Business & Finance Τετάρτη 26/04/2023, 07:09
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Mattel παρουσιάζει την πρώτη Barbie με σύνδρομο Down

Η Mattel παρουσιάζει την πρώτη Barbie με σύνδρομο Down

Την πρώτη εκδοχή της κούκλας Barbie, που αντιπροσωπεύει ένα άτομο με σύνδρομο Down, παρουσίασε η Mattel.

Η νέα κούκλα είναι μέρος της σειράς Mattel Barbie Fashionistas, η οποία στοχεύει να προσφέρει στα παιδιά πιο ποικίλες αναπαραστάσεις ομορφιάς και να καταπολεμήσει το στίγμα γύρω από τις σωματικές αναπηρίες.

Οι προηγούμενες Fashionistas της Barbie περιλάμβαναν μια κούκλα με προσθετικό πόδι, μια με ακουστικά βαρηκοΐας, μια άλλη που συνοδεύεται από αναπηρικό καροτσάκι και μια με λεύκη.

Για τη νεότερη Barbie Fashionista, η Mattel είπε ότι συνεργάστηκε στενά με την National Syndrome Society (NDSS) για το σχήμα, τα χαρακτηριστικά, τα ρούχα, τα αξεσουάρ και τη συσκευασία της κούκλας για να διασφαλίσει ότι αντιπροσωπεύει με ακρίβεια ένα άτομο με σύνδρομο Down. 

Η νέα Barbie φοράει ροζ ορθωτικά ποδιών για να ταιριάζουν με το φόρεμά της και τα αθλητικά της παπούτσια διαθέτουν φερμουάρ για να αντιπροσωπεύουν παιδιά με σύνδρομο Down, μερικά από τα οποία χρησιμοποιούν ορθωτικά για να στηρίξουν τα πόδια και τους αστραγάλους τους.

Η Mattel είπε ότι το νέο μοτίβο φορέματος με φουσκωτά μανίκια της Barbie διαθέτει πεταλούδες και κίτρινα και μπλε χρώματα, τα οποία αποτελούν σύμβολα που σχετίζονται με την επίγνωση του συνδρόμου Down.

Την ίδια στιγμή, το ροζ κρεμαστό κολιέ της κούκλας, αντιπροσωπεύει τα τρία αντίγραφα του 21ου χρωμοσώματος που είναι το γενετικό υλικό που προκαλεί τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το σύνδρομο Down.

«Στόχος μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να δουν τον εαυτό τους στη Barbie, ενώ επίσης να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παίζουν με κούκλες που δεν μοιάζουν με τον εαυτό τους», δήλωσε η Lisa McKnight, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Mattel και επικεφαλής του τμήματος barbie & dolls παγκοσμίως.

Η McKnight είπε ότι ο στόχος της Mattel με την κούκλα είναι «να αντιμετωπίσει το κοινωνικό στίγμα μέσω του παιχνιδιού».

Η Mattel αντιμέτωπη με κριτική για λανθασμένα πρότυπα 

Μπορεί η Mattel να αγκαλιάζει τώρα μια πιο περιεκτική προσέγγιση για την 64χρονη εμβληματική της μάρκα, αλλά η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει εδώ και καιρό κριτική επειδή συνδράμει στο να έχουν τα κορίτσια ένα πρότυπο γυναικείου σωματότυπου με εξωπραγματικές αναλογίες.

Για δεκαετίες μετά το ντεμπούτο τους το 1959, οι κούκλες Barbie συνέχισαν να είναι λευκές, λεπτές, ξανθές, με πολύ στενή μέση, άφθονο στήθος και πάντα με απίστευτα ψηλά τακούνια.

Ωστόσο, το 2016, καθώς αντιμετώπισε τις μειωμένες πωλήσεις της κούκλας, η Mattel δημιούργησε την Barbie σε μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση. Πλέον η κούκλα κυκλοφορούσε με τέσσερις σωματότυπους, επτά αποχρώσεις δέρματος, 22 χρώματα ματιών και 24 χτενίσματα. Η εξέλιξή της συνεχίστηκε με τις Barbie Fashionistas, που ήρθαν τρία χρόνια αργότερα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN 

Διαβάστε επίσης: 

Πώς μια κούκλα για άνδρες έγινε η έμπνευση πίσω απο την Barbie – Η επιχειρηματίας που είπε «όχι» στα μωρά

Έπτα γυναίκες πρωτοπόροι γίνονται Barbie, ανάμεσά τους και οι αδερφές Wojcicki 

«Ακατάλληλη» άνω των τριών ετών: Η νέα Barbie για μικρά παιδιά

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News