Nestlé: Πώς ένα πρόωρο βρέφος συντέλεσε στο να στηθεί μία αυτοκρατορία
Η Nestlé, κυριαρχεί στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, για περισσότερα από 150 χρόνια. Η ελβετική πολυεθνική, ιδρύθηκε το 1866 από τον Henri Nestlé, ο οποίος ανέπτυξε μια βρεφική τροφή με βάση το γάλα που έσωσε τη ζωή ενός πρόωρου βρέφους. Από τότε, η Nestlé έχει εξελιχθεί σε μια παγκόσμια δύναμη, με πάνω από 2.000 μάρκες και δραστηριότητες σε 188 χώρες.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Nestlé είναι σήμερα η μεγαλύτερη δημόσια εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, με αποτίμηση στα 350 δισ. δολάρια, γεγονός που οφείλεται στην πληθώρα των προϊόντων της και της απαράμιλλης διείσδυσής της στην αγορά.
Ο φαρμακοποιός που έμελλε να μείνει στην ιστορία
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Γερμανός φαρμακοποιός Henri Nestlé, ανέπτυξε μια βρεφική τροφή με βάση το γάλα που ήταν πιο εύπεπτη από τις παραδοσιακές εναλλακτικές. Το προϊόν σημείωσε τεράστια επιτυχία και βοήθησε στην καθιέρωση της Nestlé ως ηγέτη στη βιομηχανία βρεφικών τροφίμων. Το 1905, η Nestlé συγχωνεύθηκε με μια αγγλο-ελβετική εταιρεία συμπυκνωμένου γάλακτος, η οποία την βοήθησε να επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της και να αυξήσει την παγκόσμια απήχησή της.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες πίσω από την επιτυχία της Nestlé είναι η δέσμευσή της στην καινοτομία και τη διαφοροποίηση. Η εταιρεία έχει μακρά ιστορία στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και στην επέκταση σε νέες αγορές. Για παράδειγμα, στις αρχές του 1900, η Nestlé άρχισε να παράγει συμπυκνωμένο γάλα, το οποίο έγινε βασικό στοιχείο στα νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο. Το 1938, η εταιρεία παρουσίασε τον Nescafé, τον πρώτο στιγμιαίο καφέ στον κόσμο, που έφερε επανάσταση.
Στη δεκαετία του 1980, η Nestlé επεκτάθηκε στην αγορά τροφών για κατοικίδια με την εξαγορά της Friskies. Την επόμενη δεκαετία, η εταιρεία εισήλθε στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού εξαγοράζοντας την Perrier για το ποσό των 2,6 δισ. δολαρίων. Η δέσμευση της εταιρείας στην καινοτομία και τη διαφοροποίηση της επέτρεψε να παραμείνει μπροστά από τον ανταγωνισμό και να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Το περιβάλλον και οι αγρότες τροφοδοτούν την εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές
Ένας άλλος βασικός παράγοντας πίσω από την επιτυχία της Nestlé είναι η δέσμευσή της στη βιωσιμότητα και την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Η εταιρεία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των περιβαλλοντικών της επιπτώσεων και τη βελτίωση της ευημερίας των αγροτών και των εργαζομένων στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Για παράδειγμα, η Nestlé έχει δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050, αλλά και να χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές στις δραστηριότητές της έως το 2025.
Επιπλέον, έχει υλοποιήσει διάφορες πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της ζωής των αγροτών και των εργαζομένων στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Η εταιρεία έχει καθιερώσει το σχέδιο Nestlé Cocoa Plan, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των καλλιεργητών κακάο και στη διασφάλιση βιώσιμου εφοδιασμού κακάο για τα προϊόντα σοκολάτας της Nestlé. Η Nestlé κυκλοφόρησε επίσης το σχέδιο Nescafé, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του καφέ και των μέσων διαβίωσης των αγροτών. Η δέσμευση της Nestlé στη βιωσιμότητα και την εταιρική κοινωνική ευθύνη όχι μόνο βοήθησε την εταιρεία να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της και να βελτιώσει τη ζωή των αγροτών και των εργαζομένων, αλλά συντέλεσε επίσης στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και πίστης μεταξύ των καταναλωτών.
To Have a Break και η γενικότερη στόχευση του κοινού
Τέλος, η επιτυχία της Nestlé μπορεί επίσης να αποδοθεί στο ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands και στη στρατηγική μάρκετινγκ. Η εταιρεία διαθέτει πολλές γνωστές και αξιόπιστες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των KitKat, Nescafé, Gerber και Purina. Η στρατηγική μάρκετινγκ της Nestlé δημιουργεί ισχυρές σχέσεις με τους καταναλωτές και συναισθηματικούς δεσμούς με τις επωνυμίες της. Για παράδειγμα, η καμπάνια Have a Break, Have a KitKat της εταιρείας έχει γίνει εμβληματική και αναγνωρισμένη παγκοσμίως.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ξεκίνησαν με 17 καμαμπέρ, έγιναν μια δυναστεία με περιουσία 15 δισ. δολαρίων
Nestlé: Αύξηση 9,8% στις τιμές από την αρχή του έτους – Υψηλότερες οι πωλήσεις
Η Nestle διεκδικεί ινδική εταιρεία σε deal 1 δισ. δολαριών