Google: Η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιούν 4,3 δισ. άτομα δεν θα είναι πια ίδια – Τι αλλάζει
Την επόμενη επανάσταση στην αναζήτηση ανακοίνωσε η Google. Ο τεχνολογικός γίγαντας προχωρά στα σχέδιά του να ενσωματώσει λειτουργίες συνομιλίας τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στη βασική μηχανή αναζήτησής του, στην προσπάθειά του να συμβαδίσει με ένα «κύμα» νέων εργαλείων τεχνολογίας που θα μπορούσαν να απειλήσουν την κυριαρχία του στο διαδίκτυο, για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που ανακοίνωσε η Google για την αναζήτησή της, θα χρησιμοποιεί ένα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη για να απαντά σε ερωτήσεις που «ποτέ δεν πιστεύατε ότι η αναζήτηση θα μπορούσε να απαντήσει». Στόχος της είναι να βοηθήσει τους χρήστες να αποκτήσουν τις πληροφορίες που θέλουν πιο γρήγορα από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν.
Με αυτή την αναβάθμιση, τα αποτελέσματα του Google Search θα διαφέρουν αισθητά. Όταν οι χρήστες πληκτρολογούν ένα ερώτημα στην κύρια γραμμή αναζήτησης, θα βλέπουν αυτόματα ένα αναδυόμενο παράθυρο με μια απάντηση που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη πέρα από την εμφάνιση παραδοσιακών αποτελεσμάτων.
Οι χρήστες μπορούν πλέον να εγγραφούν σε μια λίστα αναμονής για τo νέο Google Search, το οποίο θα ξεκινήσει αρχικά στις ΗΠΑ, μέσω της εφαρμογής Google ή του προγράμματος περιήγησης για υπολογιστές Chrome. Ένας περιορισμένος αριθμός χρηστών θα έχει πρόσβαση σε αυτό τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με την εταιρεία.
Οι αλλαγές αυτές παρουσιάστηκαν στην ετήσια εκδήλωση Ι/Ο της εταιρείας, η οποία επικεντρώθηκε σε ένα συνδυασμό προϊόντων τεχνητής νοημοσύνης και hardware. Στην εκδήλωση, η Google ανακοίνωσε επίσης το PaLM 2, το πιο πρόσφατο μοντέλο γλώσσας AI για να ανταγωνιστεί το GPT-4 της OpenAI, της εταιρείας που δημιούργησε το ChatGPT. Η κίνηση σηματοδοτεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για την τεχνολογία που τροφοδοτεί τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας και υπόσχεται να είναι καλύτερη στη λογική, την κοινή λογική και τα μαθηματικά. Μπορεί επίσης να δημιουργήσει εξειδικευμένο κώδικα σε διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού.
Οι κινήσεις αυτές λαμβάνουν χώρα την ώρα που ανταγωνιστές της Google, συμπεριλαμβανομένης της Microsoft, προσπαθούν να αναπτύξουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης σε μηχανές αναζήτησης και εργαλεία παραγωγικότητας στον απόηχο της επιτυχίας του ChatGPT.
Εκτός από τις αλλαγές στην αναζήτηση, η Google επεκτείνει την πρόσβαση στο υπάρχον chatbot Bard, το οποίο λειτουργεί εκτός της μηχανής αναζήτησης και μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να κάνουν εργασίες, όπως να σχεδιάζουν και να γράφουν προσχέδια σε δοκίμια ή ακόμα και να παίρνουν ιδέες για το τι να μαγειρέψουν το μεσημέρι, ανάλογα με το τι έχουν μέσα στο ψυγείο τους. Το εργαλείο, το οποίο προηγουμένως ήταν διαθέσιμο σε κάποιους πρώτους χρήστες μέσω λίστας αναμονής μόνο στις ΗΠΑ, θα είναι σύντομα διαθέσιμο για όλους τους χρήστες σε 120 χώρες και 40 γλώσσες.
Ωστόσο, η ενσωμάτωση chatbots AI ενέχει ορισμένους κινδύνους. Αυτά τα εργαλεία έχουν πυροδοτήσει ανησυχίες σχετικά με τον τόνο και την ακρίβεια. Ειδικά η ακρίβεια είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης που αποτελεί εδώ και καιρό τον ακρογωνιαίο λίθο της επιχείρησης της Google και χρησιμοποιείται από πάνω από 4 δισ. άτομα στον πλανήτη.
Η νέα αναζήτηση Google
Στην δοκιμή του νέου εργαλείου που έκαναν δημοσιογράφοι του CNN, αυτό απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το γιατί οι μέλισσες είναι τόσο σημαντικές για το οικοσύστημά μας, εάν το Sound Hotel στο Πόρτλαντ του Όρεγκον έχει ποδήλατα Peloton (έχει) και ποιες είναι μερικές τοπικές σκακιστικές κατασκηνώσεις για παιδιά, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Το εργαλείο σαρώνει ιστοσελίδες, εξάγει σχετικές πληροφορίες και τις παρουσιάζει στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων, επισημαίνοντας τις πηγές σε μια ενότητα που βρίσκεται στο πλάι.
Αλλά δεν είναι τέλειο, σε μια αναζήτηση για τα «καλύτερα μέρη για πίτσα στη Νέα Υόρκη», τα αποτελέσματα ήταν γεμάτα με εστιατόρια από το Σαν Φρανσίσκο.
Η Cathy Edwards, αντιπρόεδρος αναζήτησης της Google, είπε στο CNN ότι είναι ακόμα «πολύ νωρίς» και η εταιρεία θα συνεχίσει να κάνει αλλαγές τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.
Σε αντίθεση με άλλα chatbots, όπως το ChatGPT, το εργαλείο My AI του Snapchat και το Bard, το εργαλείο αναζήτησης της Google σκοπίμως στερείται «προσωπικής άποψης».
«Πήραμε μια σκόπιμη απόφαση να αντικατοπτρίζει μόνο πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Δεν θα απαντήσει με ‘νομίζω’ ούτε θα εκφράσει απόψεις για πράγματα. Δεν είναι κάτι που μοιάζει με πολλά άλλα chatbot εκεί έξω», συμπλήρωσε η Edwards.
Ωστόσο, αυτή η επιλογή μπορεί να δημιουργήσει μια τρομακτική εμπειρία, αν έχετε περάσει μήνες χρησιμοποιώντας άλλα εργαλεία. Όταν το CNN ζήτησε από το εργαλείο της Google προτάσεις για το πώς να εξισορροπήσει την εργασία και τη ζωή με τα παιδιά στο σπίτι, τα λόγια του δεν είχαν ενσυναίσθηση, σε αντίθεση με άλλα chatbots.
Αυτές οι προσπάθειες υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Google να προχωρήσει με την τεχνητή νοημοσύνη, παρόλο που η τεχνολογία πίσω από αυτήν έχει προκαλέσει ανησυχίες.
Τον Μάρτιο, η Google σε μια επίδειξη του Bard έδωσε μια ανακριβή απάντηση σε μια ερώτηση σχετικά με ένα τηλεσκόπιο. Αμέσως, οι μετοχές του μητρικού ομίλου της, Alphabet, υποχώρησαν 7,7% εκείνη την ημέρα, με αποτέλεσμα να απωλέσει 100 δισεκατομμύρια δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της.
Όπως και το ChatGPT, το νέο Google Search και το Bard έχουν κατασκευαστεί με βάση ένα μεγάλο μοντέλο γλώσσας. Εκπαιδεύονται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων στο Διαδίκτυο, προκειμένου να παράγουν συναρπαστικές απαντήσεις στις προτροπές των χρηστών, αλλά αυτά τα εργαλεία είναι επίσης γνωστό ότι λαμβάνουν λανθασμένες απαντήσεις.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Με «συνάδελφο» την ΑΙ: Ποιες θα είναι οι πιο περιζήτητες δεξιότητες στην εργασία
Προειδοποίηση Warren Buffett: Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σαν την ατομική βόμβα
Οι ελληνικοί κλάδοι που πρωτοστατούν στην AI – Πώς επηρεάζει τους εργαζομένους
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News