκυστικά προγράμματα επιβραβεύσεων ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη θέση των ψηφιακών τραπεζών. Ταυτόχρονα, οι παραδοσιακές τράπεζες διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε ζητήματα ασφάλειας, ενώ οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν το δίκτυο καταστημάτων για πολλές από τις καθημερινές τους συναλλαγές. Σύμφωνα με την έρευνα της BCG, όταν πρόκειται για περίπλοκες συναλλαγές ή σύνθετα προϊόντα, οι πελάτες προτιμούν την δια ζώσης επικοινωνία και την επίσκεψη στο κατάστημα.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Υψηλή ανταγωνιστικότητα από τις ψηφιακές τράπεζες – Πώς θα προσαρμοστούν οι παραδοσιακές
Revolut: Πρώτο έτος με κέρδη το 2021 – Πού οφείλονται
Στην ψηφιακή εποχή περνούν οι πληρωμές με δόσεις
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News