Sephora: Η μάρκα που άλλαξε το λιανικό εμπόριο, μια για πάντα
Από το 1970 που ιδρύθηκε η εταιρεία, μέχρι σήμερα, η Sephora έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο, με περισσότερα από 78.000 προϊόντα και περίπου 39.000 υπαλλήλους σε πάνω από 2.600 καταστήματα και 35 χώρες. Επί του παρόντος, έχει ετήσια έσοδα σχεδόν 10 δισ. δολαρίων. Ποια είναι όμως η ιστορία της;
Το όραμα του Dominique Mandonnaud για το μικρό κατάστημα αρωμάτων
Η ιστορία της Sephora ξεκίνησε όταν ο Dominique Mandonnaud, ένας Γάλλος επιχειρηματίας, άνοιξε ένα μικρό κατάστημα αρωμάτων στο Παρίσι της Γαλλίας. Το όραμα του Mandonnaud ήταν να δημιουργήσει μια μοναδική εμπειρία αγορών για να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν καλλυντικά. Πίστευε ότι οι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να εξερευνούν και να πειραματίζονται ελεύθερα με προϊόντα, ξεφεύγοντας από την παραδοσιακή προσέγγιση των πωλήσεων πίσω από το ταμείο.
Το 1993, ο Mandonnaud επέκτεινε το όραμά του εξαγοράζοντας την αλυσίδα Sephora, η οποία εκείνη την εποχή αποτελούνταν από μερικά καταστήματα στο Παρίσι. Μετονόμασε την εταιρεία και εισήγαγε την καινοτόμο ιδέα του για το λιανικό εμπόριο, δίνοντας έμφαση στην αυτοεξυπηρέτηση, την ανακάλυψη προϊόντων και τη φιλόξενη ατμόσφαιρα. Αυτή η νέα προσέγγιση είχε απήχηση στους πελάτες και η Sephora κέρδισε γρήγορα δημοτικότητα στη Γαλλία.
Το 1997, η εταιρεία τράβηξε την προσοχή του ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH, ο οποίος την εξαγόρασε και έβαλε στόχο τη διεθνή επέκταση. Υπό την καθοδήγηση της LVMH, η Sephora άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη το 1998, σηματοδοτώντας την αρχή του παγκόσμιου ταξιδιού της.
Τα σκαλοπάτια προς την κορυφή
Η πελατοκεντρική προσέγγιση της Sephora υπήρξε κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία. Τα καταστήματα της εταιρείας έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την εξερεύνηση και τον πειραματισμό, με ανοιχτές οθόνες, προϊόντα για δοκιμή και έμπειρο προσωπικό που προσφέρει συμβουλές και βοήθεια. Αυτή η μοναδική εμπειρία αγορών βοήθησε τη Sephora να ξεχωρίσει σε μια πολυσύχναστη αγορά και να ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών.
Την ίδια στιγμή, η εκτεταμένη γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει μακιγιάζ, περιποίηση δέρματος, αρώματα, περιποίηση μαλλιών και εργαλεία ομορφιάς, καλύπτει διάφορα γούστα και προτιμήσεις. Η εταιρεία προσφέρει ένα μείγμα από καθιερωμένες μάρκες, ανερχόμενα ονόματα και την ιδιωτική της ετικέτα, τη συλλογή Sephora. Αυτή η ποικιλόμορφη επιλογή διασφαλίζει ότι οι πελάτες μπορούν να βρουν προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες και τον προϋπολογισμό τους, καθιστώντας τη Sephora ένα ενιαίο κατάστημα για ό,τι σχετίζεται με την ομορφιά.
Επιπλέον η εταιρεία έχει υιοθετήσει σταθερά την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να εξορθολογίσει τις λειτουργίες. Ο ιστότοπος και η εφαρμογή για κινητά προσφέρουν μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών με εξατομικευμένες προτάσεις, κριτικές προϊόντων και εικονικά εργαλεία δοκιμής.
Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο των αγορών τους, η Sephora έχει λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες. Η εταιρεία έχει εφαρμόσει διάφορες πρωτοβουλίες αειφορίας, όπως η μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας και η προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Η Sephora έχει επίσης ξεκινήσει προγράμματα για την υποστήριξη κοινοτήτων που υποεκπροσωπούνται στη βιομηχανία ομορφιάς, όπως η πρωτοβουλία της Sephora Stands, η οποία παρέχει καθοδήγηση και χρηματοδότηση σε γυναίκες επιχειρηματίες.
Παραμένοντας πιστή στις βασικές της αξίες και προσαρμοζόμενη στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο της αγοράς, η Sephora κατάφερε να διατηρήσει τη θέση της ως ηγέτης στον κόσμο της ομορφιάς και να εμπνεύσει πολλούς ακόμη, να ακολουθήσουν τα βήματά της.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
FedEx: Πώς ένα βράδυ σε καζίνο του Λας Βέγκας γέννησε το γίγαντα των logistics
Selena Gomez: Πώς έχτισε μία εταιρεία καλλυντικών πολλών εκατομμυρίων
Από το ορφανοτροφείο στις λίστες των δισεκατομμυριούχων: Ο «Όλιβερ Τουίστ» πίσω από την Ray-Ban
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News